Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-13 08:20 | |
![]() | Barntillåtet? Det har i en annan tråd dykt upp lämpligheten att ta med barn på semester. En del anser att det är fullständigt förkastligt, dåligt föräldraskap rent utav. I en annan tråd jämnställs barn till föräldrar som dricker alkohol och blir lite berusade som offer. I vilka sammanhang är det ok med barn? Jag för min del skulle gärna se spädbarns föräldrar oftare på arbetsplatser. För min del får du gärna amma när jag äter lunch. | |
| Pocaloca | 2010-08-13 08:58 | |
![]() | sunt bondförnuft räcker till för att barnet ska ha det bra =) | |
| Subutai | 2010-08-13 09:08 | |
![]() | Det beror väll på föräldrarna. Jag har rest väldigt mycket med min mor när jag var liten och har haft varit väldigt roligt. Och det har gett en många fina minnen. Förstår inte vad som skulle vara negativt med det. | |
| Snowlion | 2010-08-13 09:34 | |
![]() | Varför skulle man inte få ha med sina barn på semester ? Amma offentligt, kan man dock, göra lite diskret men ändå tycker jag man får göra de.. Kommer resa så mkt jag kan med mitt/mina barn som de går.. Alkohol - Tycker jag man kan få dricka, dock en öl/glas vin till maten inte mer... Man ska se till att barnen stör så lite som möjligt men barn är - Just de, barn som ska få synas o höras... Sen allt annat får man ju ha sunt förnuft... | |
| Tess 08 | 2010-08-13 10:00 | |
![]() | Ja, som de ovan skrivit: Sunt förnuft! Amma är ok offentligt, tycker jag. Så länge man inte slänger upp bröstet utan gör det med respekt för omgivningen (jag personligen skulle inte bry mig om någon visade brösten när hon ammade, men av respekt för andra som inte stör sig av det). Helt ok! Alkohol tycker jag att någon ska kunna undvara om barnen är med. En anledning är att jag tycker att man kan "bespara" barnen upplevelsen av onyktra föräldrar och en annan är att OM något händer så är det ju bra om en kan köra bil... Det kanske är för att varken jag eller barnens far är så intresserade av alkohol som ger mig den synen :) Det är liksom ingen uppoffring att avstå och så länge barnen är små sätter vi de först! Resa- VARFÖR ska man inte få resa med barn?? (har säkert missat detta om det inte gäller barnfria flyg-tråden) Har flygit med en 8-veckors, 9-månaders och sedan även med äldre barn. Stora barn förväntar jag mig att man håller reda på och uppfostrar, de små barnen är det värre med (eller hur jag ska säga). De förstår ju inte tryckändringar och varför det känns konstigt i öron tex och då blir de kanske lite ledsna... De flesta hotell kan faktiskt tillgodose barnfamiljers önskan om spjälsäng osv och gör de inte det får man väl boka ett annat hotell. I övrigt: Att uppfostra barnen och hålla koll på dom är väl en självklarhet? I alla sammanhang där barn är med ska föräldrarna se till att de har det bra och att de runt omkring "störs" så lite som möjligt... | |
| Defrob | 2010-08-13 10:17 | |
![]() | Jag resta med mina föräldrar när jag var liten och det gick fint! Kul minnen också, allt var så spännande utomlands. :) Men supa en massa med barnen närvarande är inte bra; om man inte vill att barnen ska dricka en massa när dom blir tonåringar/vuxna då. För så är det generellt sett även om det finns en del undantag så klart. Så ta med kidsen på semestern men drick inte hejdlöst då! :) | |
| Penny Wise | 2010-08-13 10:55 | |
![]() | Om berusade föräldrar är så fruktansvärt (de får sina barn att skämmas, de är äckliga osv, taget lite löst från någon annan skribent i en annan tråd) så borde det väl logiskt sett vara avskräckande hellre än något som barnen snabbare och oftare tar efter? Mina småsyskon (och jag själv när jag var yngre) var med jämt på allt. Funkade jättebra, från charterresor till familjesammankomster med både kortspel och alkohol (nej, vi drack inte då heller) förutom gemytlighet och skratt. Men så har vi alltid fått vara med och lärt oss hur man uppför sig. | |
| LisaLong | 2010-08-13 11:00 | |
![]() | som ovan: sunt förnuft | |
| LisaLong | 2010-08-13 11:01 | |
