Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
expresscool2010-10-25 17:55
Antal inlägg: 213

5 saker
som du inte visste om mig är
1.Jag är livrädd för clowner
2.jag drar alltid i dörrhandtaget 3 gånger extra för att se till att det verkligen är låst,
3.jag har fobi för hästar,
4.jag har min egna blogg,
5.jag samlar på kryddor

Säg 5 saker som vi inte vet om dig!!!

Satyra2010-10-25 18:15
Antal inlägg: 4561

Vet någon egentligen någonting alls om någon här? :-o
(Bortsett från eventuella partners/barn/vänner - om man nu har sådana härinne. Jag har det inte.)

Känns väl som att rubriken hellre borde varit - "Fem saker om mig". ;-)

1) Mitt ursprungliga modersmål är finska.
2) Jag var en av de 50 första i Sverige som skrev "dagbok på nätet". Detta höll jag sen på med under dryga 10 års tid, tills hela Sverige/världen började blogga, då tröttnade jag.
3) Jag är inte så förtjust i människor och är därför jävligt eremitiskt lagd, förutom i musicerande sammanhang.
4) Fick mitt första betalda gage när jag var 16 år och spelade/sjöng med dåvarande bandet Smile, under en fest hos hyresgästföreningen.
5) Har haft alla hårfärger man kan tänka sig - från vitt till svart och allt däremellan. (inkl. extremfärger som blått/grönt/lila, etc) Var ju tvungen att testa allt vi fick in på forna salongen. ;-)

Intresseklubben har antecknat nu va?!? hahaha ;-)

Lill-IT2010-10-25 18:25
Antal inlägg: 31561

1, jag kan vända pannkakor pippi-style.
2, mina barndomsvänner kallar mig vid mitt efternamn.. ofta, inte alltid.
3, jag har en gång i vredesmod klippt en hel trädgårdshäck med en sekatör. (och fick jätteont i händerna efteråt).
4, jag vågar inte dyka ner i hav eller poolar... men jag kan dyka väääldigt djupt och långt från ytan.
5, jag är grym på armbrytning:)

schmuppisch2010-10-25 18:36
Antal inlägg: 596

1. Mina föräldrar ville döpa mig till Trixie men tack gode gud så ändrade de sig.
2. Jag är livrädd för havet och allt som finns i det men trots det så är jag grymt fascinerad av allt kusligt som bor där.
3. Jag älskar Nalle Puh och samlar på mig alla möjliga saker som kan länkas till denna underbara björn.
4. Jag kan inte ta mig upp från att ryggliggande med endast mag- och ryggmuskler utan måste häva mig upp. Konstruktionsfel kallar jag det.
5. Jag är livrädd för allt som har mer än två par ögon och mer än 4 par ben. Också saker som är extremt kladdiga springer jag skrikande ifrån.

Araknoidea2010-10-25 18:42
Antal inlägg: 783

1. Jag började snusa när jag var 20 år, hade aldrig provat nikotin innan.
2. Jag tävlade i löpning mellan 4års ålder tills jag var 12år då jag insåg att jag var urkass på att springa.
3. Jag har fobi för hjärnor
4. Jag köper Allers varje torsdag
5. Jag har fått sparken 3 gånger :)

expresscool2010-10-25 18:47

Satyra: det går väl inte att ändra till "Fem saker om mig" nu?eller går det?

jag tycker det r

expresscool2010-10-25 18:48

jag tycker det är jätteskoj att läsa det ni skriver

Challe_B - Ej medlem längre2010-10-25 18:49
Antal inlägg: 5853

tävlar man verkligen när man är 4 år?

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-25 18:52
Antal inlägg: 4429

1: nästan som lill-IT så har jag djupskräck, men älskar att dyka med tuber.

2: jag har ett mentalt fel som gör att jag blockerar nästan alla bedövningar förutom spinal.

3: Jag är hyperallergisk mot Kävepenin,

4: jag har en gång försökt slänga pannkakssmet, pannkaks järn och bunken till smeten när jag misslyckades med att göra pannkakor en gång.

5: Mitt frikort är Mads Michalsen...

Araknoidea2010-10-25 18:52
Antal inlägg: 783

Challe

Jajjemensan, inte på elitnivå dock =)

delta92010-10-25 19:12
Antal inlägg: 1041

1. Jag är sjukligt blyg
2. En gång då jag var 11-12 år ung så snattade jag en "LO" godisbit
3. Jag är allergisk mot visa sorters penicillin
4. Mina snickar-skills är enormt... jätte... inte... helt j-la... Usla :$
5. Jag läste Bamse längre än mina klasskamrater :p

les fleurs2010-10-25 19:21
Antal inlägg: 290

1. jag har spelat trumpet i 20 år o lärde mig läsa noter när jag var 4 men har hemsk scenskräck
2. jag har 5 syskon och alla spelar minst ett instrument
3. jag pratar jättemycket i sömnen
4. jag har en äckelfascination för stora fabriker och maskiner
5. Jag är beroende av att bildgoogla olika haute couture-hus och googla sjukdomar

Maja G2010-10-25 19:23
Antal inlägg: 10730

1.När jag är ute o går med någon, så måste jag gå dennes vänstra sida.Får obehagskänslor annars!

