Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-10-23 13:31 | |
![]() | YOGA En yogatråd, helt enkelt. (Utan spår av UFO:n.) Yogar du? Vilken form föredrar du? Hur länge har du utövat yoga? Vad är det bästa mä't? Största framstegen? Favoritasana? O.s.v. (YJ - jag är beredd. Shoot! ;) ) | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-10-23 13:33 | |
![]() | min damp är för kraftig för att klara av denna träningsform, tyvärr. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-10-23 13:41 | |
![]() | Äh, yoga är ju multitasking på riktigt. Andning, mantras, ställningar OCH en röst som pratar samtidigt. Kanske musik på det också. Mindfulness däremot, DET är nog en riktig dampknäckare. Sitta och titta på ett blomblad i 6 timmar. Ouch.. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-10-23 13:42 | |
![]() | Fast jag vet visserligen inte vad du menade med att inte klara det.. | |
| alex_sandraa | 2011-10-23 13:59 | |
![]() | Ja det gör jag. Bikramyoga, 8 månader :) Största framsteget är väl att jag blivit mer uthållig, klarar av poser jag inte klarade av innan. | |
| Uisge_beatha - Ej medlem längre | 2011-10-23 22:40 | |
![]() | Meen. Jag har missat denna tråd :) Eftersom den verkar omåttligt populär så blir nog mitt inlägg det sista. Men det skiter jag i. Ja, Jag yogar. Klassisk Hatha. Jag har ett ärke-flum till faster som bor i Indien, och hon introducerade mig till Hatha yoga och den vegetariska kosthållningen när jag var runt 7 år gammal. Det tog dock många år innan jag kom igång på riktigt. Det händer att jag släpper yogan under perioder, men hittar alltid tillbaka. Det bästa med yoga är att min kropp och mitt sinne balanseras. Jag blir lättare till sinnet och behåller min vighet och smidighet i kroppen. Bästa asana är huvudstående. Följt av alla ställningar som vrider och sträcker ut ryggraden. | |
| Bestämd Tupp - Ej medlem längre | 2011-10-23 23:03 | |
![]() | Yoga är en perfekt flickhobby. | |
| -Delika-tess | 2011-10-23 23:08 | |
![]() | Jag tror jag skulle vilja testa yoga. Har faktiskt inte gjort det ens en gång... | |
| temperance | 2011-10-23 23:15 | |
![]() | Jag är ganska mycket rookie, men en nyfiken sådan. Har gått på några pass, en yogafestival, har en bok, läst en del på nätet osv. Kundalini är jag särskilt nyfiken på, någon som testat? | |
| temperance | 2011-10-23 23:15 | |
![]() | Äh, fel inlogg. Jag skulle ju skriva med kverulanten. :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-10-23 23:16 | |
![]() | Skulle köra yoga regelbundet om det inte vore så att Mount Everest hade mer rörelseförmåga än jag. | |
| temperance | 2011-10-23 23:19 | |
![]() | Kanske därför du ska köra yoga, Hood. ;) Nä men långt ifrån alla yogaformer kräver extrem smidighet. Det är bara Uisge som skräms med sina hardcore-asanas. :) | |
| levakdörB | 2011-10-23 23:26 | |
![]() | För en massa år sedan, innan jag började med scrabble, mest som extra stretching. Idag lever den kvar i vissa stretchövningar, borde börja igen för det gjorde gott för för kroppen och skäl. | |
| temperance | 2011-10-23 23:32 | |
![]() | Det var mer än jag visste om dig, brödkaveln. Du får visa dina bästa övningar nästa helg. :) | |
| Uisge_beatha - Ej medlem längre | 2011-10-23 23:53 | |
![]() | Oj. Det blev några inlägg :) Kul. Man behöver inte alls vara vig för att utöva yoga. Om man börjar tävla i vighet, så missar man liksom poängen med hela grejen. Man får helt enkelt anpassa övningarna till där man för tillfället befinner sig. Man kan iaf omöjligt bli mer stel av yoga... såvida man inte försöker tvinga kroppen in i en ställning som den inte är förberedd inför. Ja, jag är lite hardcore :) Men mina grundförutsättningar är bra, för att jag alltid varit vig och rörlig. När jag haft ett längre upphåll så måste jag dock börja om från början, utifrån mina förutsättningar. Yogan är så bra om man har en tendens att vara lite svartsynt och melankolisk :) Jag kommer aldrig bli en klämkäck personlighet - men jag blir iaf oerhört mycket gladare och mer tillfreds överlag när jag yogar regelbundet. Varför jag ändå ibland gör uppehåll, är en gåta. Rekommenderar alla att pröva. Oavsett kroppskonstitution och sinnelag. | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2011-10-24 20:12 | |
![]() | Jag yoga (hatha) , mer oregelbundet än vad jag skulle vilja pga. en massa annat som ska få plats i livet som heltidsarbetande varannan-vecka-förälder. Men det är lite korkat av mig att inte få in det på daglig basis eftersom jag vet att både kropp och själ mår så bra av det. "Förr i tiden" så både gymade och sprang jag flera dagar i veckan också, men den träningen som jag har behållt är yogan, för det behövs inte så mycket mer för att hålla sig i någorlunda god form även som medelålders. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-10-24 21:04 | |
![]() | jag kommer aldrig förbi steg ett - sluta titta på klockan. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-10-24 21:04 | |
![]() | men jag skulle vilja. | |
| temperance | 2011-10-24 21:59 | |
![]() | :D Det finns gravidyoga, det finns bebisyoga, det finns medicinsk yoga - det är fasen på tiden att någon uppfinner adhd-yoga! | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-10-24 22:00 | |
![]() | haha! ja, det vore något:) | |