Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-05-22 00:24 | |
![]() | 196 miljoner kronor En vanlig dag i ditt liv. Du har några räkningar som ska betalas, så du loggar in på din internetbank. Sedan stannar tiden.. Någon har fört över 196 miljoner kronor till ditt konto!!! Det framgår att det är ett stort världsomspännande oljebolag med gul logotype och tveksamma mijöinsikter som gjort överföringen, och du förstår genast att det måste ha skett någon form av misstag i bankvärlden. En kassörska som varit lite för sömnig eller hur det nu gått till, men frågan är, vad gör DU i detta läge? | |
| Tess 08 | 2010-05-22 00:26 | |
![]() | Jag har inte rätt till pengarna så jag väntar ett tag för snart är de borta igen... I fantasin skulle jag köpa hus, bil, grejer, semester, hund, betala lån för mina nära och köra och en massa annat :) | |
| Okreh | 2010-05-22 00:26 | |
![]() | Rapporterar detta till min bank såklart. Det är inte mina pengar, så det är egenmäktigt förfarande. Du blir dessutom återbetalningsskyldig på de pengar som förbrukas när felet uppdagas, för det kommer det att göra. | |
| bj-olle | 2010-05-22 00:29 | |
![]() | en bekant till mig fick dubbel lön av misstag, och en annan fick 17,5 miljoner på sitt konto hux flux. såvitt jag förstått det så har man ingen skyldighet att ha koll på sin ekonomi inom ramen för den vanliga trafiken på sitt konto. brukar man ha 10 000 på sitt konto varje månad, så är det det som är marginalen för vad man får räkna fel på, alltså inte bli återbetalningsskyldig för att man visste helt enkelt inte att det inte var ens egna pengar. låter osannolikt, men det är så jag fått det förklarat för mig en gång. så jag hade naturligtvis satt sprätt på precis det beloppet först, sen sagt till. | |
| Tess 08 | 2010-05-22 00:32 | |
![]() | Jag har också hört något liknande bj-olle... Frågan är om 196 mille ligger inom den ramen... :) | |
| bj-olle | 2010-05-22 00:35 | |
![]() | nej det är skitmycket! mer än jag tjänar på en vecka! | |
| eric1971 | 2010-05-22 00:35 | |
![]() | skulle ringa banken o tala om för dem att de gjort nått fel, och naturligtvis begära 1% av beloppet som kompensation för att de felaktigt nyttjat mitt konto. | |
| cokki | 2010-05-22 00:53 | |
![]() | skulle ha kvar pengarna på kontot ett bra tag. För att se vad som händer..... | |
| Tigera | 2010-05-22 01:02 | |
![]() | Jag skulle inte göra någonting eftersom pengarna säkerligen skulle tas tillbaka ganska snabbt. Skulle pengarna stå kvar mer än 1-2 veckor så skulle jag kontakta banken. Då KAN det ju vara någon som låtit mig ärva hela sin förmögenhet! Eller, most likely, inte ändå... :( | |
| bj-olle | 2010-05-22 01:12 | |
![]() | jag hade hoppats på räntan. eller bara antagit att rättvisan äntligen slagit till, och att man hade gett mig vad jag förtjänar. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-22 01:50 | |
![]() | Jag skulle nog gå till polisen, har hört någon gång att man får 10% av upphittade kontanter om man lämnar in dem. Pengarna borde ju räknas som upphittade oavsett om jag hittade dem på gatan eller på mitt bankkonto, lite så tänker jag:) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-22 08:42 | |
![]() | Jag hade haft råd med dom satans snobbavslutningarna föräldrarna till mitt äldsta barns klasskompisar envisas med att anordna för "barnen". (Det är så skönt att barnen kan leka utomhus och att man själv kan sitta och prata i lugn och ro) (tydligen... jag vill ju vara MED barnen- fel av mg) | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-22 08:59 | |
![]() | Jag skulle nog vilja behålla men det kommer jag aldrig våga, kommer ringa polis o bank, kanske först bank och se vad som händer, man kan ju alltid hoppas : nej dom pengarna är ju dina ;) | |
| Bim1964 | 2010-05-22 10:04 | |
![]() | Hm skulle nog anmäla det till polisen;skulle hävda att det var olovligt utnyttjande av privat bankkonto :) Skulle dessutom kräva ett saftigt skadestånd, för psykiskt lidande ;) | |
| Defrob | 2010-05-22 10:13 | |
![]() | Jag fick pengar från A-kassan en gång helt fel, och ja det fick man betala tillbaka även om det bara rörde sig om 4000 någonting... så det funkar nog inte att skylla på att man inte märkte att man fått fel pengar. | |
| Maja G | 2010-05-22 10:24 | |
![]() | jag rör dom inte eftersom det inte är mina pengar. Ringer banken direkt för jag skulle tycka det var mycket obehagligt att nån annans pengar på mitt konto! | |
| granit69 | 2010-05-22 10:43 | |
![]() | Kära nån,jag skulle förmodligen få ett allvarligt anfall av nåt slag. Kanske skynda mig att tömma kontot och fly landet. Det blir ju min enda chans till ett liv i sus och dus.Som jag alltid förtjänat,men aldrig fått uppleva. | |
| SheDeVille | 2010-05-22 11:12 | |
![]() | Frestelsen kan vara nog så stor men, men..... Oavsett summan så ska rätt vara rätt. Tänk om jag satte in pengar felaktigt så skulle jag vilja att det rättades till och att pengarna kom till rätt mottagare. Annars kan jag ju få betala samma sak två gånger. Den gyllene regeln gäller för mig: Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem. Det är vad lagen och profeterna säger. Så tråkig/präktig är jag. | |
| Mikael | 2010-05-22 11:25 | |
![]() | Låter pengarna ligga tills banken kontaktar mig, och hoppas att jag får behålla räntan. | |
| granit69 | 2010-05-22 11:26 | |
![]() | Ja,jag var i drömläge när jag skrev mitt förra inlägg.Nu har jag fått stopp på hjärtklappningen och fradgan har torkat. Naturligtvis skulle jag inte sno pengarna. | |