Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-30 00:55 | |
![]() | Filmer som har påverkat er genom livet? Jag såg för många år sedan en film som hette: Kacken tjuven hans fru och hennes älskare. På många sätt i sitt bildspråk så påminde den en del om andra filmer, eller var startskottet för dom. Det finns en scen med en liten kille som står och sjunger vid en ugn. Hans vackra sång i detta totala kaos av berättlse har etsat fast sig på min hjärna. Jag har aldrig hört just hans vackra sång efter det, men ändå. Skönheten mot kaoset, enkelheten i några få raka junior toner har fastnat. Skulle nog vilja se den scenen igen. Vad har påverkat er i era liv av filmer som för länge sedan lämnade topplistan? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2009-12-30 00:56 | |
![]() | Fäbodjäntan | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-30 01:01 | |
![]() | Var det före eller efter anstalten? | |
| regression | 2009-12-30 01:05 | |
![]() | Hotel Rwanda. Inspirerade c-uppsats på universitetet. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2009-12-30 01:07 | |
![]() | Det var samtidigt som jag deltog i en mansgriskurs. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-30 01:09 | |
![]() | Doktor Zjivago - den första vuxenfilmen jag såg. Med mamma. Nån rulle med apor i framtiden - då jag insåg att det finns idioter till filmskapare o att det finns ännu fler idioter som gillade att se den. Fy vilken dynga. Apocalyps Now - för att jag inte va mogen att se den, men andra ggn va den skitbra. Flykten från New York - en rulle min exmake såg 100 ggr o tvingade mig att göra samma sak. Sen har det var lite allt möjligt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-30 01:12 | |
![]() | Min fd tyckte att jag såg ut som Julie Christie. | |
| skrabban | 2009-12-30 01:33 | |
![]() | Sound of Music och Dr Zjivago | |
| RedAlert | 2009-12-30 01:41 | |
![]() | Waltz with Bashir | |
| lovely_at | 2009-12-30 01:50 | |
![]() | Brukar gråta när jag ser slutet på Midnight cowboy...när dom närmar sig florida :( mycket sorgligt. Norman Bates och hans mor är något av det otäckaste jag kan se... Sen gillar jag öppningsscenen i Scary Movie 2...ja egentligen är hela den filmen hejdlöst rolig! | |
| dilivio | 2009-12-30 01:54 | |
![]() | Waltz with Bashir är verkligen skitbra. Uppmanar alla att se den! | |
| raggmunken | 2009-12-30 02:00 | |
![]() | ja waltz with bashir är en av mina favoritfilmer! Dawins Nightmare och Hotell Rwanda är nog dom filmerna som har påverkat mig allra mest. Mycket sevärda filmer, speciellt den förstnämnda | |
| bobo flux | 2009-12-30 02:02 | |
![]() | Brokeback Mountain. En av få kärleksdramer som faktiskt berör flera år efter att man såg den första gången. | |
| svartvinbär | 2009-12-30 07:14 | |
![]() | Little Big Man. Skildrade indianerna i Amerika på ett för mig nytt sätt. Och så har jag alltid gillat Dustin Hoffman | |
| slånbär | 2009-12-30 09:54 | |
![]() | Betty Blue -fantastiskt suggestiv och vacker film om en trasig kvinna och en man som försöker hålla dom båda över vattenytan. Påverkade mig väldigt starkt. | |
| evilein | 2009-12-30 10:28 | |
![]() | Åh, Betty Blue.. ..men även Varat olidliga lätthet. | |
| ViktorWig | 2009-12-30 10:37 | |
![]() | Någon kanske kan hjälpa mig med titeln på denna. En film med Kevin Bacon. Kevin spelar pappan i en familj med två söner. En dag blir hans ena son mördad och mördaren går fri pga brist på bevis. Kevin söker hämnd på egen hand. Titeln någon? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-30 10:45 | |
![]() | Arizona junior (Raising Arizona).komedi från ´87 regisserad av bröderna Coen. hade Filmnet på den tiden och såg den säkert 15 gånger. fortfarande den roligaste filmen jag sett. galna och generösa skådisar. Eyes wide shut. mörk psykologisk erotik och existensiella relationsproblem. . Man on the moon. underbart skådespel av Jim Carrey. Den sista färden (Deliverance). skrämmande. | |
| Bitte - Administratör | 2009-12-30 10:48 | |
![]() | www.lovefilm.se/film...en tence.do Nick Hume är en väluppfostrad försäkringsagent från ett välordnat förortskvarter. Tills den dag hans son råkar bli mördad vid ett våldsamt gängrån. Nick bevittnar mordet men det saknas fällande bevis i fallet och snart tvingas han se sin sons mördare frikännas helt. Frikännandet förvandlar Nick från en ordentlig familjefar till en blodtörstig hämnare. Men med blodshämnden har Nick skrivit under sin egen dödsdom. Och nu måste han på egen hand utkämpa striden mot det brutala gatugänget. Bitte | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2009-12-30 12:04 | |
![]() | Polanskis "Bitter moon" | |