![]() | Penny nej där anser jag du har lite fel, föräldrar blir automatiskt en förebild på gott och ont, barn tar efter vuxnas beteende. | |
| SethGecko | 2010-08-13 11:16 | |
![]() | dessvärre kan ju barn reagera precis tvärtom också. alltså, om jag inte dricker överhuvudtaget (vilket jag inte gör) och berättar för min son att det inte är något vidare bra att dricka så kan ju faktiskt min son vilja testa, bara för att jag sagt att det inte är särskilt bra. | |
| LisaLong | 2010-08-13 11:17 | |
![]() | SethGecko jovisst finns det människor som reagerar även så, men oftast är det nog tyvärr tvärtom | |
| SethGecko | 2010-08-13 11:20 | |
![]() | LisaLong: absolut. det finns ju studier som visar på att barn som växer upp i en familj där det dricks mycket löper väldigt mycket större risk att börja supa i tidig ålder än barn som inte gör det. dock tror jag att barn kan börja supa även om föräldrarna inte gör det. man kan liksom aldrig vara helt säker, hur man än vrider och vänder på det. | |
| LisaLong | 2010-08-13 11:21 | |
![]() | SethGecko nej det har du ju iofs rätt i:) | |
| Maad Max | 2010-08-13 11:38 | |
![]() | Självklart ska barnen få vara med på resan! INGET snack. Barn låter och för liv, så är det. Passar det inte får man väl ta pensionärsbussen! Jag och min familj reste ganska mycket när vi var små, det var aldrig något snack om att mamma och pappa skulle åka utan barn. Jag anser nog att jag är en ganska välfungerande medborgare och människa. Vad det gäller alkohol när barnen är med så anser jag inte att det ska behöva vara några problem. Man måste ju inte supa sig drängfull.... | |
| Saberhagen | 2010-08-13 11:57 | |
![]() | Självfallet ska man ta med barnen på semester! Man har skaffat dem och de tillhör ens liv från första stund då de kommer ut. Jag ser nästan ner på de föräldrar som använder ursäkter som "men de är ju så jobbiga ibland" för att inte ta med dem på semestern. Jag har alltid varit med mina föräldrar på semester när jag var liten, fram till tonåren då man fick välja själv. Har funkat jättebra och vi har haft roligt :D Alkohol när barnen är med? Kanske ett glas vin eller någon enstaka öl, så länge det finns någon annan som kan köra. Barn ska inte behöva se sina föräldrar berusade. Amning däremot tycker jag att man kan vara lite "försiktig" med offentligt. Finns det ett amningsrum så kan man gå dit. Om inte, så kan man försöka göra det lite diskret.. | |
| le-lou | 2010-08-13 12:28 | |
![]() | Tvålis, vet inte om jag missuppfattade inlägget, men spädbarn på arbetsplatser? Menade du att man ska ha med sig spädbarn på arbetsplatsen? | |
| Reispower | 2010-08-13 13:05 | |
![]() | Jag reste mycket med mina föräldrar när jag var liten men jag minns dock inte så mycket av det. :-S Har några svaga minnen men det är allt. Minns dock en del av dom semester vi hade när vi åkte då jag var äldre. | |
| LisaLong | 2010-08-13 13:37 | |
![]() | Nej för f-n inga spädbarn på arbetsplatsen då blir det inte mycket gjort:) | |
| gnill | 2010-08-13 13:42 | |
![]() | Om man har barn vill man givetvis åka på semester med sitt/sina barn. Inte skulle jag vilja åka på semester utan mitt barn i varje fall. Inte heller vill jag sluta åka på semester bara för att jag har barn. Som jag skrev i en tråd är barn, gamla, medelåders och ungdomar en del av livet. För den som vill slippa andra människor av viss ålder, ögonfärg, vikt eller något annat attribut åligger det att själv hålla sig undan. Och visst, vissa människor (ibland barn, ibland i andra åldrar) är skitjobbiga, låter mycket eller stör. Men å andra sidan är vissa människor (i alla åldrar) helt underbara. Undviker man de man tror kommer vara "störande" kanske man missar de underbara. Live and let live är min filosofi. | |
| MayBley | 2010-08-13 13:45 | |
![]() | Jag tycker att spädbarn inte ska släpas runt till varma länder. Det är jobbigt för dem, men även för föräldrarna. Alla blir begränsade. Att amma offentligt tycker jag är lite respektlöst. Vissa tycker att det är "ok" för att det är naturligt, men det är det att bajsa också. Vad går gränsen egentligen? | |