Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 20 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Irkko_Pirkko | 2010-11-01 15:15 | |
![]() | Köpt ny dator som ej funkade Har lite frågor och undrar om någon kanske vet? Köpte 17 oktober en ny dator på media markt. Jag behövde bara komma hem och koppla ihop datorn och trycka på den så märkte jag att det var något fel med den. Tangentbordet och en massa annat som krånglade. Jag åkte in dagen efter och lämnade in den och sa att den inte funkade som den skulle och att jag vill ha en ny dator. De sa att de har RÄTT att skicka in den tre gånger, dvs jag fick helt enkelt åka hem och vänta..... Dagen efter ringde de. Och sa att datorn nu inte gick att få igång alls och de måste skicka in den på service till sony. En vecka senare när jag inte hört något mera om datorn ringde jag tillbaka till media markt och de sa att de igår hade skickat datorn till Irland. Så nu står jag här helt utan dator och är så jäkla förbannad. När jag köpt en helt ny dator som inte funkade och så ska JAG vänta utan någon som helst kompensation.... VAD har jag rätt till? Har jag rätt att kräva en ny dator? Eller måste jag bara vänta och vänta och vänta på att den blivit reparerad någonstans i Irrland........? | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2010-11-01 15:18 | |
![]() | undrar om du kan få låna en lånedator under tiden, som man kan få med telefoner. | |
| revansch | 2010-11-01 15:22 | |
![]() | ring och klaga!!!! | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-01 15:23 | |
![]() | Köpte du den sista datorn på lagret eller hehe :-) ? Varför kunde dom inte behålla datorn och gett den en ny istället?? | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-01 15:25 | |
![]() | Revansch - tror du inte att jag har klagat? Jag har klagat flera gånger men de kunde inte bry sig mindre.... gullefjun - Jag hade öppnat förpackningen... är väl därför.... Men nog fan ska man väl ha rätt att få en ny dator när den var trasig när jag köpte den! suck | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-01 15:28 | |
![]() | vadå?? Klart som bengan att du ska få öppna den! Hur ska du annars veta om den funkar eller inte! :-) hoppas det löser ssig för dig :-) | |
| schmuppisch | 2010-11-01 15:32 | |
![]() | Det måste väl gå att reklamera varan? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-11-01 15:32 | |
![]() | Jag har också råkat ut för en DOA-dator och blev uppmanad att lämna in den på lagning. Åh nej, jag köper inte en ny dator för att genast måste lämna in den utan att passera gå. Jag gick helt sonika tillbaka till Webhallen och krävde att få en ny dator i utbyte. Krävde, alltså. Man måste vara tokbestämd och gärna laddad med ett par bra argument, då går det mesta :) //Tjurskallig norrländska | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-11-01 15:33 | |
![]() | Ta kontakt med reklamationsnämnden | |
| Saxon_x | 2010-11-01 15:49 | |
![]() | Häv köpet du har din ångerrätt, sedan om det inte gäller en Laptop utan en stationär så köp ALDRIG en "färdig" burk utan bygg ihop din egen med de komponenter du själv vill ha, välj alltid ASUS eller MSImoderkort så slipper du krångel. Att bygga ihop sin egen burk är inte alls svårt, enda som kan vara pilligt är "led-kontakterna sw pw osv" de där småkontakterna på moderkortet till chassit, finns hur många sidor och forum som helst där hjälp finns ang datorbygge. | |
| Minta | 2010-11-01 15:49 | |
![]() | Ring till konsumentverket i din kommun och fråga. | |
| Minta | 2010-11-01 15:50 | |
![]() | Just det, ångerrätten måste gälla i ett sådant fall. Om de inte kör med att du kan få bevisa att du inte orsakat felet själv. Sådana argument har jag fått mig till livs. | |
| slånbär | 2010-11-01 16:53 | |
![]() | Mitt råd till alla-handla aldrig på Media Markt. Det är skitsvårt att få något fixat om det är fel-bara problem. Finns betydligt bättre ställen att handla på. Bojkotta!!! På tex El giganten får man ju lämna tillbaka en vara även om man har öppnat och provat den och känner sig missnöjd. Bara att lämna tillbaka och få alla pengarna tillbaka. Gäller dock inte Mobiler. | |
| Behringer | 2010-11-01 17:07 | |
![]() | Har du inte öppet köp i X dagar? Det är nog skillnad på Mediamarkt och Mediamarkt och skillnad på deras personal och deras personal. Jag köpte en 32-tums platt-TV till julen -08. Redan juldagen började den krångla. Jag tar med TVn och åker in på juldagens eftermiddag. "Nu har mellandagsrean börjat och du kan få en 42-tums i utbyte utan att lägga nåt emellan" sa den trövliga killen som tog emot mig | |
| vigren | 2010-11-01 17:12 | |
![]() | Håller med Slånbär... Är det nå't som är puckat så är det MediaMarkt, inte deras priser... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 17:31 | |
![]() | Ni kan inte hänga ut Media-Markt på det där viset. De håller sig till samma spelregler som övriga aktörer på marknaden. Det finns alltid enstaka säljare som är puckade. Använd öppet köp om du har möjlighet, men det kanske börjar bli försent för det? Annars kan man alltid vara lite småful och berätta för säljarna hur bra något konkurrerande företag har skött sig i en liknande situation - det finns inget värre för dem att höra. Lite iskall manipulation brukar ge resultat! | |
| slånbär | 2010-11-01 17:37 | |
![]() | Beror väl på vilka man jämför med. Det finns dom där man kan öppna, prova och ändå få pengarna tillbaka, sedan finns det andra där dom drar av runt 10% vid ett sånt byte. Men just ovanstående företag är krångligare än andra vid fel på vara och tyvärr är det ofta fel. Jag har löpt flera helt olika typer av produkter som har varit trasiga eller gått sönder efter ett tag. Dom har visserligen gått att reklamera men inte utan krångel. Senast var en dvd som fryser mitt i filmen. Dom vägrade ge mig en ny utan att först gå igenom hela filmen för att kolla om den verkligen var trasig. Inte sitter jag o åker fram o tillbaka flera gånger för en dvd värd 149 spänn!!Skitlöjligt. En annan butik bytte utan krångel vid ett annat tillfälle, ingen kontroll alls bara en ny DVD. Så jag tycker nog att det är ett krångligare företag än vissa andra. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 17:44 | |
![]() | Bristande statistiskt underlag. | |
| micro113 | 2010-11-01 17:45 | |
![]() | Jag köpte en mobil till min dotter i julklapp på Media-Markt, kameran fungerade inte. Vi lämnade in den, tre gånger efter varandra eftersom kameran aldrig fungerade -- sedan var garantitiden slut. Kameran fungerade fortfarande inte -- men vi fick inte lämna in den igen, trots att vi hämtat ett par dagar innan -- garantin var ju slut. Vi köpte en skrivare -- den lämnade vi in två gånger på sex månader, hade den hemma ca tre veckor under den tiden. Felet blev aldrig åtgärdat -- till slut slängde vi skiten och köpte en för halva priset på On-Off. Dock har jag köpt saker jag är nöjd med på Media-Markt också -- men får man med sig en defekt vara kan man lika gärna slänga den. Deras garanti fungerar inte för två öre. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 17:49 | |
![]() | Men för fan, så enkelt kan du inte vika ner dig. Det är bara att dänga konsumentköplagen i skallen på dem. www.konsumentverket....t/ Garanti/ | |