Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 20 225 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-07-27 01:42 | |
![]() | Någon som sett den nya batman filmen? Är väldigt nyfiken på vad folk har att säga? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-27 01:42 | |
![]() | Not yet, must see. | |
| DennisPlz | 2008-07-27 01:43 | |
![]() | Helt ok. Mkt dialog = bra. Inte helt röjfri heller :) | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-07-27 01:45 | |
![]() | låter fläskbra enligt min mening | |
| spacious - Ej medlem längre | 2008-07-27 07:35 | |
![]() | såg den i hollywood, i en sjukt härlig biostol som gick att fälla tillbaka. | |
| sannadamen | 2008-07-27 08:53 | |
![]() | Måste se filmen..:) *Hört* den ska vara kanoners | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-07-27 11:06 | |
![]() | Har sett. Skimrande svart och dystopisk. Heath kommer att vinna en Oscar postumt för sin tolkning av The Joker. Och det är han väl värd. | |
| Piaree | 2008-07-27 11:28 | |
![]() | MYCKET bra film. Fångar anden i serietidningen. Heath var suverän. Jag ÄLSKAR Christian Bale. Maggie Gyllenhaal hade jag gärna vart utan. | |
| jinx8 | 2008-07-27 11:36 | |
![]() | Min 20-åriga son var på smygpremiären tillsammans med 899 andra. Han har sett mycket film och tyckte att det var den bästa film han sett. | |
| Mel med K | 2008-07-27 11:40 | |
![]() | Såg den igår i en förtio grader varm biosalong. Men den var grym, spännande från första filmrutan till sista. Och Heath gör en rolltolkning som är helt briljant. Gå och se. | |
| Bergatroll | 2008-07-27 12:51 | |
![]() | Såg den på smygpremiären i Rättvik, och ja, den är jävligt bra. Vet inte om den är världshistoriens bästa (titta bara på imdb:s top 250 där den ligger etta), men en av de bättre filmer som gjorts iallafall. | |
| bobo flux | 2008-07-27 16:04 | |
![]() | Jag såg den i fredags och ska med stor sannolikhet se den igen ikväll. Jag tyckte den var förbannat bra, och jag hade ändå byggt upp förväntningarna under nästan 18 månader. Grym suggestiv musik, och täta, laddade scener. Man får en känsla av att filmmakarna medvetet släppt lite på strukturen i filmen, för det råder verkligen totalt oförutsägbart kaos :) Den skiljer sig rätt mycket från Batman Begins. TDK är betydligt psykologiskt råare, bland annat vissa scener med Jokern som verkligen gör att det kryper i nackhåren! | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-27 17:13 | |
![]() | Finns det inte nån produktplacering från TDK (tdk.com) i TDK (thedarkknight.warnerbros .com)? | |
| _abc_ | 2008-07-28 23:46 | |
![]() | "TDK är betydligt psykologiskt råare" Håller med om detta och jag älskar det! Hela filmen var brutalt mörk och kunde få tittaren att stundom må dåligt i stolen. Batman som karaktär har inte i närheten innan på film återspelglats lika rå och samtidigt insiktsfull och djup som i de två senare filmerna, särskilt i den senaste. Man behöver inte ens gilla Batman som karaktär för att kunna tycka att det här är det bästa på bio just nu! Fläskbra var namnet! | |
| dwight | 2008-07-29 00:57 | |
![]() | Jokern gör filmen! Jokern får 5 stjärtar och filmen får 4,784 framstjärtar. HAhahah haha ha ha ha ha ha ( jokerns skratt) ) | |
| Hr Winbladh | 2008-07-29 07:46 | |
![]() | Jag såg den i söndags och förstår verkligen inte vad det är som är så bra. Det är en typiskt amerikansk hjältehistoria där den ensamme mannen ska ordna upp läget och som vanligt i stora hollywoodrullar så exploderar allt, folk skjuter vilt och brett och slagsmålen kan pågå hur länge som helst. Allt detta kryddas sedan med en dos sadistiskt våld och rena orimligheter. I princip skulle detta kunna vara en Bond-film eller Die Hard 7, det är bara att byta ut hjälten mot någon annan passande muskelman. För mig är Batman, Läderlappen alltså, en seriefigur där skurkarna är seriefiguraktiga, historien är seriefiguraktig och inte vilken dussinactionrullefilm som helst. IMDB:s topplista är för övrigt helt bisarr och missvisande. Det borde endast vara möjligt att rösta på filmer när de fått fem år på nacken så att folk hinner få lite perspektiv på rullarna de ska poängsätta. | |
| ANDERStG | 2008-07-29 12:50 | |
![]() | Men Batman som seriefigur har gjorts i så många versioner. Visst kan jag uppskatta en naiv stil (Se superdickery.com/ind...mi tstart=2 ) från första halan av seklet. Men med tiden har jag börjat gilla den mörka Batman som klargör att man ska ha ett rätt speciellt psyke för att springa runt på natten och stoppa brott. Speciellt om man inte har några superkrafter. Därför är Joker också den intressantaste skurken eftersom han är en spegelbild av Batman. | |
| ANDERStG | 2008-07-29 12:50 | |
![]() | första halvan av förra seklet alltså | |
| ANDERStG | 2008-07-29 12:55 | |
![]() | När det gäller IMDB så får jag väl hålla med. Fjortisar utan referenspunkter ser en film och loggar in o röstar samma kväll. Helt förvrängt när det gäller nya filmer. Men med det sagt så har jag stora föräntningar på TDK och ska se den den här veckan. | |
| 7oni - Ej medlem längre | 2008-07-29 12:55 | |
![]() | Tyckte Batman Begins var riktigt bra. The Dark Night var tom mkt bättre så den är skitjävla grym. Oväntat djup i filmen. Allt i filmen var bra. Musiken tex var otrolig | |