Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 692 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-09 09:24 | |
![]() | Gråa hår. Då så, nu kan jag inte blunda för sanningen längre. Mitt hår börjar skifta i grått på sina ställen. Kanske mer så att det börjar förlora sin färg mer. Det här påverkar mig på ett sätt jag inte hade räknat med. Jag har precis blivit mamma igen, jag kan inte bli gråhårig nu. Ska jag börja färga nu? Finns det någon återvändo i det i sådana fall? Vad märklig anledning att få semi kris för. Hur tänker ni? | |
| Yamma | 2011-02-09 09:29 | |
![]() | Äh, var stolt över dem, det är jag. Grått hår tyder på visdom och det är vackrast att åldras med värdighet. | |
| vildman | 2011-02-09 09:32 | |
![]() | Äh, bara att låtsats att dom är solblekta ;-) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-09 09:34 | |
![]() | tycker det ser riktigt dassigt och ovårdat ut m grå hår på kvinnor under 60. färga. | |
| dinodog | 2011-02-09 09:37 | |
![]() | Ja du Tvålis fick mina första gråa hår redan vid 30 års åldern. Visserligen bara enstaka men dom fanns där. Tänk vad färg och slingor är bra då. Nu är jag 46 år och har i princip silverfärgat hår Håller på och slingar och färgar håret vill inte gå ut som helt gråhårig. Så jag tänker slinga och färga håret ett tag till, men jag gör det bara 2-3 gånger om året. Som jag känner det är jag för ung för att ha helt grått hår, men min mamma fick tidigt silverfärgat hår så det är väl ett arv jag fått. | |
| Guldplate | 2011-02-09 09:39 | |
![]() | Jag fick mina första gråa hår när jag var 25-26 år och så här ca 10 år senare så börjar folk få svårt för att missa att jag har dom. Än så länge så kan jag få kommentarer som "de grå tinningarnas charm", vilket måste vara en krystad variant av att se något positivt i att åldern har börjar göra sitt intågande. =) Fast jag känner mest att det är sak samma... Dom kommer och jag kan inte stoppa dom. Fåfänghet är inte riktigt min grej heller så varför dölja dom? Fast sen så har jag ju turen av att få dom samlade runt tinningarna och att jag inte är allt för mörkhårig så att de lyser med sin närvaro. | |
| Bettanse | 2011-02-09 09:50 | |
![]() | Är faktiskt lite avundsjuk på dom som har lite grått, jag är 54 och har inte tillstymmelse till något grått ännu. | |
| blue_moon | 2011-02-09 10:24 | |
![]() | Jag var cendré från början men blev gråhårig i 35-årsåldern. Har varken färgat eller slingat mitt hår men däremot fått många komplimanger för det! :) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-09 10:27 | |
![]() | Jag är nästan lika gammal som du, Bettanse, och är faktiskt inte heller gråhårig. Är inte avundsjuk på det färglösa håret och kommer förmodligen att färga fett den dagen. Däremot var min mormor ganska färglös och satte in löständer (!) när hon väntade sitt 8:e och sista barn. | |
| le-lou | 2011-02-09 10:28 | |
![]() | Jag färgar mitt, har inte sett några gråa hår än (och vill inte se det heller). Varför acceptera nåt man faktiskt lätt kan ändra, om man nu inte trivs menar jag? Sen ska jag säga att vissa människor klär fantastiskt bra i grått hår. Dessutom är killar med gråa hår supersexigt. | |
| nettan23 | 2011-02-09 10:29 | |
![]() | Färga! Hade jag gjort :) | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-02-09 11:12 | |
![]() | ramsay 2011-02-09 09:34 Antal inlägg: 7945 tycker det ser riktigt dassigt och ovårdat ut m grå hår på kvinnor under 60. färga. ---- Precis så ser jag ut o har gjort ett gäng år redan. Började smått runt 30. 20 år senare är det som fördömt. Har gett upp, färga pallar jag inte längre. Mitt ledord är att grått är också en färg :) | |
| SirMattBusby | 2011-02-09 11:17 | |
![]() | Jag rakade av mig allt när det blev för grått men nu har jag nyss träffat en flicka som tycker det är galet snyggt med att jag tom har grått skägg så nu är jag väldigt kluven...haha Får gå halva vägen och odla skägg för att vara rakad är förbannat bekvämt:) | |
| Lillstölla | 2011-02-09 11:24 | |
![]() | Är oerhört vackert med grått hår, en bekants mamma är ca 55 och precis silvergrå i håret, och hör och häpna, hennes barn har förbjudit henne att färga håret!! Vilket jag tycker de har helt rätt i, hade ju sett ännu värre ut med en ful utväxt än med det vackra hon har nu!! Men med det sagt, du måste ju göra vad du själv trivs bäst med Tvålis, är det att färga så gör det, är det att låta det vara som det är så gör det. Men kom ihåg att det Tanten M säger så sant, grått är en färg, och en vacker sådan! | |
| flydet | 2011-02-09 11:25 | |
![]() | Jag kan tycka att grått hår är riktigt snyggt. I nio fall av tio är det dessutom avsevärt mycket snyggare än klimakterierött. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-02-09 11:28 | |
![]() | Jag har ett grått hårstrå men det har inte synts till på ett tag. Grått hår är vackert på andra (särskilt män) men inte på mig själv - detsamma gäller alla ålderstecken. Att våga åldras är vackert, själv är jag en fegis. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-09 11:30 | |
![]() | klimakterierött! haha, ja fy för den lede:) | |
| Dersu | 2011-02-09 11:47 | |
![]() | Mina har börjat komma så sakta de senaste åren, mest i skägget, men jag gillar dom. Får väl se hur det ser ut om några år. Gillar du inte dom är det så färga på bara. Tror dock att mest sitter i ditt huvud (istället för utanpå) att det inte skulle vara snyggt. | |
| Mimikryp | 2011-02-09 11:52 | |
![]() | Jag är själv smått förtvivlad för att jag nu som 30-åring börjat få VITA hår! Inte gråa, utan vita... Inte många iofs, men FÖR många! :-( Jag måste absolut färga igen, snarast!!! :-( | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-09 11:55 | |
![]() | välkommen i gänget Tvålis,jag var bara 21 år när jag började bli gråhårig,så nu är det bara att sätta igång och färga,tänk på att sätta på dej en sunktröja och sunk byxor för man spiller alltid,och färgen går inte bort,ha en sunkig handuk för den blir också förstörd,lycka till | |