Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Naity_ | 2010-08-28 02:24 | |
![]() | Hur känner folk varandra så väl? Så hur kommer det sig att alla tycks känna/veta om folk så väl här på betapet? Irl träffar? | |
| YamahaJet | 2010-08-28 02:29 | |
![]() | Regression/Jaapconrad och jag är vänner IRL också, vi brukar ta en öl eller två på Söder nästan varje helg, så det ter sig naturligt att vi vet mkt om varandra. Många gemensamma intressen. | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-08-28 02:49 | |
![]() | Jag har inte träffat någon aktiv betapetare IRL. Bara för att folk verkar vara bekanta med varandra på nätet behöver de inte nödvändigtvis känna varandra IRL. | |
| mrperfect | 2010-08-28 03:38 | |
![]() | En del skrivande i forum samt dito under spelet kan göra att man lär känna folk till viss del :) | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-08-28 03:42 | |
![]() | Exakt, man får snabbbt en uppfattning om folk även om man inte känner dom irl om man ofta är inne på forumet. | |
| Kirgizistan | 2010-08-28 04:34 | |
![]() | Många spelar scrabble på riktigt och deltar i scrabbleturneringar, jag gör det förstnämnda. | |
| Savi | 2010-08-28 06:59 | |
![]() | Det finns 2 typer av vänskap,Nätkompis & IRL-Kompis.Här är nog de flesta Nätkompisar. | |
| bobo flux | 2010-08-28 07:07 | |
![]() | Det finns en tredje sorts kompis också... Det sociala livet här bygger kanske på vilka trådar som är i ropet för tillfället? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-28 07:12 | |
![]() | Ha ha bobo :-) Vi pratade om detta på festen jag var på igår. Tydligen så är det väldigt vanligt mellan tjejer i högstadiet att man har väldigt nära vänner på facebook, men känner varandra så lite att man inte säger hej till varandra i affären. Jag tror att det finns en speciell Beta vänskap baserad på hur mycket man kan relatera till olika människors uttryck i trådar som känns angelägna. Jag upplever att många går in med ett ganska stort patos för den delan av deras personlighet dom lägger här och att den delen blir kompis med folk. | |
| Pocaloca | 2010-08-28 08:15 | |
![]() | hm....ska bannemig vara här tills jag känner "alla" =)) | |
| Pseudonymf | 2010-08-28 09:27 | |
![]() | Det måste ges viss cred till den som känner "alla" ;) Själv har jag träffat en hel drös, typ 10-12 stycken :) Nästan alla var lika trevliga/otrevliga som de utger sig för att vara här ^^ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-28 09:56 | |
![]() | en betapetare stog här på trappan hon kom från västerås till sandviken det var kul ,dottern är också här ,men sedan känner jag inga fler ,vad jag vet,det är vissa som jag spelat mycket med och chattat med en del ,men det är mäst en beteende att alla talar som man känt varann i 1000 år och det är fint | |
| Ässät | 2010-08-28 10:18 | |
![]() | Kommenterar man ofta i trådarna och gör det i flera år så lär man känna folk. Jag blev medlem här 2005 eller 2006 så några har man ju lärt "känna" iallafall :) | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-08-28 10:22 | |
![]() | Egentligen känner man ju inte varandra mer än vad man väljer att lämna ut.. Men jag har träffat ett par stycken härifrån IRL, och hoppas få träffa några till över en fika senare i höst = ) | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-28 10:23 | |
![]() | Samma hängt här sedan 2005 har en vän som jag "pratat" med i över 3 år ,, sedan många som man tramsar med i forumet, och andra som jag spelar med ,, och har träffat några IRL,, räknar då inte med de från samma ort som mig Bitte | |
| Gunilla _ | 2010-08-28 11:08 | |
![]() | Jag har för lätt att tycka att jag känner någon via nätet, fast jag ju inte gör det... Iofs har jag träffat rätt många betapetare, men det är bara några få jag _känner_. | |
| Lill-IT | 2010-08-28 12:02 | |
![]() | Jag har en hel drös irl-vänner här och många släktingar och bekanta.. De besöker inte forum lika flitigt som jag:) Hänger man här ett tag så lär man ju känna folk lite.. även om man aldrig träffats på riktigt. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-08-28 14:28 | |
![]() | Det är säkert vanligt att känna igen varandra på nätet, men inte kunna urskilja samma personer ute på stan eller i affärn. Man ser inte det yttre lika mycket här, och tvärtom inte det inre där. | |
| SämstpåBeta | 2010-08-29 02:19 | |
![]() | hade massa studentkompisar här, så kom jag in i detta! | |
| beta_queen | 2010-08-29 16:41 | |
![]() | Betapet är väl lite på Facebook... Många tror man att man känner fast men egentligen inte gör det... | |