Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 298

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldplate2010-08-25 23:41
Antal inlägg: 1212

Tjat eler nyfikenhet kring jobbet?
Jag har ett litet dilemma.

I måndags förra veckan var jag på en anställningsintervju för ett personlig assistent-jobb och fick reda på att de skulle höra av sig i slutet av veckan ang om jag gick vidare till nästa intervju.

På fredagen ringde jag och fick reda på att familjen som behöver hjälpen inte hade haft tid att gå igenom ansökningarna ännu. Assistansbolaget skulle höra av sig när dom familjen hade svarat dom.

Jag har full förståelse för att de har mycket att göra just nu pga deras situation men var går gränsen för när jag kan höra av mig igen och fråga hur det går med ansökningarna?

Jag är nyfiken på hur jag ligger till då detta innebär att jag kan få flytta dit jag vill bo.

patrik3862010-08-25 23:47
Antal inlägg: 43

Helt klart ett dilemma....

1. Antingen tycker dom du är en tjatig j-vel som inte fattar att dom inte hunnit gå igenom ansökningarna.

2. Dom förstår att du är riktigt intresserad av tjänsten och verkligen vill ha den.

Har tyvärr inget bra svar, men lycka till :)

Grådask - Ej medlem längre2010-08-25 23:49
Antal inlägg: 155

Sök bättre jobb istället!

Tanten M - Ej medlem längre2010-08-25 23:52
Antal inlägg: 5126

Assistansjobb finns det väl i mängder?

Om de har så svårt att komma "ifatt" kanske det ändå bara skulle bli strul.
Passar du inom det jobbet så hittar du säkert ett nytt (bättre) fortare...?

Guldplate2010-08-26 00:00

Grådask: Tack för förolämpningen över att du inte anser att jag jobbar med ett jobb som anses vara ett bra jobb! =)

Det var dock inte svar på den frågan jag ställde.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-08-26 00:05
Antal inlägg: 3325

Det är ju inte ditt fel att de inte hunnit kolla igenom ansökningarna. Därför tycker jag du har rätt att ringa och höra med dom. Klart man är nyfiken när det tar sån tid..:-)

morsans syrr2010-08-26 00:06
Antal inlägg: 2311

Som Patrik686 sa så e det ju ett dilemma.
Jag tycker att intresset föratt få jobbet måste överväga.
Ring o kolla, det har ju snart gått en vecka!

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-08-26 00:07
Antal inlägg: 3325

Dessutom tycker jag det är ganska konstigt att de inte ringde i slutet av veckan, som de lovat.. att du var tvungen att ringa istället..

Guldplate2010-08-26 00:07

Tanten M:

Jag har full förståelse för om familjen har svårt att komma "ifatt" för tillfället. Dom håller på med ganska stora omställningar. Samtidigt så har dom ett schema i denna tjänsten som jag kan kombinera med en smidig flytt till Göteborg samt med de sakerna jag är utbildad till och vill syssla parallellt med jobbet.

Fast jag stannar inte vid enbart denna ansökan. Den är bara en av de mest tilltalande schemamässigt sett av de jobben jag sökt.

JefautjOuer2010-08-26 00:13
Antal inlägg: 373

Tycker du skall ringa, inget fel med att visa sig intresserad och angelägen.

patrik3862010-08-26 00:32
Antal inlägg: 43

Sök bättre jobb!! Tycker jag var en grov förolämpning.....jag beundrar verkligen er som vill jobba som personliga assistenter och gör ett fantastiskt arbete...Det är ett klart underskattat yrke och jag kan "erkänna" direkt att det är inte ett arbete för mig, men det är inte för att jag på något sätt ser ner på det, snarare tvärtom....så om jag ska återgå till ett svar på dilemmat...ring och fråga hur det går för famlijen att gå igenom ansökningarna och hur du ligger till.

Samtidigt till er alla personliga assistenter: KEEP UP THE GOOD WORK ;)....ni gör ett underbart arbete

Miss_jk2010-08-26 06:17
Antal inlägg: 8941

Som sagt, helt klart ett dilemma, men jag skulle nog väntat några dagar till. Även om man "har rätt att ringa" som någon skrev så innebär ju inte det att familjen tycker att det är bra och det är ju huvudsaken om man vill ha jobbet. Lycka till!

Liz12010-08-26 07:58
Antal inlägg: 115

Jag har själv suttit med vi några rekryteringar och vissa som vi intervjuat har ringt redan dagen efter och frågat hur det gått. Har vi inte hunnit höra av oss är det ok att ringa och fråga om vi lovat en viss tid för återkoppling. Annars tycker jag att ringa inom 1-1/2 vecka efter intervjutillfället är tjatigt. Kan du inte skicka ett mail och fråga vidare? Jag själv upplever en stillsam fråga över hur det går via mail mindre tjatig än om någon ringer.

sejmårr2010-08-26 07:58
Antal inlägg: 843

Att visa intresse är aldrig fel och som personlig assistent kommer du ju att få en nära relation till familjen. Det är viktigt för dem att de väljer rätt. Visa att du är trevlig och sätt en röst till din ansökan. Hör av dig till dem!

HelloKitty2010-08-26 08:04
Antal inlägg: 68

Tack Patrik 386. Själv är jag sedan länge anställd kommunalt som assistent ( 14,5 år). Nu har jag utbildat mig inom ett annat yrke och söker jobb. Där ligger jag på. Har de sagt att de ska höra av sig och inte gör det så ringer jag. Vill visa att jag är intresserad. Kanske testar en del stora företag för att se vilka som verkligen vill ha jobbet genom att sega? Lycka till Guld =0)!

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-26 08:26
Antal inlägg: 37631

så nånchalant ,glöm dom och bli överaskad om dom ringer ,fort sätt och sök så måste snart nån normal höra av sej

les fleurs2010-08-26 08:30
Antal inlägg: 290

jag tycker också assistent yrket är värd all cred. vad avgör om ett jobb är bra? pengarna? Knappast.

Pocaloca2010-08-26 08:32
Antal inlägg: 2156

Jag hade ringt igen .....det visar bara att du verkligen vill ha jobbet =)

wildman2010-08-26 08:58
Antal inlägg: 3860

Då jag har rekryterat så har jag aldrig reagerat negativt om någon relativt ödmjukt ringt efter en vettig tid och frågat om när ett besked kan tänkas vara klart. Och att sen ringa någon dag efter att det beskedet borde lämnats är också helt ok och indikerar bara positiva signaler. Men det finns dom som ringer typ varje dag och antagligen inbillar sig att det är positivt, alternativt ligger på telefonen kl 07.58 dagen efter utlovat besked. Det kan man uppleva som lite väl drivande. Hur jobbig är en sådan anställd sen om det är något speciellt?
Som någon i tråden skrev så uppskattar jag nog mail ändå mer, för då kan man svara i lugn och ro när det passar.
Ett tips är ju att komma på en intelligent (Det finns dom som ställer idiotfrågor och då får det motsatt effekt) fråga som man ställer samtidigt som man "passar på att fråga" hur det går med rekryteringen. Gör man detta med lite fingertoppskänsla så upplever åtminstone jag det som positivt.

Snowlion2010-08-26 09:24
Antal inlägg: 273

Idag är det torsdag, tycker du ska ringa.. För nu har dom fått 3 xtra dagar på sig.. Det borde räcka tycker jag. Jag skulle ringa idag iaf..

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?