Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 955

Forumkategorier

Användare Inlägg  
biscotti2010-10-15 22:18
Antal inlägg: 3

IKEA
Ikea känner nog vi alla till. Ett supervaruhus.
De har anordnat en rolig och inspirerande tävling. Ni hittar alla bidrag på www.ikeagarderob.se. Jag har bidragit med en kollektion av återvunna material. Rösta (gilla) om ni vill!

Slagrutan - Ej medlem längre2010-10-15 22:21
Antal inlägg: 150

Ikea.. är väl i lite kris nu. Dålig resultaträkning....å snubben som startade det hela (som alla är rädd för) dör ju snart...blir nog kaos då.

Der Vaart - Ej medlem längre2010-10-15 22:25
Antal inlägg: 198

Hurra

biscotti2010-10-15 22:38

ikea kommer att hålla! det är så pass starkt varumärke.

Slagrutan - Ej medlem längre2010-10-15 22:41
Antal inlägg: 150

biscotti: Hur starkt? känns som just varumärket kämpar nu..

biscotti2010-10-15 23:04

Okej, du vet kanske bäst. Jag tror på ikea iaf.

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-15 23:25
Antal inlägg: 37631

fins det nånting på Ikea som jag vill ha ? svar nej, massproduserat skit som inte går att sätta ihop, vem vill ha samma som alla andra?det fins ingenting på Ikea som är intresant,det är så tråkit och så fult totalt stil-löst,så det fins inte

Satyra2010-10-16 13:11
Antal inlägg: 4561

Håller med ttiittii. Har varit på Ikea två gånger i hela mitt liv, första gången 1986 (för att köpa en vänt-hörnsoffa i skinn till min forna frisersalong) och andra gången förra året, (för att köpa en bäddmadrass). Lär inte frivilligt ta mig dit fler gånger.

bj-olle2010-10-16 13:43
Antal inlägg: 3350

jag gillart!

MatsJoel2010-10-16 13:59
Antal inlägg: 686

Det är märkligt, men på nåt sätt så lyckas många stora affärer hålla sig vid liv trots att den lilla grupp människor som 'inte vill vara som alla andra' inte gillar dem.

schmuppisch2010-10-16 14:01
Antal inlägg: 596

Jag älskar IKEA, mer svenskt blir det inte :)

Satyra2010-10-16 15:22
Antal inlägg: 4561

MatsJoel - Inte särskilt märkligt väl, eftersom det just handlar om "den lilla gruppen"?! Och "Vill vara som alla andra" ... Är nog lite för gammal för att fortfarande befinna mig i trotsåldern, så det är nog knappast det det handlar om. ;-)

Palini2010-10-16 16:01
Antal inlägg: 1381

"Lite i kris", "dålig resultaträkning"? IKEA gör väl en sisådär 20+ miljarder i vinst per år? En sån kris vill jag också vara med om. =)

JefautjOuer2010-10-16 16:51
Antal inlägg: 373

Jag tror att man tror att det tyder på stil att inte vilja handla där. Har inget emot att ha saker därifrån så länge inte mitt hus skulle se ut som taget ur en ikea-katalog. Jag har handlat det jag vill ha och mixar glatt med antikt, hemmasnickrat och ärvt. Och trots det har vårt hem varit med i en av Sveriges mest köpta heminredningstidningar i år ;) (Fast det gör jag aldrig om, fattar inte varför jag tackade ja, var väl exhibitionisten i mig, men det botades snabbt) DÄREMOT undrar jag hur man kan sälja smörknivar för 2 kr och kuddar för en tia. Vem tillverkar dessa produkter och under vilka vilkor, sånt stör mig att jag inte vet mer om...

storråda2010-10-16 17:03
Antal inlägg: 85

Lite ljus och sevetter behöver man väl alltid från IKEA? =)
Själv köpte jag nyligen 2 krukor och en byrå på IKEA som jag är mycket nöjd med. Jag håller med JefautjOuer - så länge man blandar är det inget fel på IKEA-saker

blue_moon2010-10-16 17:40
Antal inlägg: 9713

Det anses tydligen inte comme-il-faut att gilla IKEA. Men jag berättar gärna att jag köpt nästan alla mina möbler där och är mycket nöjd med dem.
En snygg soffgrupp i svart skinn, bokhyllekombinationen Bonde i björkfanér med vitrinskåp, en snurrbar svart CD-pelare, en Sultan lyx pocket spring-säng som jag haft i 18 år, ett rustikt köksbord i furu, Bosse-hyllor som jag klätt in hela arbetsrummet med från golv till tak, prima rostfria bestick, praktiska förvaringsburkset, snygga vinglas, en rejäl serveringsvagn och åtskilliga påslakanset. Plus massor av annat som jag avstår från att räkna upp här.

Jag anser mig vara kvalitetsmedveten och vill omge mig med snygga praktiska grejor som håller. På IKEA får jag mycket för pengarna och därför handlar jag gärna där. (Obs. Inlägget ej sponsrat!)

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 17:48
Antal inlägg: 181

Jag gillar IKEA, TROTS genom att jag följde den dokumentären som gick om Kamprad fick en ganska god inblick i hans förhandlingsmetoder just vad gäller priser och andra villkor med leverenatörerna.
Jag tycker att han helt klart utnyttjar tillverkarnas och leverantörernas underläge i det grövsta. För eftersom han beställer så stora kvantiteter så blir det ju ändå "lönsamt" för tillverkarna, så det är väl därför de går med på hans ruskigt låga bud.
Så jag kan tycka att Kamprads metoder är ganska oetiska (för det är ofta fattiga länder han förhandlar med), men det händer ändå att jag handlar på IKEA.

eeistan2010-10-16 17:57
Antal inlägg: 1542

IKEA RULES, snacka om att hålla på det svenska. Uppskattas när man lever utomlands och har ett IKEA att åka till:/)

nissen12010-10-16 18:56
Antal inlägg: 146

IKEA är jättebra, ett måste att besöka minst en gång om året. Det finns ju så mycket att handla så vagnen blir alltid full. Och då köper vi inte så mycket möbler från IKEA. En tv-bänk och 2 dataskrivbord köpte vi förra året. Annars blir det ytterkrukor, ljus, förvaring, (får man visst aldrig för mycket av.) lampor och lampskärmar, husgeråd mm...

smörbit2010-10-16 19:21
Antal inlägg: 517

Nä Det varumärket kommer inte innanför min dörr...Gillar inte hur dessa vill marknadsföra sig och köra över kommuner... Se hur det blev i Kalmar, Linköping...Nä inte bra

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?