Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 777 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| liizan | 2011-01-19 20:47 | |
![]() | Skolarbete etiskt dilemma om miljön och jobbet uppskattar om ni svarar :) Jag har en Fråga som handlar om ett etiskt dilemma.. Och jag har valt att skriva om . ska man ta den svåra eller den enkla vägen till jobbet.. Exempelvis buss/tåg vs bil . Bilen är en miljöförstöring vilket tåget är med men minskar man bilkörningen och tar tåget istället hjälper man miljön men risken är att bli sen. Hur gör du? Hur ser du på saken? Pendlar du till jobbet med hjälp av buss/tåg eller bil? Varför tar du tåget/bussen/bilen? Skulle uppskatta svar snarast :) | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-01-19 20:49 | |
![]() | Jag tar buss. Varför? Jag har inget körkort. :) | |
| foxy_1 | 2011-01-19 20:52 | |
![]() | Bil.. finns ingen buss som går de tider jag jobbar. | |
| Måns_E | 2011-01-19 20:52 | |
![]() | Jag pendlar med kollektivtrafik eftersom det skulle ta längre tid och vara betydligt dyrare att åka bil till mitt arbete i centrala Stockholm. När jag bodde i Göteborg åkte jag alltid bil, att slösa bort närmare 1,5 timme extra per dag för att ta sig till jobbet är värdelöst. | |
| Katitzi65 | 2011-01-19 21:00 | |
![]() | Jag går eller cyklar men måste ibland använda bilen..något annat alternativ finns inte då bussarna slutade gå i somras, tyvärr! | |
| andlind | 2011-01-19 21:04 | |
![]() | Bil.. Problematiskt att ta med säljmaterial på buss/tåg samt åka buss eller så mellan kunder:-) Jobbar som "väskdängare" | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-19 21:21 | |
![]() | Alltid bil av logistiska och känslomässiga skäl. Sen så idiotiskt som dom har planerat bussarna här, så tat det 1 timme mer och kostar lika mycket. Jag har 5 barn, jag kan inte lägga 10 timmar i veckan på att vara miljövänlig. | |
| annakarineli | 2011-01-19 21:35 | |
![]() | Bil. Busskortet i länet kostar 860:- i månaden. Jag har varierande arbetsider och vill kunna vara fri att stanna en kvart på jobbet om det behövs. Vilket det ofta gör. När jag åkte buss blev det ändå ofta bil en till två dagar i veckan vilket gjorde månadskostnaderna (busskort + bensin) nästan lika höga som om jag enbart åker bil (bortsett från slitage på bilen då) Sedan tar det mig 15-20 min till busstationen här i stan och därpå 30 min i buss. Åker jag bil tar det mig 30 min från dörr till dörr. Har 2.8 mil till jobbet så jag tillbringar ändå mycket tid på resor till och från arbetet. Åker jag buss ger det mig 2 timmar om dagen att förflytta mig mellan hem och jobb. Not worth it när det är så dyrt med busskort helt enkelt! | |
| slånbär | 2011-01-19 21:39 | |
![]() | Jag går.Har bara tre minuters väg om jag går lite snabbt. Men annars åker jag bil då vi bor lite off och det bara går två bussar i timmen. Sambon åker bil för han har bil i jobbet. Ungarna åker kommunalt till skolan,bil och moppe(sommartid) på fritiden. | |
| Ordnörd | 2011-01-19 21:42 | |
![]() | Har övergivit kollektivtrafik då det är barmark, bilen är långsammare och dyrare, bästa alternativet. ELCYKEL. Bättre än reklam! | |
| caughtbock | 2011-01-19 21:44 | |
![]() | Åker tyvärr buss i sammanlagt ca tre timmar per dag när jag ska ta mig till mina olika jobb, men har inget val då jag inte har körkort. | |
| schmuppisch | 2011-01-19 21:46 | |
![]() | Hade jag haft körkort och bil så hade jag valt det. I alla fall udner vinterhalvåret. Just nu cyklar jag, ALLTID | |
| _Blanksteg_ | 2011-01-19 21:51 | |
![]() | Åker buss totalt runt 2,5 timmar per dag till och från jobbet, med bil tar det lite drygt en timme. Gör det både av flera anledningar: 1. Pengarna, har inte råd att ta bilen 2. Miljön 3. Lathet, alltid trött på morgonen, perfekt att sitta o sova då, på vägen hem likaså om man inte läser en bok, jobbar eller spelar Betapet. | |
| annakarineli | 2011-01-19 22:02 | |
![]() | Något som hade fått mig att åka mera buss hade varit en så enkel sak som att busskortet fanns i 30-dagarsvariant istället för som månadsort där det är giltigt från inköpsdatum och 30 dagar. Det passar inte mig helt enkelt. Had ejag fått välja vilka dagar jag skulle åka buss själv så hade jag definitivt gjort det oftare. | |
| Frizk | 2011-01-19 22:09 | |
![]() | Cyklar. Står inte ut med kollektivtrafikens ständiga förseningar och dåliga tider. Tar bilen om jag ska vidare till träning direkt efter skolan för bekvämlighetens skull... | |
| Lotta73 | 2011-01-19 22:10 | |
![]() | Bil eftersom jag inte vill ha barnen på fritids flera timmar extra per vecka. | |
| VivoPlena | 2011-01-19 22:10 | |
![]() | Jag åker alltid buss, min skada gör att jag inte kan köra bil längre. Att ta sig till rehab skulle med bil ta ca 10-15 minuter, med buss tar det 1-1,5 timme. | |
| Hillegnu | 2011-01-19 22:22 | |
![]() | Vi har bil som vi under vinterhalvåret låter stå på Gotland. Bor man som vi i Stockholms innerstad behöver man inte bilen alls här. Kollektivtrafiken i Stockholms innerstad fungerar utmärkt. miljövänligare och billigare | |
| Minta | 2011-01-19 22:38 | |
![]() | Åker spårvagn, cyklar och går. | |
| gummirumpa | 2011-01-19 22:41 | |
![]() | Åker antingen buss, samåker med bil, eller (på sommaren) cyklar. | |