2.Samma som Satyra, mitt modersmål är finska och jag kan prata meiänkieli också om jag vill.

3. Hade teaterdrömmar som liten. Speciellt i roliga revyer..Det sprack ganska fort eftersom jag inte kan sjunga överhuvudtaget:(

4. Tycker väldigt illa om maträtter som dallrar typ aladåber, kalvsylta,sill, gelatin på tårtor osv...Samt spenat, som är det värsta jag vet!

5.Jag ljög om min gymnasieutbildning en gång till en kollega..Sa att jag hade gått social linje och inte distribution- och kontors linjen och det blev lite pinsamt eftersom vi gick i samma skola samma år. Fortsatte ljuga när hon frågade vilka mina klasskamrater var, och naturligtvis så sa jag en tjej som gick i hennes klass..Där sprack det och jag skämdes som en hund! ( fattar inte varför jag ljög öht..)

Delicious - Ej medlem längre2010-10-25 19:27
Antal inlägg: 11661

1: Jag byter hårfärg ofta. Bara i år har jag haft mörkbrunt, rött och blont hår.

2: Det coolaste jag varit med om hittills är att få se en gastric bypass operation. Titthålsoperation men det var "kul" att se på skärmarna vad som hände ändå.

3: Jag gick på simning och simhopp när jag var 7-12 år, har alla simmärken kvar och saknar simningen ungefär varje dag.

4: Hade hjärninflammation när jag var 17 år. Pga detta kommer jag med största sannolikhet aldrig ta epiduralbedövning om jag föder barn någon gång då det var en förjävlig upplevelse. En at-läkare grävde runt i ryggen på mig tills jag kaskadspydde och en riktig (ja!) läkare kom in och fixade det.

5: Jag hatar all glass förutom Ben & Jerrys chocolate fudge brownie och half baked.

StickySara2010-10-25 19:30
Antal inlägg: 12

1. Jag har spelat piano sen jag var 6 år.
2. Jag har ett pigmentfel som gör att huden inte kan hantera solljuset som det ska.
3. Tror inte på första intrycket.
4. Älskar festivaler och allt som hör till.
5. Trots min ringa ålder har jag hunnit studerat beklädnadsteknik i 3 år, jobbat gratis åt en teater som sömmerska och påklädare, flyttat till Italien, påbörjat en fashion designutbildning och är nu enbart 1 år från min bachelor examen.

Delicious - Ej medlem längre2010-10-25 19:31

4: Alltså öhm, för de som inte förstod så skulle läkaren ta ryggmärgsvätska för att kolla om jag var sjuk

Unikabox - Ej medlem längre2010-10-25 19:36
Antal inlägg: 1493

Herregud, Deli. Måste ha varit fruktansvärt.

slånbär2010-10-25 19:51
Antal inlägg: 5539

1. Jag pratar flytande Spanska
2.Jag gillar hårdrock/Metal men även Klassiskt/Opera
3. Jag älskar Julen och allt som hör till
4. Jag gillar inte att umgås med folk
5. Jag läser helst historiska romaner eller poesi (Pablo Neruda är favorit)

Delicious - Ej medlem längre2010-10-25 19:52

Det var det faktiskt.. :/ Var nog inte så kul för sköterskan som fick moppa heller ;P

gottmix71 - Ej medlem längre2010-10-25 19:53
Antal inlägg: 547

1. Har väldigt svårt, fortfarande, att blanda mat på gaffeln när jag äter. Helst äter jag en del i taget.. potatis för sig, kött för sig och grönsaker för sig...

2. Jag avskyr folk som frågar "Är det inte kallt/Fryser du inte?" och kommentera att jag bär shorts, året runt!

3. Jag har haft total minnesförlust i 6 månader av mitt liv, och kan fortfarande fundera över vad jag gjorde de månaderna!

4. Efter en grej när jag var 14 år så är jag extremt rädd för sjöar, vattendrag och hav som rör sig, alltså i vågor. Åker definitivt inte båtar mindre än färjor, men inte gärna bilfärjor!

5. Kan inte dricka mjölk! Något gör att det smakar skitsurt hur färsk och kall den än är! Har inte druckit ren mjölk sedan jag var 7 år.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?