Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vase | 2013-08-02 22:11 | |
![]() | Har ni varit med om dödande blickar? I dag när jag åkte med min dotter o två hundar-småhundar som lyder exakt- så hände följande:: På icke allmän badplats, där vi går i snår o ner till klippor så ligger det en toppless kvinna. Vi hejar, men inte hon. Får tillbaka en förhatlig/dödande blick. Vi lägger oss längst ut på Klippan. Hon ca 10 m därifrån. Hundarna har sele o koppel. Jag, dottern o hundarna badar o solar. Skrattar o är lyckliga. Spec dottern som är salig när båtskvallpet väller över oss, ha ha! Sitter med ryggen mot kvinnan men känner hennes förhatliga blickar vilket jag ser hos min dotter o hundar. Efter ca 1h badande, så tar jag med mig vovvarna till dungen för kiss. (OBS! Har alltid med påse för bajs o plockar upp). Kvinnan var då o badade. Ok. Nästa gång jag tittar upp så har hon förflyttad sig o ligger nu 1-1,5 m fr oss. Strax efter (hm kanske 15-30 min)kommer en pappa med sina barn- som vi träffat på tidigare. Hälsar, barn o hundar badar. Kvinnan blir då rasande, sliter av sig underdelen o vrålar: Helvete mm. Min dotter o hundarna blir jätterädda jag med (hade betett mig på annat sätt utan dem). Vi plockade snabbt ihop våra pinaler sprang därifrån. Hu, min dotter pratar fortfarande om detta i kväll. Hoppas det gick bra för pappa o barn!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 22:17 | |
![]() | jadå massor av dödande blickar har jag fått mest från svartsjuka kvinnor om jag har pratat med deras män,och ibland då jag gör sneda aparkeringar med bussen men orkar inte bry mig,förmodligen var hon drogad vase | |
| Grau Dunkel - Ej medlem längre | 2013-08-02 22:20 | |
![]() | Troligen rymt från psyket. Ring dem så kommer dom och hämtar dåren. | |
| vase | 2013-08-02 22:21 | |
![]() | Tack Titti! Men hur hanterar jag min dotters rädsla, förundran o frågor. Detta var ju, så, ja ja vet inte vad?? | |
| Maradona1986 | 2013-08-02 22:22 | |
![]() | Svårt att ha en åsikt när man inte var där. Däremot har jag säkert också gett onda blickar till dem som har med sig hundar bland andra människor. Vrålar sällan och klär aldrig av mig i affekt. Men har många gånger i hemlighet velat sparka hundar. Jag upplever väldigt ofta att djurägare underskattar det faktum att andra människor inte vill ha med deras odjur att göra. Men som sagt, har ingen aning om din specifika upplevelse, och reaktionen känns som sagt något överdriven, men jag kan på något sätt förstå att det finns en irritation. Om blickar kunde döda hade jag genom åren tagit livet av en hel del hundar, duvor och mygg. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2013-08-02 22:28 | |
![]() | Gick det till på det viset så hade jag, i ditt ställe, öst på med mitt "dåliga" beteende till hon hade gått istället följt av mitt gapflabb... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 22:29 | |
![]() | vase,förklara för dottern att kvinnan var sjuk eller drogad,försök att avdramatisera och gör något roligt i morgon så hon får annant att tänka på,ta inte upp det mer om inte dottern själv tar upp det,galningar kommer och går genom livet tråkigt att barn drabbas :( | |
| vase | 2013-08-02 22:31 | |
![]() | Ok M. Du är inte djurvänlig? Du har väl inte heller barn? Mina hundar är väldresserade o lyder exakt. Ja, du besök inte Nk el Djurgården, för där det är det ok. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 22:33 | |
![]() | ? | |
| Maradona1986 | 2013-08-02 22:38 | |
![]() | Vase, jag har inget emot djur. I rätt miljöer. Och dessa är generellt inte fulla med andra människor. Men jag vet som sagt inte var du varit, så kan inte bedöma om du gjort något fel eller inte. Däremot är det fullständigt ointressant om dina djur är väldresserade. Du vet det, men inte andra. Så om du har stora, men väldresserade, hundar kommer jag fortfarande vara rädd för dem. Så det argumentet köper jag inte för fem öre. Jag bor (när jag är i Sverige) vid Lill-Jansskogen på Östermalm och där finns det alldeles för många hundar och för många hundägare som låter dem springa fritt. Två gånger har jag blivit attackerad i löparspåren, en gång klarade jag av att sparka till djuret men en gång blev jag biten. Jag ser verkligen inte varför man ska ha rätt att ha stora rovdjur i stadsmiljö. | |
| kiwiskal | 2013-08-02 22:39 | |
![]() | Om någon uppträtt hotfullt och slitit av sig kläderna hade jag antagligen ringt polisen. ? | |
| vase | 2013-08-02 22:40 | |
![]() | Tack Titti Ja, i morgon så åker vi till hundbadet. Vi har faktiskt ett sådant inhägnat ställe. Ja, jag tänkte inte ta upp detta mer om inte hon vill- men hu! Kvinna som kastar av sig allt, vrålar o har dödens blick- hur hanterar/förklarar jag detta för ett barn? | |
| kiwiskal | 2013-08-02 22:42 | |
![]() | Förstår inte varför hon flyttade sig närmare er om hundarna var problemet. Eller har jag missuppfattat nåt? | |
| kiwiskal | 2013-08-02 22:45 | |
![]() | Vet inte hur gammalt ditt barn är och i vilken miljö ni bor i annars, men förklara att kvinnan var lite knasig och om någon beter sig så ska man gå därifrån eller kanske ringa polisen om det är för mycket? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 22:50 | |
![]() | vase,hur gammal är dottern? | |
| vase | 2013-08-02 22:50 | |
![]() | M! Ja din upplevelse av hundar är inte ok. Om du springer , så tror många hundar att du vill "leka". Ok jag accept o respekterar din hundräddsla. Det är inte ok att ha hundar lösa som inte lyder. Men mina lyder exakt på kommandon - om du inte överfaller mig! | |
| vase | 2013-08-02 22:51 | |
![]() | Hon är 10 år | |
| kiwiskal | 2013-08-02 23:00 | |
![]() | vase, Förlåt, dina hundar kanske ÄR jättelydiga, men tycker det är rätt vanligt att hundägare säger liknande "den är så snäll och lydig" men sen har man ändå en hund vid benen som vill slicka på ens händer eller hoppa upp på en. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-02 23:01 | |
![]() | har själv en dotter som är 10 år,jag skulle sagt Att kvinnan var sjuk och förr i tiden låste dom in sådna som hon,men att dom inte gör det längre för dom är inte faliga på något sätt bara lite tokiga,sen kom det nog en del frågor som jag skulle svara på så gott jag kunde ,sen skulle jag säga att nu glömmer vi den där tokan och går på mackidonkan eller någonting som din dotter tycker är kul,sen så skulle jag inte ta upp det mer om hon inte frågar | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-02 23:04 | |
![]() | "vase, Förlåt, dina hundar kanske ÄR jättelydiga, men tycker det är rätt vanligt att hundägare säger liknande "den är så snäll och lydig" men sen har man ändå en hund vid benen som vill slicka på ens händer eller hoppa upp på en." Jepp, inte ok. Mvh Hundägare som kopplar | |