Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 305 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-29 11:42 | |
![]() | Hur spolar ni? Spolar ni med locket uppe eller nere på toaletten? Jag har alltid haft locket uppe men har nu förstått att en del tycker att det ska vara nedfällt. Hur gör du, och varför? | |
| Lillstölla | 2013-07-29 11:49 | |
![]() | Alltid med locket nere! Har man bajsat och spolar med locket öppet sprids det en massa bajspartiklar har jag lärt mig så inte så vidare fräscht. | |
| kiwiskal | 2013-07-29 11:52 | |
![]() | Hos andra: nere, så att inte bakterier och vatten skvätter upp :P Dock kan man ju kolla läget efteråt och se så att allt är nedspolat haha. Hemma hos mig kan det bli lite hur som pga lathet och att det mest bara drabbar mig själv. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 11:57 | |
![]() | har inget toa lock på toan just här hur dom gör uppe hos sig är upp till dom,en antik engelsk toa saknar lock | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 11:58 | |
![]() | en toa som skvätter vatten är felkonstruerad | |
| diffdiff | 2013-07-29 12:00 | |
![]() | Jag spolar med både locket nere eller uppe | |
| dinodog | 2013-07-29 12:11 | |
![]() | Klart att det kan komma vattendroppar när man spolar på toaletten. Allt annat vore konstigt och handlar inte om felkonstruktion. Brukar fälla ner när 2:an är gjord. Rycker man häftigt i spolaren kommer det mycket vatten så att det skvätter. Drar man långsamt kommer vattnet givetvis långsammare | |
| en dum en | 2013-07-29 12:46 | |
![]() | Både ock. | |
| apbur | 2013-07-29 12:46 | |
![]() | Så vidrigt att lätta på toalocket och en inkapslad bajslukt slår emot en i ansiktet. Nej, låt locket vara öppet. | |
| moltom - Ej medlem längre | 2013-07-29 12:52 | |
![]() | Spolar med locket uppe, stänger sedan när jag konstaterat statusen i toan, retar mig t ex på föräldrarna som aldrig fäller ned locket o ideligen tappar ner saker i toan :) | |
| kiwiskal | 2013-07-29 13:11 | |
![]() | Har man en liten toalett där handdukarna hänger precis bredvid känns det som att bajspartiklarna och doften flyger upp i handdukarna om man inte stänger locket | |
| Ida-Fina | 2013-07-29 13:14 | |
![]() | Locket skall vara på, enligt mig. Absolut. Både när jag spolar och mellan användningar. Gillar inte tanken på det där lilla molnet av mindre trevliga partiklar som sprids när man spolar. Tycker inte heller om att komma in i badrummet och behöva se rakt ner i en toaskål, urk... | |
| Minta | 2013-07-29 14:12 | |
![]() | Locket uppe. Vi är alldeles för fixerade vid smuts så att vi blir sjuka av det (allergiska t.ex.). Något måste hålla igång immunförsvaret. | |
| Gunilla _ | 2013-07-29 16:07 | |
![]() | Nere | |
| MelonMint | 2013-07-29 16:47 | |
![]() | Alltid uppe. Meningslöst att fälla ner när man ändå måste fälla upp igen för att kolla så allt gått ner. Ren och skär lathet alltså! | |
| Minta | 2013-07-29 16:59 | |
![]() | Ni som stänger locket av rädsla för bakterier, tvättar ni av insidan av locket sedan så att inte bakterierna hamnar på era händer när ni öppnar det nästa gång, eller på någons rygg? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-29 17:53 | |
![]() | Intressant att läsa era svar. Hur gör ni med spolknappen då? | |
| Flugfri - Ej medlem längre | 2013-07-29 17:57 | |
![]() | Psykvården tycks lämna lite i övrigt att önska. | |
| vase | 2013-07-29 18:41 | |
![]() | Hemma spolar jag med locket uppe o kollar sedan status o "spritar rent". Borta vidrör jag varken sits el toa. Fr.sett spolknappen men då har jag papper emellan Spritar alltid händerna efter toabesök. O vilken äcklig bajstråd! | |
| Sote | 2013-07-30 11:56 | |
![]() | Lustigt att en del verkar tycka att det är så äckligt med toaletter. Jag menar , om man går in på en toa då vet man ju att man lär se en toastol där och behöver man använda den så kan man ju inte undvika att titta ner i toaskålen. Kan för mitt liv inte förstå varför man tycker sånt är äckligt. Hade det varit ett hål i golvet så hade jag förstått äckelfaktorn men en vanlig toa? Jag tänker sällan på äckelfaktorn vare sig det gäller toa borta eller hemma, kundvagnar, pengar eller annat. Partiklar med smitta av olika slag finns ju precis överallt och toan är långt ifrån det mest ohygieniska stället. Tvättar man bara sina händer när man kommer hem efter att ha varit ute och undviker att peta sig i ögon, näsa eller mun innan dess så är risken för att smittas liten. Detta eviga spritande går lätt till överdrift. Vi är inteså känsliga faktiskt. Attiaktta en viss försiktighet gällande resturanger skadar inte. | |