Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade10
Mobilspel
Pågående18 844

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tinkerbell832011-05-31 10:11
Antal inlägg: 32

Tips på solsemester
Jag och min fästman hade tänkt åka på solsemester i september, vill ha all inclusive och gärna vacker strand. Vi funderar mest på Egypten. Någon som varit där?

Vill jättegärna ha tips. Vart har ni mer varit och hur var det där? Mat, hotell, pool, strand, medelålder? Hade varit jätteroligt att läsa era uppfattningar.

syltmannen2011-05-31 10:16
Antal inlägg: 8

Åk inte till Magaluf bara. Det kommer sluta i misär.

/Orup

Maja G2011-05-31 10:23
Antal inlägg: 10730

Vi har också tänkt på Egypten,men senare i höst, i slutet på oktober.
Hurghada lutar det åt. Hotell Select Garden Beach med all inclusive genom Ving..eller Hotell Siva på samma ställe
Vi har inte bokat ännu, så kom gärna med andra tips!

tinkerbell832011-05-31 10:30

Ja M då blir denna tråden perfekt för oss. Hoppas på massa tips fr er alla.

Ska kolla upp de hotellen. Tack.

Haha "Orup" På Magaluf var jag i mina yngre dar. Galet galet.

Bitte - Administratör2011-05-31 10:38
Antal inlägg: 24200

www.betapet.se/forum...-0 #1453959

kika här.,,finns nog redan en hel del tips

Bitte

le-lou2011-05-31 11:28
Antal inlägg: 17500

egypten, aldrig mer iaf. hopplöst att semestra i ett land där man mer el mindre tvingas att bara röra sig inom hotellområdet. har aldrig varit med om ett land där försäljarna bar sig så illa åt som där.

Tvålis - Ej medlem längre2011-05-31 11:32
Antal inlägg: 4429

Dominikanska republiken är grymt fint. Mycket all incusive, kanongoda cigarrer, härliga utflyktsmål och sjukt fin rom. Dykningen i Sosoua is to die for! Även om du bara snorklar. Grymt bra!

TopBanana2011-05-31 11:53
Antal inlägg: 752

Le-lou, vart i Egypten var du? Och när? Har aldrig varit med om att Egypten ska vara så...

Miss_jk2011-05-31 12:02
Antal inlägg: 8941

Håller med Tvålis. Och precis som le-lou säger har jag också hört om Egypten. Jag skulle inte chansa på att åka dit.

vigren2011-05-31 12:12
Antal inlägg: 1146

Kan rekommendera Marsa Alam i Egypten... Mycket trevligare än Hurghada! Underbara bad, som att kliva ner i ett akvarium! Vi bodde på Three Corners Fayrouz Plaza Beach och det var jättebra! (vi åkte med apollo men tror även att Ving har detta hotell). Hade bokat resa dit nu i mars men det blev ju inställt p g a oroligheterna... Men absolut att vi åker dit igen! (var där i april förra året och fick några dagar extra p g a askmolnet) Rent och snyggt och bra mat!
Kan också slå ett slag för Dubrovnikområdet i Kroatien men om ni skall åka sent i september så är det kanske på gränsen för att få fint väder... Annars är det helt otroligt vackert och underbart vatten.

le-lou2011-05-31 12:20

Hurghada. Försäljarna gjorde att man inte ens ville utanför hotellområdet. Usel mat.

le-lou2011-05-31 12:30

för övrigt - ska ni nu åka dit, kolla upp hur hotellets strand ser ut då det är denna ni kommer att bli hänvisade till. de flesta hotell äger varsin strand så det är inte att bara knalla omkring och ta vilken strand som helst, el ja man kan såklart gå till de offentliga om man vill njuta ännu mer av otrevliga försäljare (seriöst, de förstörde hela semestern och då har jag ändå varit i mer än fyrtio andra länder som också har jobbiga försäljare - detta var det absolut värsta jag varit med om). Kvinnosynen är en annan sak, vissa saker som skreks efter oss gav mig gåshud och det var inte av glädje om man säger så. Jag avråder alla från att åka hit tyvärr.. och jag vet att jag inte är ensam om att aldrig vilja återvända...synd för Egypten att de inte behandlar turister bättre eftersom de har så mycket vacker natur som drar .

le-lou2011-05-31 12:38

håller för övrigt med Vigrens som rekomenderar Kroatien. Det är underbart.

gills2011-05-31 12:44
Antal inlägg: 150

Maldiverna!

tinkerbell832011-05-31 12:45

Nä usch, man har ju hört att försäljarna är väldigt på i Egypten. Men detta låter ju hemskt. Man vill ju ändå kunna se sig om. Visst hade mest tänkt att slappa på hotellet men att behöva känna sig instängd där. Har också rest i en massa länder med jobbiga försäljare och vidriga män som slänger ur sig en massa och ibland även tafsar. Vad ska man göra liksom när man befinner sig i ett annat land. Nej tack på det.....

Låter spännande med Marsa Alam. Ska ta och kolla upp det. Tack!

gills2011-05-31 12:46

Kroatien är också fint. Med fint klart vatten. Men folket är ju, om man får dra alla över en kam, inte så serviceminded.

gills2011-05-31 12:47

Kanske Cap Verde?

mrsH2011-05-31 13:18
Antal inlägg: 565

Kap Verde, helt underbart. Fritidsresors hotell Rio Funana (tror det hette så) ett helt underbart hotell, med makalös allinclusive. Till frukost på söndagen serverade champagne och rökt lax!! Härligt pool-område och en makalös strand utanför hotellområdet.
Se dock till att ha med kläder med resår inför hemresan - allt det goda gör att omfånget växer :)

tinkerbell832011-05-31 14:08

Maldiverna hade vi tänkt nästa år faktiskt. Mannen min han har ju redan varit där två ggr med jobb, den grisen :)
Vi bor mestadels i Belgrad så hade tänkt lite längre än Kroatien. Men ja, där lär var så vackert.
Hm, Cap Verde. Intressant.

Borscht - Ej medlem längre2011-05-31 17:21
Antal inlägg: 93

Aruba är alltid rätt! Runt 30 grader året runt och inga regnperioder eller stormar.
Flyg dit via Amsterdam med KLM. Hotell hittar du på plats.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?