Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 398

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ArgsintEva2009-12-20 18:17
Antal inlägg: 248

Tabubelagt Ämne på Arbetet
Sexuella trakasserier på Jobbet....

Det kan bli riktigt bra om man är slängd i käften.
Minns min arbetsplats för ca 20 år sen.
Mest män men även tjejer /kvinnor.

Särskilt en kille glömmer jag aldrig det var helt underbart att få ner honom på jorden.

Varenda gång man gick förbi hans maskin så fick jag en massa smaskiga förslag så klart mellan raderna så så ville han ju kn*a...
Till saken hör att jag hade rätt stora "bomber" å han var självklart bröstfixerad med.
Efter en låååång tid så tappade jag besinningen och greppade han mellan benen och vred så han skrek som en stucken gris...
Jag svor , skällde, gapade så jag tror hela företaget hörde mej...
Det liksom stannade av bland personalen.

Då tänker jag så här....ska tjejer behöva ha det så på jobbet ?
Alla är inte som jag som vågar ställa till en hel j*a scen om det inte passar mig...
Det finns blyga tjejer, unga som kan råka illa ut på grund av killar som går på som bara den.

Det kan börja som ett skämt och sluta riktigt illa om man inte stoppar det i tid....

Var rädda om er tjejer och våga säga ifrån !!!

Lilla Busan2009-12-20 18:30
Antal inlägg: 896

Okej, det jag inte fattar här är VARFÖR du skulle grabba tag han mellan benen o skrika o gapa på han..

det enda han gjort verkar ju vara att han gav dig en massa dirty talk o smaskiga förslag..

Tydligen var du inte så rapp i käften att du med ord kunde få han att sluta utan var tvungen att gå till såna extrema saker som att knipa tag om han.. Hmmmm För mig är det ofattbart..

Är det så att ngn håller på att dividera o säga en massa saker så kan man ju säga ifrån .. Visst kan det vara jobbigt men inte fasiken skall man behöva dra tag i ngn .. Då är man ju mycket mycket värre själv liksom..

kram

nippertippan2009-12-20 18:35
Antal inlägg: 792

Argsint Eva- Bra gjort av dig tycker jag. Jag accepterar heller inte sånt! *high five*

apbur2009-12-20 18:37
Antal inlägg: 9699

Känner man sig trakasserad ska man väl anmäla till ledningen. Annars kan det ju bara vara lite kul med komplimanger på arbetet.
Hade nån sagt att jag hade het kropp hade jag sträckt på mig lite extra :)

caughtbock2009-12-20 18:39
Antal inlägg: 7699

En massa skamlösa förslag gör bara att jag känner mig sjukt mäktig och självsäker. Det är hans problem om han dreglar efter mig eftersom han inte kommer nånvart med det. Om någon rör mig får han dock räkna med en fet smäll. Det är så sällan jag får slåss liksom, så ge mig inte en anledning för då j*vlar.

På krogen beter sig många killar som att man är där för att impa på dem och därför kan de bete sig hur som helst. Det går inte riktigt hem och jag säger inte till snällt när de håller på. Ånej.

ArgsintEva2009-12-20 18:48
Antal inlägg: 248

Det rann över därför tog jag tag i han.....
Det blev liksom för mkt...
jag var väl där för att jobba och inget annat...
Svårt att sköta sitt jobb med en galning flåsandes brevid / bakom o över allt var man var....
Det var svårt att göra sitt jobb också ...på den tiden jobbade man på ackord...

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-20 18:51
Antal inlägg: 4050

Det allra bästa sättet att få någon att lägga av är att tidigt visa vad man tycker utan att försöka vara slängd i käften och kvick. Min mor är jätteduktig på det där. Hon är jätteallvarlig och får alla att skämmas utan att verka sur eller road.

