Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 494

Forumkategorier

Användare Inlägg  
strom90302009-04-20 21:21
Antal inlägg: 120

Behöver vi kvällspressen?
Papperstidningen befinner sig i kris. Själv har jag inte köpt en kvällstidning på ca 10-15 år eftersom jag anser att journalistiken är urvattnad, ytlig, fördummande och fullständigt ointressant. Tror du krisen beror på det svaga innehållet i tidningar eller beror det på tillgången till nyheter på internet?

Maad Max2009-04-20 21:30
Antal inlägg: 1123

På nätet finns det mesta man vill ha reda på i faktaväg, samtidigt finns det gratistidningar med bättre journalistisk kvalitet som till fullo fyller mina behov av papperstidningar.....

Sedan tror jag att det är många som tröttnat på den alltmer skvallertidningsliknande inriktning de stora kvällstidningarna tagit.

vincea2009-04-20 21:32
Antal inlägg: 60

Vanliga nyheter i kvällstidningar är till 90% skräp. Angående sporten är den ok ibland, aftonbladet(sportbladet) klarar jag inte av att läsa.

För övrigt så tycker jag att SVTs sportsändningar är katastrofala men det är en annan sak..

Viktor_M - Ej medlem längre2009-04-20 21:33
Antal inlägg: 1637

Både och. kvällstidningarna omsätter en massa pengar men innehållet är knappast något som gör mig hänförd direkt. Köper aldrig papperstidningar. Varför göra sig besväret när jag kan få trovärdiga nyheter via nätet. Ur miljösynpunkt känns det också rätt ovärt att trycka upp miljoner exemplar per dag med kostnaden av en jävla massa papper som ofta inte återvinns rätt och som besudlats totalt av trycksvärta. En till grej. Man måste alltid tvätta händerna efter att man blädrat i en kvällstidning. Ser inte vitsen med de där tidningarna, ärligt talat.

helejnaa2009-04-20 21:49
Antal inlägg: 89

Kvällstidningar har jag aldrig läst annat än i väntrum, dagstidningar skulle jag däremot gärna läsa men jag har inte tid att plöja den varje dag. Mängden papper i relation till den faktiska lästiden gör att jag mår dåligt av att prenumerera och därför hellre läser nyheter på nätet.

Men jag tycker ändå att det finns en tjusning med papperstidningar; på nätet läser jag bara sånt som intresserar mig medan en papperstidning gör att jag läser mer breddat. Jag skulle därför tycka att det vore sorgligt om papperstidningar helt och hållet försvann.

odin - Administratör2009-04-20 21:54
Antal inlägg: 7442

Jag vill slå ett slag för papperstidningar och dess innehåll. Det är inte bara skräp utan det finns samhällsinformation och bra artiklar i dessa också. Och folk behöver skvaller, opium for the masses. Att läsa AB eller Expressen är bättre än att läsa ingen alls.

Länge leve kvällspressen!

mjulven2009-04-20 21:55
Antal inlägg: 156

Själv köper jag aldrig papperstidningar utan läser på nätet. Dock så fort jag ser en liggande när jag väntar så läser jag alltid igenom den. Vilket är ett ganska bra tidsfördriv. Sen att en stor del av journalistiken har gått neråt är ju bara att beklaga, men ganska väntat med tanke på kvällstidningar i andra länder.

klibaza2009-04-20 22:03
Antal inlägg: 169

Jag har slutat köpa kvällstidningarna eftersom jag inte är intresserad av skvaller. Den samhällsinformation jag vill ha hittar jag på nätet. Lokaltidningen tycker jag däremot skulle vara trevligt men jag vill prenumerera endast lördag och söndag men det går inte så då köper jag den inte alls!

Birgerkung - Spelvärd2009-04-20 22:07
Antal inlägg: 2392

Varje gång jag öppnar en kvällstidning förlorar jag för ett ögonblick hoppet om mänskligheten.

strom90302009-04-20 22:11

"folk behöver skvaller"...det må vara sant men är det verkligen nödvändigt att presentera skvallret i kvällstidningar? Det känns som helt fel forum och är en av anledningarna till att jag tröttnat. Skvaller hör hemma i veckopress och inte i nyhetstidningar. Nog fasen händer det saker som är så mycket viktigare än huruvida kalsonger ska bäras fram och bak eller att banta ner sig till ett skrynkligt russin inför badsäsong -09, eller?

Æ Solu - Ej medlem längre2009-04-20 22:23
Antal inlägg: 123

Jag hade nytta av tidningar när jag flyttade. Då packade jag in mitt hushållsporslin. Men jag tycker också att tidningar fyller en bra funktion i och med att de absorberar fukt ganska bra. Man kan använda dem till att putsa fönstet. Utöver det tycker jag mest att de är otympliga och oergonomiska, och dessutom finns det inte någon adblock i dem.

odin - Administratör2009-04-20 22:34
Antal inlägg: 7442

strom, vill man inte ha skvallret behöver man ju inte köpa tidningarna? Folk köper tidningarna för att det finns skvaller, alltså är det helt OK av tidningarna att ha det.

Alla här verkar ju hata skvaller (eller så ljuger ni för att verka fina :-), men då är ni i minoritet tyvärr :-)

Egenskap - Ej medlem längre2009-04-20 22:38
Antal inlägg: 8331

Jag älskar skvaller. Till viss del. Inte Aftonbladet eller Expressen, har fått för mig att precis ALLT är fake. Känner en som var med i JP (Jönköpings Posten) och det var inte mycket i den artikeln som stämde med vad den människan sagt. Nej, usch.
Däremot gillar jag Vecko Revyn som den flicka jag är. Det är enligt mig dock inte samma sak.

run-marie2009-04-20 22:44
Antal inlägg: 1806

Läser egentligen bara löpsedlarna, undantag onsdagar då jag köper AB ihop med bilagan för TV-programmens skull. :)

strom90302009-04-20 23:02

Just det odin, det var just det...ska vi sluta köpa nyhetstidningar? Är det skvallret som gör att folk köper dessa blaskor? Nej, det är inte alls ok av dagstidningar att sälja fördummande läsning. Skvaller ska finnas i skvallerpressen, dvs. veckopressen och inget annat.
Är man dock uppfinningsrik så gör man som solu som använder skräpet till att packa vid flyttning och att putsa fönster med. Bra av Egenskap att uppfatta skillnaden på dagspress och skvallertidning!

run-marie2009-04-20 23:04
Antal inlägg: 1806

Men kvällspressen lever väl på lösnummer?

fåntrattis2009-04-20 23:42
Antal inlägg: 352

Jag är ambivalent, kvällstidningar är ofta en källa till stor humor.
Artiklar som den här www.aftonbladet.se/s...e2 91465.ab sätter guldkant på min tillvaro, men för det krävs kanske ingen pappersvariant.
Men för att svara på den faktiska frågan: Behöver vi kvällspressen?
Jag säger nej, men för min del får de fortsätta.

Safflor - Ej medlem längre2009-04-21 01:32
Antal inlägg: 832

Har inte läst dem på ca 20 år pga det stinkande värdelösa innehållet.

Om vi behöver dem?

Absolut!! De är skitbra att tända brasan med.

Yinyanggurl - Ej medlem längre2009-04-21 01:36
Antal inlägg: 517

Ja och nej.

"Ja" för att tidningen "En ding-ding värld" inte finns längre och då är AB bästa substitut för den.

"Nej" för it suxx!

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-21 01:37
Antal inlägg: 11612

Jag brukar faktiskt köpa Aftonbladet ibland för att få
tillbaka den äkta känslan av nyhetens behag.
Så funkar jag.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?