Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-06-11 12:56 | |
![]() | Sveriges startelva mot Ukraina släppt Målvakt: Isaksson Innebackar: Mellberg och Granqvist Ytterbackar: Lustig och M Olsson Innemittar: Källström och Elm Yttermittar: Larsson och Toivonen Släpande forward: Zlatan Toppforward: Rosenberg Vad tycker ni om den? Personligen är jag positiv. Kul att Elm får starta. Bra sparkapital på bänken sedan, man kan kasta in Chippen i stället för Toivonen eller Elmander i stället för Rosenberg om man behöver en (ännu) bättre offensiv. Vill man stänga matchen kan man slänga in Wernbloom i stället för någon forward och låta honom ta ett par steg ner i banan och sabba Ukrainas spel. Vad tycker ni, Fussball-lovers? | |
| Maad Max | 2012-06-11 12:59 | |
![]() | Jag hade gärna sett Wernblom från start. Rosenberg känns lite tveksam, men antagligen vet Hamrén något jag inte vet. Jag tror att Wernblom kommer bli en viktig nyckelspelare för det svenska laget. Jag kan tänka mig att en anledning att inte ha med honom från start är att se om han verkligen behövs i en match mot Ukraina. Han kommer med största sannolikhet att öppna mot England. Där kan man verkligen inte starta utan en spelare med hans egenskaper. Det ska bli spännande att se hur det går för Elm. Känns lite 50/50. Hur som helst var det längesedan jag var så sugen på att titta på en match som idag... | |
| Aquila1 | 2012-06-11 13:00 | |
![]() | Om dom vinner är den bra. Förlorar dom så kan vi alltid hitta syndabockar, speciellt ledarna =) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-06-11 13:13 | |
![]() | Jag undrar mest vad Anders Svensson har för hållhake på förbundet då han verkar ha en cementerad plats i landslaget? | |
| proMiLLan | 2012-06-11 13:16 | |
![]() | Litar blint på Hamrén & co. Tippar 2-2. | |
| LMC79 | 2012-06-11 13:25 | |
![]() | Tycker det är en bra startelva, med tanke på att Elmander inte kan vara i bra matchform, annars hade ju han varit det självklara valet istället för Rosenberg. Rosenberg den bästa ersättaren för Elmander. I övrigt håller jag med Hinken76. Dessutom ska det bli väldigt kul att se matchen. :) | |
| Maradona1986 | 2012-06-11 13:53 | |
![]() | Helt rätt startelva, eftersom Elmander uppenbarligen inte är helt återställd fysiskt. Hade gärna haft Svensson på plan, men han kommer ett litet litet snäpp bakom Elm och Kim | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-06-11 14:01 | |
![]() | Svensson kommer strax efter Brolin. Och då menar jag dagens Brolin..... | |
| Miss_jk | 2012-06-11 15:16 | |
![]() | Loco: Då kan du inte fotboll. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-06-11 15:21 | |
![]() | dagens Anna Brolin | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-06-11 15:22 | |
![]() | hehehe....jaja =) | |
| Mindymoo | 2012-06-11 15:36 | |
![]() | Bra att inte låta Elmander riskera nåt, motståndet är inte omöjligt så spara på honom lite är rätt. Men jag hade hellre sett Tobbe Hysén än Rosenberg som var svag mot Island, tyckte jag. Gissar att det blir byte i halvlek. Ska bli himla kul att se Elm från start! (ja jag gillar Anders Svensson men...) | |
| BBW | 2012-06-11 16:01 | |
![]() | Mkt bra startelva! Antar att dom som förespråkar Hysén skojar, men man vet aldrig här :) | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-06-11 16:13 | |
![]() | Riktigt lovande, men jag vill se chippen få rätt mycket speltid han också, är klart en av våra farligaste spelare. Bra att vila Elmander, sen blir det bara bättre när han väl kommer in. Det negativa då, Rosenberg och Zlatan på topp. Det måste vara dom två anfallarna som presterat sämst i ett svenskt landslag genom tiderna. Zlatan, varit riktigt dålig i landslaget och var största anledningen till att Sverige in spelat som ett lag, som Sverige då han varit på plan. Dom gångerna under dom senaste åren vi sett Sverige verkligen övertygande slå bra motstånd måste väl vara då vi i kvalet 2006 slog spanien med 2-0, och nu senast i kvalet mot Holland. Båda gångerna Zlatan borta, och båda gångerna det bästa jag sett ett Svenskt landslag prestera. Visst, Hamrén har verkligen gjort allt för att försöka få Zlatan att verkligen ta ansvar och kämpa för laget med att ge honom ansvar, kaptensbindeln och allt. Och visst, Zlatan blir sakta, år efter år lite mognare och bättre i landslaget, men än är han ingen lagspelare, även om det börjar se mycket bättre ut. Rosenberg då, inte en toppanfallare, inte heller någon lagspelare. Varit riktigt uselt i landslaget dom gångerna han fått chansen. Så, ja, jag hade väl hellre sett, hmm Hysén därframme, även om jag inte tycker han riktigt håller den nivån som krävs. En comebackande Allbäck hade inte alls varit helt fel att se heller ;) I övrigt inte mycket att klaga på, hög kvalitet, ett bra lag som faktiskt kan slå alla andra lag i turneringen. | |
| Cassano | 2012-06-11 16:29 | |
![]() | Åh! Det ska bli så kul! Som jag längtat. (Lite sur att det är styrelsemöte med simklubben i kväll. Hur tänkte dom!?!? Men hinner nog hem...) Startelvan är väl ganska väntad, men hoppas på ett par roliga inhopp i form av Chippen och Hysén! Sedan hoppas jag att Zlatan kommer bra in i matchen. Blir han totalt bortplockad från början, blir frustrerad och börjar hänga med huvudet blir det inget bra.... | |
| Cassano | 2012-06-11 16:29 | |
![]() | Förövrigt tror jag att Italien tar hem det hela! | |
| bobo flux | 2012-06-11 16:36 | |
![]() | Känner detsamma som Anden angående Ibrahimovic. Det är därför lite surt att inte Guidetti är med. Visserligen är han en annorlunda typ av anfallsspelare jämfört med Zlatan rent fotbollsmässigt, men Guidetti förmedlar - i alla fall för mig - en känsla av att han på ett helt annat sätt underkastar sitt ego i förhållande till vad laget behöver jämfört med vad Zlatan gör (för det mesta bör väl tilläggas, Guidetti är ganska omogen emellanåt också, men han är bara 19 bast). Vad gäller laget ikväll så är jag nöjd. Ukrainas försvarsspel har sett svagt ut, och Rosenberg är ett bättre val än en matchotränad Elmander som vi bör spara så mycket som möjligt och en formdippad Hysén. Enda orosmolnet är väl om Ola fixar kantlöpet. | |
| Magnus30gbg | 2012-06-11 18:09 | |
![]() | Känns som en bra startelva, Svensson Hysén och Wernblom på bänken är det bästa. | |
| dinodog | 2012-06-11 18:36 | |
![]() | Tror stenhårt på Sverige har spelat att dom ska vinna med 4-0 5-0 eller 5-1. Hoppas att något av dom går in. Blir säkert inte så många mål, men hoppas kan man ju alltid :) | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-11 18:38 | |
![]() | Zlatan kan få göra mål på mig. Sötnosen. | |