Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 809 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Voldemort78 | 2010-04-02 15:53 | |
![]() | Våldtäktsspelet "Rapelay".... Ja, vad ska man säga? HUR kan någon ö.h.t komma på en ide om ett spel som går ut på att förfölja kvinnor o överfalla de??? Måste vara en verkligt störd hjärna som kommer på ett sånt spel... Visserligen så släpptes spelet tydligen för 4 år sedan, och precis som Alfred holmgren skriver i dagens AB: "Men med faktorerna ovan i åtanke är frågan vad man egentligen försöker åstadkomma genom att ge det spektakulär exponering i Aftonbladet idag, fyra år efter ”spelets” release. " Undrar hur många som kommer att köpa spelet? "RapeLay" ska det visst heta.. Kolla o läs här: www.aftonbladet.se/w...68 84251.ab www.aftonbladet.se/n...68 88198.ab Och nej, det är inget försenat aprilskämt.... | |
| Midna79 | 2010-04-02 15:56 | |
![]() | Om det är på riktigt - vilket inte alls skulle förvåna mig,undrar man såklart vad det är för fel på folket som utformat det OCH de som köper det. | |
| YamahaJet | 2010-04-02 16:03 | |
![]() | Får du fler guzzar nu voldemort när du uttryckt din avsky mot denna orättvisa och därigenom påskiner din egna förträffliga jämställdhetsåskådning? Eller lackar du lika grovt varje gång ett datorspel lanseras som går ut på att döda män? | |
| Mouche - Administratör | 2010-04-02 16:05 | |
![]() | Man kan verkligen fråga sig vad sjutton Aftonbladet tänker på som sätter in sån vidrig smörja i sin tidning? Förresten, tänker/tänkte de alls tro? Jag hoppas att varenda vuxen människa i det här landet skickar in sina protester om förfarandesättet i fråga. Jag tänker då sannerligen göra det. Man kan spy både åt spelet som sådant, skaparna av det och åt den "reklam" spelet just fått. Kvinnoförnedring å det grövsta. Usch! Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2010-04-02 16:14 | |
![]() | YamahaJet: Gör både dig själv och resten av världen en tjänst och lägg ner din överlägsna stil för en enda gångs skull och dimp ner bland oss vanliga dödliga. Om nån tjafsar med jämställdshetåskådningar så är det väl du? Du verkar anse att alla starka kvinnor är ett hot mot manligheten och det om något är väl ett svaghetstecken. Vilken man, och då menar jag alltså Man och inte idioter av hankön, kan tänkas försvara en film av det slaget? Personligen anser jag för övrigt att alla våldsspel av grövre slag borde brännas på bål. Mouche | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-04-02 16:21 | |
![]() | Ämnet är inte äns värt att diskutera. Ta bort tråden tycker jag. | |
| Mouche - Administratör | 2010-04-02 16:25 | |
![]() | Fetzer har rätt i att det platsar lite sämre i Seriöst pga att det inte ges speciellt mycket utrymme för diskussion i det inledande inlägget. Men jag tycker nog att tråden bör få finnas kvar så jag flyttar den till Snack för vidare synpunkter från våra Forumister. Mouche | |
| Måns_E | 2010-04-02 16:25 | |
![]() | Ett fyra år gammalt spel som inte går att köpa, vad är det att diskutera? Att det går att göra animerad porr med våldsinslag är väl ingen nyhet för någon? Att det skulle vara ett stort samhällsproblem i Sverige är väl att dra lite väl stora växlar på en Aftonbladetartikel som kanske inte är den mest underbyggda jag har läst. | |
| Cybertron | 2010-04-02 16:36 | |
![]() | men ändå...det är ju helt jäkla sinnessjukt att ett sånt spel finns. Även om det inte är värt att diskutera idiotin bakom, tycker jag att det är värt att belysa dess existens | |
| bobo flux | 2010-04-02 16:46 | |
![]() | Fast Yamahajet lägger ändå lite ljus på en rätt intressant detalj. Samhället förfasas inte över ett spel som går ut på att du ska mörda någon. Varför inte det? Såväl mord som våldtäkt är ju måttlöst vidriga gärningar. Är det så att Människan av samhället betraktas som förmögen att inse att det osmakliga/oetiska/omorali ska/kriminella i att döda kan undantas av det faktum att den man dödar i spelet inte är en verklig person, samtidigt som hon anses oförmögen att inse samma faktum i ett våldtäktsspel? | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-04-02 16:47 | |
![]() | Att tro att INTE folk påverkas av dylika spel & andra medier med samma innehåll, är enbart naivt. Går ni med skygglappar genom livet? Det är inte en jämställdhetsfråga, utan en fråga om sunt förnuft & sunda värderingar. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-04-02 16:50 | |
![]() | Sjukt och sjukt att Aftonbladet raggar läsare med vidrigheter. Hur många skolungar laddar ner smörjan nu då efter den reklamen? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-02 16:51 | |
![]() | Finns det inte ett spel där man är hallick och förfogar över prostituerade kvinnor? Har för mig att man får slå dem. Nån som vet? | |
| Voldemort78 | 2010-04-02 16:53 | |
![]() | En befogad fråga är VARFÖR väljer Aftonbladet att skriva om detta nu, 4 år senare? Sälja fler lösnummer? Skapa opinion? Tips på "spelköp" till personer som uppskattar sånt här kvinnoförnedrande skit? F.ö så detta ännu ett i raden av otaliga exempel på skvallertidningarnas, förlåt kvällspressens undermåliga journalistik.... "Skvallerbladet" och "Skvallerpressen" måste bestå av alla journalister som misslyckades på journalistutbildningen och inte vet mer om vad riktig journalistik är för något... | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-02 16:56 | |
![]() | Yamaha: Finns det spel som går ut på att döda män just för att de är män? Krigsspel räknas inte dit och jag skulle tippa att de allra flesta actionspel inte heller går ut på att våldta eller döda specifikt killar(snarare motståndare kort och gott). Manliga offer finns nog inte i RapeLay, för shit då kan ju nån tro att man är bög! | |
| Midna79 | 2010-04-02 16:57 | |
![]() | bobo, jo jag förfasas över spel som är väldigt våldsamma och blodiga. | |
| ANDERStG | 2010-04-02 17:00 | |
![]() | Jag håller med om dräggklassificeringen av kvällstidningsanställda. Men å andra sidan har de ju lyckats, vare sig ilskan vänder sig mot japansk våldsporr eller mot dem själva. All moralpanik är bra moralpanik för deras ekonomiska intressen. Det bästa man kan göra är att inte läsa skiten och tiga ihjäl den. Köp er en riktig dagstidning, kan ni göra det? | |
| Midna79 | 2010-04-02 17:01 | |
![]() | Dessvärre är de riktiga dagstidningarna sövande | |
| YamahaJet | 2010-04-02 17:02 | |
![]() | Jag är bara trött på killar som måste reagera hårdare än de mest inbitna feministerna på orättvisor avseende kön. Det är samma killar som tror att man får tjejer genom att vara överdrivet snäll, ösa komplimanger över dem, berätta om sitt engagemang i kampen mot bröstcancer och flasha med sitt fadderbarn i Gambia. Naturligtvis ligger det i alla andra mäns intresse att stävja detta beteende. | |
| Midna79 | 2010-04-02 17:07 | |
![]() | Så om jag fördömer ett mord på en man kan jag inte göra det för att jag faktiskt tycker det är fel? För att offret inte är kvinna? Eller hur tänker du? | |