Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mindymoo | 2012-03-08 11:00 | |
![]() | Glad 8 mars på er! Grattis, alla betapetare, på Internationella Kvinnodagen den 8 mars. Värd att fira oavsett politisk åsikt. Jag vill inte diskutera, bara tipsa om ett skäl att festa till! | |
| BenDavis | 2012-03-08 11:03 | |
![]() | Hur bör man fira? | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2012-03-08 11:03 | |
![]() | Jag är skittråkig och festar inte men sprider gärna info om medsystrar i Asien och Afrika och hjälper dem om jag kan. Hjälpa en flicka att slippa misshandel eller få utbildning känns mera värt än en blombukett. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-08 11:07 | |
![]() | lägg ner den dagen helt,alla dagar är mina iaf | |
| Mindymoo | 2012-03-08 11:19 | |
![]() | Historiens vingslag... Jag firar att vi i Sverige har kommit så långt i jämställdhet jämfört med många andra länder. (Även om vi inte är framme än) Köper mig en kvist mimosa, äter gott och tar ett glas vin med vänner och väninnor. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-08 11:22 | |
![]() | Att den ens behövs... det är ett stort minus | |
| Mione | 2012-03-08 11:41 | |
![]() | Jag ska på en intressant föreläsning idag i och med kvinnodagen. :) | |
| kiwiskal | 2012-03-08 13:20 | |
![]() | Ja, det är väldigt tråkigt att såna här dagar behövs.. Att vi behöver en dag för att uppmärksamma lika rättigheter för alla. MEN nu är det så det ser ut; lika rättigheter finns inte så som vi skulle vilja. Så sluta klaga, alternativet är så jävla mycket värre. Tänk längre än vad näsan räcker. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-08 13:31 | |
![]() | Vaddå här är ingen som klagar! Vi har ju fått en HEL dag att bli uppmärksammade på ;) | |
| kiwiskal | 2012-03-08 13:59 | |
![]() | Om man tycker att man själv har det bra kan man ju titta utanför landets gränser där villkoren för kvinnor är åt helvete och på något sätt ge sitt stöd. | |
| SatanIGatan- | 2012-03-08 14:06 | |
![]() | Ja men gud så fint. En dag av trehundrasextiofem. Fint. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-08 14:14 | |
![]() | Ja, vi ska vara så tacksamma så! Eller som Ranelid skulle sagt: Herrrreguuuud! Kvinnan är det första könet!!! | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-08 15:02 | |
![]() | 365 dagar som är till för alla känns bättre än en dag för kvinnor. | |
| GimmeMore | 2012-03-08 15:05 | |
![]() | Ahaa hade inte en aning om det .. Får väl fira med att sambon får stå och slava vid spisen ;) | |
| schmuppisch | 2012-03-08 15:48 | |
![]() | Känns fel att gratulera men vi kan ju dela med oss om hur jämställdheten ser ut :) www.etc.se/sites/all...et 2012.pdf | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2012-03-08 16:03 | |
![]() | den där pdf-en ger ju mer frågor än svar. 24 097 misshandelsfall mot kvinnor. Hur många av dem var utförda AV kvinnor mot kvinnor? Hur många män har blivit misshandlade under samma period? Jag tror det är fler. Inte av kvinnor kanske, men det spelar ju uppenbarligen ingen roll. Kvinnor är sjuka mer än män. Öhh.. ja det är väl orättvist med knappast något man kan göra nåt åt? Snarare ett gott argument att kvinnor SKA ha lägre lön. Kvinnor tar ungefär dubbelt så lång tid på sig när dom städar eller lagar mat. Av artikeln framgår inte vem som är effektivast. Sen vilka gymnasieprogram och hur stor andel kvinnor... hallå, man väljer väl det själv? Ingen orättvisa i att inte gå ett program man inte vill gå. | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-03-08 16:34 | |
![]() | Blir barnmisshandel mindre allvarligt för att man inte anger hur många av förövarna som är barn? SJUKA får mindre lön, det kallas sjukpenning. Kvinnor borde väl rimligtvis inte lida någon slags kollektiv bestraffning för att många av dem är sjuka? En annan aspekt är ju att det mesta av medicinsk forskning bedrivs AV män, FÖR män. Vilket tydligen inte möter den kvinnliga delen av befolkningens behov. | |
| Ruckzuck | 2012-03-08 16:36 | |
![]() | Håller med jonisk. Alla dagar borde vara människodagar. | |
| Skblole | 2012-03-08 16:49 | |
![]() | Jösses, vad tröttsamt med sådana där pdf-filer. Den handlar inte om lika rättigheter utan propagerar för att det ska vara lika resultat. Jag stödjer inte sådant skräp. När den här dagen står för lika rättigheter så tänker jag också fira den... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-08 16:53 | |
![]() | >> En annan aspekt är ju att det mesta av medicinsk forskning bedrivs AV män, FÖR män. Vilket tydligen inte möter den kvinnliga delen av befolkningens behov. Män är överrepresenterade ja, men det finns många kvinnliga forskare inom medicin också. | |