Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 887

Forumkategorier

Användare Inlägg  
boyakasha2013-02-22 18:46
Antal inlägg: 526

Guldkorn från barn
Jag har förmånen att arbeta med barn på fritidshem. Dagligen levererar de verbala guldkorn som man kan ha kvar i sitt minne att tänka på en mindre solig dag.
En av mina bästa var en liten kille som blev tillsagd att inte reta andra barn varvid han svarar -"Jag har inte gjort nåt och förresten var det inte meningen."
Har någon av er nåt guldkorn att dela med er av?

mimosan982013-02-22 18:57
Antal inlägg: 11

När jag städade på ett dagis så var det ett barn som frågade Vad gör du? Jag så jag städar. Då så barnet Nej du jobbar.

snövits - Ej medlem längre2013-02-22 19:00
Antal inlägg: 1579

Haha, skön:)

Sote2013-02-22 19:55
Antal inlägg: 3557

När min ena son var runt fyra så åkte vi förbi en stor skorsten varje dag som det bolmade rök ifrån. En dag pekade han och frågade" e de f nåt"? och jag började förklara att dom tillverkade nånting där och då bildas det rök...bla bla bla..".Nä "sa han " dom gör moln".....jag blev tyst och lärde mig läxan den dagen att en fyraårings världsbild ofta är mycket enklare än vår....

Hillegnu2013-02-22 20:32
Antal inlägg: 710

¨min pappa får inte sova med mamma för han har inga pengar" pojke 6 år

toonfisken2013-02-23 21:51
Antal inlägg: 732

Jag vill inte gå och lägga mig för det är inte svart i taket !
Sommar och det var inte mörkt ute när pojken skulle lägga sig !

idahanna2013-02-23 22:30
Antal inlägg: 79

Mitt 7-åriga barnbarn sa till mig att han ska jobba på mammas jobb när blir stor Varför frågade jag ,jo det är en lantbruksskola och då lär jag mig att mjölka när jag går i skolan och då behöver jag inte jobba så mycket

cokki2013-02-23 22:59
Antal inlägg: 290

Ett barn på fritids frågade om jag var gift?
- Ja det är jag
-varför har du inte ringen på dig?
- Den har blivit för liten
- Men lägg den i dockvrån då?

tsarinna2013-02-24 07:15
Antal inlägg: 130

En gång när det var ganska dimmigt ute så tyckte min son att det var dammigt ute.

Svediska2013-02-24 07:27
Antal inlägg: 53

En liten söt historia om vår dotter 4 år och barns logik.
Jag höll på att greja hemma i vårt radhus med två plan och sprang upp och ner med dottern i hälarna och varje gång jag stannade till för att ombesörja mina bestyr sade hon hej mamma, och jag svarade hej Frida.
Så där höll det på ett tag, ja ett bra tag, vilket ledde till att man till slut började ledsna på detta hejande så när jag efter ett bra tag var på övervåningen kom detta hej mamma igen fast denna gång med en fråga,är du här uppe mamma, nej svarade jag, jag är där nere varvid hon fick en förvånad blick och sa: vad gör du här uppe då?

corlini2013-02-24 10:15
Antal inlägg: 3172

en gång när vi var några familjer och firade jul så ställde vi barnen i fönstert och pekade och sade titta där kommer tomten!!

väldigt seriöst utklädd pappa pölsar i djupsnön mot huset varpå en liten grabb på dryga 5år utbrister

- fy fan, den jäveln kommer hit!!! sen drog han och gömde sig.

det är nog det absolut roligaste jag vart med om på en julafton, snacka om spontan reaktion och absurt ordval av en så liten unge.

Puma123 - Ej medlem längre2013-02-24 11:18
Antal inlägg: 40

Var barnvakt nyligen till en 5-årig pojke. Tv:n stod på och det pratades om någon som dött. Pojken sa då till mig: "jag vill att min mamma och pappa ska vara 5 år som jag, så de inte dör före mig". Barn är underbara i sitt tänkande!

diffdiff2013-02-24 11:21
Antal inlägg: 3884

min systers dotter 3 år sa till min mamma
Mormor dina muskler hänger

Blasse2013-02-24 11:35
Antal inlägg: 7159

Skulle köpa födelsedagspresent till ett barnbarn och lillebror fick följa med till leksaksaffären han frågade om vi inte kunde köpa något litet till honom också vilket jag gick med på. Efter vi hittat en present så letade han snabbt upp en stor motorcykel, då sa jag " det skulle ju vara något litet till dig för du kan ju inte få större än bror din som fyller år!"
Varvid han tittar på motorcykeln och säger " jag tycker den är väldigt liten"

Lillstölla2013-02-24 12:36
Antal inlägg: 23831

Jag jobbade på förskola en gång i tiden och hade då en piercing i ena ögonbrynet, något som barnen tyckte var väldigt spännande och intressant. En dag när jag satt i lekhallen med barnen kom en liten tjej på ca 4 och satte sig i knät på mig och pratade alltmedan hon kikade och petade på min piercing. Såg mycket fundersam ut och frågade " Men fröken, varför har du en spik i pannan?"

diffdiff2013-02-24 12:51
Antal inlägg: 3884

en kompis flicka fyllde 4 år. Stor och stolt skrek hon rakt ut jag blikr en stor fitta idag ;)
Roligt

JefautjOuer2013-02-24 12:52
Antal inlägg: 373

Barn inför hela släkten på stor fest:

- Mamma, mamma, vad heter det när man ligger så där ovanpå varandra?

Tystnad.

- Mamma, du vet när den ena är över och den andra är under?

Mamman skruvar lite på sig... -Ähh,vad menar du nu, svarar hon lite blekt och undrar HUR hon ska komma ur det här snyggt.

Plötsligt utbrister barnet lyckligt:
- Nu vet jag! Våningssäng!

Ida-Fina2013-02-24 12:53
Antal inlägg: 142

En mamma på mitt gamla jobb (förskola) berättade hur hennes då fyra/femåriga dotter fått en morgonrock i julklapp. Mamman sade: "Å, så mysig! Jag önskar att jag hade en sån också - men de finns nog inte i min storlek..." "Nä", svarade dottern, "de finns nog bara i smålekar!"

JefautjOuer2013-02-24 12:55
Antal inlägg: 373

:)

Ida-Fina2013-02-24 12:56
Antal inlägg: 142

En gång hittade jag ett gäng barn stående i en klunga på förskolegården. I mitten ett förtvivlat barn på cykel - på var sida om framhjulet låg en halv geting. "Jag körde över den, jag såg den inte!!" utropade barnet och grät, varpå en av kompisarna studerar den itucyklade getingen och tröstande säger: "Det är nog ingen fara, han svimmade nog bara!"

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?