Tvålis - Ej medlem längre2009-12-20 18:55
Antal inlägg: 4429

Jag har jobbat på krogen. Alla äckliga män som tafsar. Fy. En gång tog en man handen innanför kjolen upp mellan benen och tryckte till rejält när jag stod och plockade glas med ryggen mot honom.

Veckan efter så tog en kille mig hårt i häcken medan jag hade tvåbrickor ovanför huvudet. Jag tappade det helt och blev så förbannad att jag släppte ena brickan i backen och drog till honom rakt över ansiktet. När han sa "men jag tog dig ju bara i häcken". Så svartnade det för mig och något hände i min blick som var såläskigt att killen sprang därifrån. Sedan dess, har ingen tafsat på mig utan mitt godkännande.

Konstigt. Som om hela min utstrålning förändrades från och med den dagen.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-20 18:57

Jag antar att tricket är att helt enkelt inte tycka det är kul eller låta sig smickras det minsta. Själv kan jag både bli lite smickrad och road av äckel.

pion ekrot2009-12-20 18:57
Antal inlägg: 3340

"men jag tog dig ju bara i häcken" - Herregud vilka idioter det finns.

micro1132009-12-20 18:58
Antal inlägg: 17542

ArgsintEva
Du får ursäkta. Men risken finns ju att killen efter en lång tids tystnad från dig trodde att ni hade ett spel som pågick mellan varandra.

Jag tror nog mer på att man faktiskt allvarligt talar om för den andra att skämten inte uppskattas -- och hjälper inte det så vänder man sig till sin överordnade.

apbur2009-12-20 18:58

Ja, man förstärker ju den andres beteende genom att vara rapp i käften.
Då får man nog skylla sig själv lite om det fortsätter. Vill man verkligen att beteendet ska bort får man använda sig av den mest effektiva strategin.
Är jag oense med en kollega vet jag att det inte alls är effektivt att ta det när alla andra hör på och säga nåt spydigt för att vinna stilpoäng.
Ta det enskilt med personen i fråga, tala precis om vad du vill få förändrat, var tydlig.
Fungerar inte det är det väl dags att knalla iväg till chefen.

micro1132009-12-20 19:00

Tvålis
Det gjorde den nog.

Jag har själv jobbat på krogen - och nog tusan vet gästerna vilka det är okej att klappa i baken och inte.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-20 19:02

Är det tjejkväll i tråden eller? Var är alla män? Är det bordellsöndag?

lycopersicon2009-12-20 19:06
Antal inlägg: 355

Nu är det ju inte bara kvinnor som blir utsatta för sånt här. I förra veckan var min väninna på julfest med sitt jobb. En nyanställd ung (och väldigt söt) kille råkade ut för en kvinnlig kollega som passerat de 50 med några år. Hon var klädd i på tok för tighta och urringade kläder för sin figur. Efter en del alkohol tog hon tag i den unga killens hand och stoppade in ett av hans fingrar i munnen och låtsades suga av honom....Riktigt osmakligt och pinsamt och killen såg väldigt chockad och äcklad ut.

apbur2009-12-20 19:07

Pedofiltråden och sextrakasserier på jobbet-tråden är aktiva. Ja, jag tror männen håller lite låg profil :)

mrperfect2009-12-20 19:09
Antal inlägg: 11437

Å herregud, över 50....å hon gick utan rollator?

Tvålis - Ej medlem längre2009-12-20 19:10
Antal inlägg: 4429

Åhhh vad jag hade önskat att alla hade bilder. Lätt att tro att kvinnor är män och tvärt om. Varför har ni inga bilder? Ni kan ju ha på en annan kvinna eller man eller tingeling eller vad vet jag?

micro1132009-12-20 19:11

lycopersicon
*skrattar mig fördärvad*

Stackars grabb -- och tack för påminnelsen om hur jag inte skall klä mig.

Kan man bli så jäkla pinsam.

apbur2009-12-20 19:14

Tvålis, är du könsfixerad? :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?