Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 153

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IsaSjöstrand - Ej medlem längre2008-11-14 22:45
Antal inlägg: 57

Tafsare
Hej,
vi har en lärare i skolan som brukar stryka med handen över ryggen på några av oss tjejer när han hjälper till med en uppgift. Ibland lägger han även handen på våra lår. Vi tycker att det är ganska störande. Men jag vet inte om det är ett medvetet tafsande han håller på med. Vad tror ni? Han är väldigt schysst och snäll annars.

Hillegnu2008-11-14 22:51
Antal inlägg: 710

Tala med honom om saken. Ta upp det på schysst sätt. Säg att det inte känns bekvämt.

-Lala-la2008-11-14 22:53
Antal inlägg: 1825

kolla om han stryker pojkarna över ryggen... (tips).

gör han inte det är det väl en bekräftad snuskgubbe.

DinJävel2008-11-14 22:53
Antal inlägg: 102

Vi hade en lärare som gjorde samma sak med tjejer i min klass på gymnasiet. Det slutade inte förrän hela klassen gick in hos rektorn istället för lektionen. Han blev förflyttad till en annan skola, för inte kan dom sparka en lärare som tafsar på unga tjejer eller erbjuder dom att testa hans nya vattensäng.

Jag tycker att ni ska markera att ni inte accepterar det och att ni tycker att det är obehagligt. Kan ni inte ta det med läraren så ta det med rektorn eller en annan lärare som ni har förtroende för. Det är varken ok att stryka handen över ryggen och definitivt inte att lägga handen på låret.

sakoline2008-11-14 22:56
Antal inlägg: 742

Aldrig blivit tafsad på; komplimang eller ej?
Prata med rektorn.

temperance2008-11-14 22:57
Antal inlägg: 2314

Vilken idiot!
Det där ska ni ta upp med nån lärare ni har förtroende för, eller rektorn på skolan. Såna snuskpellar kan hålla till långt ute i skogen och smeka sig mot träd istället.

Nattravn - Ej medlem längre2008-11-14 22:58
Antal inlägg: 9141

Mmmm, träd.

MustaVeri2008-11-14 23:00
Antal inlägg: 260

Gör som på den gamla goda tiden, ge läraren ett äpple! - fast med gift i!

Oseriöst yes, enda är att prata med antingen läraren i sig, vilket iofs inte är det lättaste alltid, speciellt inte när det gäller sånt här, eller någon annan person i form av rektor eller elevombud, bla bla bla.

Lycka till !

IsaSjöstrand - Ej medlem längre2008-11-14 23:06

När jag tänker efter gör han det faktiskt med killarna också. Inte på exakt samma sätt kanske. Lite mer grabbigt, om ni förstår vad jag menar. Kanske är han bara en "fysisk" person, jag vet inte. Han är som jag sa väldigt trevlig och en bra lärare annars, om det inte var för tafset som jag inte vet om det är tafs egentligen.

Jesper M2008-11-14 23:08
Antal inlägg: 1332

baktala honom tills alla vet de.... då lär han sluta, kanske?

oeronbarn - Ej medlem längre2008-11-14 23:10
Antal inlägg: 2288

Varför har vi ett så gulligt ord för något så otrevligt? Tafsa. Saft. Kanelbulle.

MustaVeri2008-11-14 23:13
Antal inlägg: 260

Tafsa saft kanelbulle? Ja..det verkar ju friskt.

Tess 082008-11-14 23:14
Antal inlägg: 18003

Känns det som om han tänker "sex" när han gör det?
Är det liksom gjort så att han tycker det blir sexigt?

Vad jag menar är om han bara är en väldigt fysisk person eller om han är småpervers.
Jag vet om personer som är mycket fysiska utan att för den skull vara perversa dock är det viktiga hur DU uppfattar det.
Uppfattar du det som om detta är perverst ÄR det ju det, för dig! Då är det inte ok! Prata med han, annan lärare och i sista hand rektor... anklaga inte för sexuella grejer om det inte känns som om det är det.

-Lala-la2008-11-14 23:14
Antal inlägg: 1825

Tafsa tillbaka... kolla hur han reagerar.

Järnröret2008-11-14 23:14
Antal inlägg: 375

-Lala la har ju den bästa lösningen. Blir inte förvånad om du är kriminalare.

jossananna2008-11-14 23:15
Antal inlägg: 15

Att ta någon på ryggen kan vara en social "trevlighet". Däremot att ta någon på låret är väl knappast ok om det inte är någon man känner väl.
Sen är det förstås individuellt var man tycker är ok eller inte. Alla har vi olika gränser. Tycker du att det är obehagligt, känns konstigt, olämpligt, säg då absolut till.

Jesper M2008-11-14 23:15
Antal inlägg: 1332

virka in nån slags tunn metalltråd i din gummerade tröja och koppla på en batteri. ett starkt batteri.

jossananna2008-11-14 23:20
Antal inlägg: 15

Oj vilka seriösa förslag alla har här. :-)

Jag tycker att du ska försöka säga till på ett vänligt och avslappnat sätt, om möjligt. Då har han en chans att tänka över vad han gör och kan ändra sig. Nästa gång, säg bara något i stil med "Du, det skulle kännas bättre om du inte gjorde sådär".
Om han inte ändrar sig efter det, då är det dags för storsläggan.

IsaSjöstrand - Ej medlem längre2008-11-14 23:21

Jag vet inte, ibland känns det obekvämt. Men han är en charmig person också, och humoristisk med glimten i ögat. Så han är inte en ful gubbe på det viset. Tvärtom är han rätt fräsch och ganska ung. Det känns lite jobbigt att ta upp det här med honom, men om hela tjejligan gaddar ihop sig kanske det går. =)

SheDeVille2008-11-14 23:22
Antal inlägg: 2243

Säg ifrån vänligt men bestämt - hjälper inte det så gå till rektorn. En klapp på axeln kan vara vänskaplig men hand på lår eller en strykning/smekning på ryggen? Inte Ok enligt min uppfattning.
Nä, nä då är det något som är fel.

Ta tag i det hela på ett schysst sätt! Att baktala eller jävlas tillbaka leder inte till något bra.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?