Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bujum | 2011-03-08 22:01 | |
![]() | fina egenskaper Vilken egenskap hos andra människor beundrar du mest och skulle önska att du själv hade helt och fullt? Nu pratar jag inte om egenskaper hos en potentiell partner utan hos vem som helst. Själv beundrar jag människor som 1: Alltid är vänliga och glada 2: Aldrig talar illa om andra 3: Uppriktigt gläds åt andras framgång utan det minsta avundsjuka Det sista tycker jag är det viktigaste | |
| Klappa dvärg - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:10 | |
![]() | En god vän måste med hetta, överdåd och generositet hänge sig åt att stimulera naturelementens entusiastiska intensitet. Det finns ingen skönhet utom i kampen. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:13 | |
![]() | Jag föredrar helt klart människor som är raka och ärliga, och således också vågar vara tjuriga ibland, och misunnsamma och ofina. | |
| bujum | 2011-03-08 22:15 | |
![]() | Jodå det gör jag också, men jag skrev att jag beundrar de som VERKLIGEN besitter de egenskaperna och alltså inte är falska | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:15 | |
![]() | ... :) | |
| Lill-IT | 2011-03-08 22:17 | |
![]() | Ja Hanna, du är en fin egenskap;) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:17 | |
![]() | bujum>> och jag tvivlar på att dom finns. | |
| bujum | 2011-03-08 22:24 | |
![]() | Jag vet att det finns "goda" människor. Jag har träffat en handfull i mitt 50-åriga liv. Många är de inte men de finns. Hoppas du också får träffa nån. Själv är jag helt vanlig och hör inte till dem... Men jag önskar att jag hade de egenskaperna åtminstone i lite högre grad. Hoppas fler skriver i den här tråden, men nu ska jag gå och knyta mig | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:26 | |
![]() | Förutom de självklara egenskaperna är självironi en härlig egenskap hos männsikor. Motsatsen, folk som tar sig själva på stort allvar, göre sig icke besvär i min bekantskapskrets! Avudsjuka är ok men missunsamhet är en synnerligen trist egenskap. | |
| bujum | 2011-03-08 22:26 | |
![]() | Kan bara tillägga att min man har en stor del av de sista två egenskaperna. Den första är det sämre med eftersom han sliter med depressioner i långa perioder. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:30 | |
![]() | Fin tråd och fin sammanfattning av sant goda människor. Visst finns de. Jag håller med TS och vill lägga till egenskapen rättspatos, för snällhet blir extra mycket värd om den paras med ryggrad. Jag beundrar också människor som är helhjärtat engagerade utan att tröttna - som viger sitt liv åt något visst. Jag hade velat vara lite mer insnöad; mindre splittrad och halvhjärtat intresserad av allt. Sen beundrar jag folk som inte är hierarkimedvetna flockdjur. Sån är jag men önskar att jag vore i ännu högre grad. | |
| shulten | 2011-03-08 22:37 | |
![]() | Att de är solbrända, och har en fin grön skjorta på sig! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:45 | |
![]() | Pacifister beundrar jag. Och då menar jag sådana som kan värja sig mot den blixtsnabba reptilhjärnans vilja att slå tillbaka i hotade situationer. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:49 | |
![]() | jag älskar alla mina vänner precis som dom är .med alla fel och brister | |
| bobo flux | 2011-03-08 22:53 | |
![]() | "Jag vet att det finns "goda" människor. Jag har träffat en handfull i mitt 50-åriga liv. Många är de inte men de finns." bujum, hur vet du att de finns? De kanske bara ljuger för dig? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-08 22:55 | |
![]() | Glömde: Jag uppskattar folk som inte filosoferar i onödan. ;) | |
| shulten | 2011-03-09 00:41 | |
![]() | vilken tråddödare! =) | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-09 01:12 | |
![]() | Någon här frågade hur man vet att goda människor finns? Och att de kanske bara ljuger för en - om sin godhet? Jag kan garantera till nästan 100% att en verkligt god människa känner man igen, när man möter en. Och en god människa är egentligen inte sina ord (fast goda ord är iofs också viktiga) utan h*n är sina handlingar. Godhet är alltså egentligen inget man säger utan vad man gör och vad man är. Jag har mött/möter, många goda, och verkligt, verkligt goda har jag också mött ett antal. | |
| Sandy pete | 2011-03-09 07:46 | |
![]() | Jag beundrar med som alltid kan se något positivt i en situation. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-09 07:51 | |
![]() | folk som svarar på sms! Uppskattas | |