Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 555

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Töyen2005-11-24 10:20
Antal inlägg: 11

10 minuspoäng per
påbörjad minut....varför så lögnaktigt kalal det spelet hets?????
Vari ligger hetsen att man belönas att dra ut på tiden? Varför får man inte poäng för att man är snabb???
 
Birgerkung - Spelvärd2005-11-24 10:30
Antal inlägg: 2392

Risken att någon lyssnar på dig minskar nog i takt med att ditt spammande av forumet ökar.
 
helena2005-11-28 08:32
Antal inlägg: 214

Vad ska det vara i stället då.... 1 minuspoäng per sekund vore kanske nåt :)
 
Den Gode2005-11-28 09:39
Antal inlägg: 68

Detta har ju varit uppe förr och jag röstar för mer minus vid hets. tex 1p/sek
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-28 10:10
Antal inlägg: 1766

och jag röstar på att alla vi som är urusla på hets (däribland jag) börjar spela mot Töyen...
 
Mindfire2005-11-28 11:31
Antal inlägg: 32

Själv tycker jag det är för många olika snabbspel, hehe.
Spelar själv bara normal, och snabb i undantagsfall. Skulle mer föredra ett spel någonstans mellan snabb och normal, men då mer mot snabb i alla fall.
Dvs att alla nivåer under normal blir aningen långsammare, men att man då antingen får massa mer minuspoäng om man går under noll, eller att spelet förloras.
Då lär alla hets/stress-spelare vara fortsatt glada, och det blir betydligt färre matcher som slutar med folk på medveten minustid (vilket man väl kan anse inte riktigt lever upp till "reglerna" när så sker).
 
Legobiten2005-11-28 11:37
Antal inlägg: 617

Töyen!
Passa på att njuta av att du överhuvudtaget får spela. Känns som att du inte blir långvarig här på Betapet med den stilen...
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-11-28 11:57
Antal inlägg: 173

Menar du att förutom att den som drar ut på tiden ska få minuspoäng så ska den som är snabbare än sex minuter belönas med poäng för det?

Med risk för att bli tjatig så tycker jag också att det är alldeles för generöst när det gäller "bestraffning" för övertid i hets. Har varit inne på samma linje som andra, mer minuspoäng för påbörjad minut direkt eller att matcherna bryts efter att någon gått över med tre minuter.

Men att spelare A i en hetsmatch där han använt fyra minuter jämfört med motståndaren B:s 6,01 minuter skulle få dels 20 poäng extra för sin snabbhet och dels att motståndaren skulle få -10 tycker jag vore fel.
 
Mindfire2005-11-28 19:18
Antal inlägg: 32

NylleRobin...
Nej nej, inga bonuspoäng för att man är snabbare än sin maxtid, dvs innan man får minustid. Precis samma som nu ska det vara, om man håller sig inom tiden. Bara om man hamnar på minustid som man får massa mer minuspoäng än nu, eller att man automagiskt förlorar om så sker.
Men skillnaden mot nu, är att alla spel utom normal får aningen längre maxtid, så att de som är vana vid att spela över tiden inte behöver sluta med det "cold turkey" samtidigt som de som ogillar folk som trots det går över tiden får sitt önskemål uppfyllt om att det ska straffas hårdare att dra över tiden. Är du med?
Undrar hur du kunde få mitt inlägg till något annat än det, hehe. Om du nu syftade på mig alltså.
 
Christer - Spelvärd/Forumvärd2005-11-28 20:09
Antal inlägg: 218

Töyen, de som bygger sajten gör det på sin fritid. Jag kan lova att dom har notterat dina med fleras synpunkt på att minus för hets kan upplevas som för lågt.

Men förändringen kommer komma när det finns tid för det, och om det anses att du har en poäng i dina åsikter.

Det vi inte är nöjda med kan vi påpeka, men några krav när det är gratis hjälper inte mer än dom som lägger ner all sin tid på att vi skall kunan spela ruttnar
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-11-28 20:17
Antal inlägg: 173

Mindfire, det var snarare Töyens första inlägg jag menade. Fel av mig att inte betona detta!
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?