Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 797 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hemtjej123 | 2010-03-07 16:42 | |
![]() | Kalas?? vett och ettikett När man är bjuden till ett kalas, då värden/värdinnan fortfarande är våt i håret, far omkring, har ej dukat osv. Hur känner man sig, ivägen? Skall man hjälpa till etc. Jag vill INTE hjälpa till med maten, dukningen osv då jag är bortbjuden, jag vill kunna slappna av och bara vara bortskämd då jag kommer bort. När folk är bjudna till mig är jag KLAR med allt, nästan, kan vara nån lite detalj, men jag känner att det är vett och ettikett, att vara klar då folk börjar komma, bjud senare om man känner att det är för tidigt med utsatt tid. Kul att höra vad andra har upplevt. | |
| Dyslekso | 2010-03-07 16:45 | |
![]() | Man frågar om hon behöver hjälp och hoppas på ett nej. | |
| flawed | 2010-03-07 16:47 | |
![]() | Man sätter sig på toa o läser en bok tills allt är klart! | |
| bråkerska | 2010-03-07 16:48 | |
![]() | Åhå, låter minsann som du varit på kalas hos mig. Jag tycker det är charmigt och familjärt att bli klar med allt i sista minuten. Jag har aldrig varit med om att komma i tid till en tillställning så jag vet inte hur jag skulle bete mig i den omvända situationen. | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-07 16:51 | |
![]() | precis, det är väl etikett att fråga om man ska hjälpa till, men jag hoppas oxå på ett nej, annars är man typ ofrivillig side-kick hela kvällen HU | |
| Ässät | 2010-03-07 16:53 | |
![]() | Klart man frågar om hon/han vill ha hjälp med något. Jag hjälper gärna till så man kan få maten/fikat lite fortare hehe | |
| Hemtjej123 | 2010-03-07 16:58 | |
![]() | Brukar nästan aldrig frågo om värdinnan vill ha hjälp, tyvärr blir man ju stående i köket för det mesta och se på hur värdinnan grejar, hoppas man får ett glas vin iaf. Hur kommer det sig tro, jag vill gärna vara själv, nån annan?? | |
| Ordinerad - Ej medlem längre | 2010-03-07 16:58 | |
![]() | Människor som konsekvent envisas med att icke hålla avtalade tider visar bristande respekt gentemot sina medmänniskor. De kunde lika bra säga rakt ut: "Min tid är viktigare än din". | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-03-07 17:01 | |
![]() | Nja, Oscar Wilde fångade det här med att vara sen på ett intressant sätt: "Punctuality is the thief of time." | |
| Hemtjej123 | 2010-03-07 17:01 | |
![]() | Precis, att ej hålla tiden är lite av oartighet, nu skall jag from. nästa kalas komma en halvtimma för sent, då kanske allt är klart! | |
| Mikael | 2010-03-07 17:26 | |
![]() | Dagens i-landsproblem? Hur jobbigt är det att ställa fram ett par tallrikar om hjälp skulle behövas? Var glada över att ni blivit bjudna på fest istället för att se det som ett enormt problem. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-03-07 18:20 | |
![]() | Så artighet ska bara funka åt ena hållet? Då kan du räkna med att aldrig mer bli ditbjuden. | |
| Minta | 2010-03-07 18:35 | |
![]() | Jag brukar inte vara klar utan gästerna får hjälpa till att skala, hacka, göra sallad, duka mm. Jag tycker att det är mysigt att arbeta ihop istället för att jag ska stressa ihjäl mig för att vara en perfekt värdinna. Det är jag ändå så dålig på. | |
| ebba033 - Ej medlem längre | 2010-03-07 18:47 | |
![]() | Om man inte kan ta det som dom har det är man förmodligen helt fel som vän. Har en kompis som alltid kommer för sent men som har en fenomenal förmåga att fixa de allra knepigaste situationer. Nu är jag nästan säker på att det är just denna förmåga han vill "skryta" med:) | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-07 18:55 | |
![]() | Snobb. | |
| bj-olle | 2010-03-07 19:31 | |
![]() | oftast när jag är bortbjuden är det hos folk som är så anala med sin matlagning att de inte vill att nån annan ska lägga sig i iallafall. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-03-07 19:54 | |
![]() | Båda delar är väl superkul. Så länge folk har en möjlighet att veta vilken typ av fest det är. Hur kul som helst att stå i köket, dricka vin och laga käk och jättehärligt att välkomna folk till (se ovan ord på a) en kontrollerad middag in i minsta detalj. | |
| Tess 08 | 2010-03-07 23:22 | |
![]() | Det beror väl lite på vad typ av kalas det är... Är det en vanlig middagsbjudning när man bjuder hem några kompisar för att käka gott och dricka lite vin brukar jag försöka vara nästan klar med allt. Jag vet med mig att vissa har svårt att passa tiden och det är inte kul om vi alla ska behöva äta kall mat bara för det. Sen är det väl helt ok att få lite hjälp att duka eller blanda fetaoströra eller nåt, jag begär inte att någon ska fixa hela middagen för mig. Fast jag håller också med Rob om att det är lite sådär "min tid är viktigare än din" med såna som kommer försent och som itne är färdiga i tid. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-07 23:30 | |
![]() | Jag hjälper gärna till, det brukar vara rätt mysigt att stå och fixa ihop i köket. Har aldrig stört mig på att värden/värdinnan inte varit klar. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-07 23:34 | |
![]() | Folk som tycker att sin tid är viktig går bort..what about mine! | |