Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 099 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
smörbit | 2014-07-31 14:22 | |
![]() | Trafik/ mobilen Tycker du att det är okej att sms surfa och köra bil samtidigt. i mitt område där jag bor har det varit ovanligt många trafikolyckor i år. I går var det en lång serie krock på infarten till Göteborg E45.. I trafikskolan fick man lära sig att man skall hålla avståndet mellan fordonen. | |
Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-31 14:41 | |
![]() | Alltså gör en sak i taget..!Hur är man funtad om man väljer att sitta & surfa i mobilen samtidigt som man kör bil? Däremot kan man ha en speciell mobilhållare fastsatt på instrumentpanelen för inkommande samtal för att då ha sina båda händer fria att ratta bilen med. | |
kryddeluntan | 2014-07-31 14:50 | |
![]() | Låter helt vansinnigt för mig, men jag tror att det förekommer. Händerna på ratten och telefonen kan vänta. | |
Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-31 14:53 | |
![]() | Men iåfs. så är inte de med att ha en mobilhållare heller så mkt. säkrare för trafiksäkerheten när man kör bil och ska prata samtidigt.. Möjligen nåt kortare samtal..Men vid mer ingående/längre tänkta samtal,så är det säkraste att parkera bilen på lämplig plats. För just de att försöka fokusera på ett samtal samtidigt som man ska ha fokus på trafiken är ju bara de en tappafokussituation i trafiken..både mot sig själv och såklart andra..där de såklart lätt kan uppstå en seriekrock presis som i Göteborg E45 enligt TS smörbit. | |
smörbit | 2014-08-01 07:01 | |
![]() | Trafiken i stor Göteborg är stressig inget som har kommit över en natt den har kommit sakta men säkert. Så som vi lever så är vi i den dagliga vardagen och det tar tid att förändra. Små förändringar blir stora problem hos den enskilde om den inte kan behärska situationen. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-01 09:52 | |
![]() | Blev påkörd av en sms:ande snubbe. Vad jag tycker lämpar sig inte i tryck. | |
kryddeluntan | 2014-08-01 09:58 | |
![]() | Jag svarar i makens telefon om han kör och tvärtom och det fungerar bra. | |
käring | 2014-08-01 11:00 | |
![]() | Efter att ha sett den här mycket realistiska info-filmen vill man absolut låta bli att ta i telefon i bilen ... www.youtube.com/watc...Km 2AxbaxDk | |
Megaherz | 2014-08-02 01:18 | |
![]() | Konstigt att det inte är olagligt i Sverige. Ett av de få (kanske ända?) landet inom EU där det fortfarande är ok? | |
mexfunnie - Ej medlem längre | 2014-08-02 01:21 | |
![]() | Ja varken smsa lr pratar i mobil under körning.... då få de plinga o ringa ist om ingen annan kan svara ... | |
bobo flux | 2014-08-02 01:21 | |
![]() | käring, jag har sett den filmen två gånger tidigare. Den ger gravångest. | |
calle34 | 2014-08-04 16:03 | |
![]() | Ämnet är politisk se titta förstå | |
kajix | 2014-08-04 16:16 | |
![]() | Det är inte tillåtet att smsa eller prata i mobiltelefon i sverige. | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-08-04 16:27 | |
![]() | Att prata är väl tillåtet om man har handsfree? Att sms:a samtidigt som man kör är totalt vansinne. | |
Remiremi | 2014-08-04 21:18 | |
![]() | Det är visst tillåtet att använda telefonen hur du vill i bilen. Men om du blir ertappad med att på något vis köra bilen oansvarigt/ansvarslöst så kan du bli bötfälld. Djävulskt konstigt att Sverige som alltid värnat om säkerhet inte lagstiftar om detta. Förvisso är det samtalet i sig som tar förarens uppmärksamhet, men visst skulle mycket vara vunnet om man bara fick använda handsfree. Alltid en hand ledig till blinkers då Meramera | |
Almen94 | 2014-08-07 13:55 | |
![]() | Det finns väl i så fall ganska mycket man skulle behöva lagstifta om att man INTE får göra samtidigt som man kör bil. Har man körkort bör man ju vara vuxen uppgiften att koncentrera sig på just bilkörningen o INGET annat | |
meramera | 2014-08-07 15:01 | |
![]() | Tyvärr är det ju just precis det så många inte är, dvs vuxen uppgiften att köra bil. Då skulle ju den här diskussionen inte ens finnas. Men nu är det trist nog alltför många som anser sig klara av att göra en massa saker samtidigt i bilen. För många kommer det att sluta olyckligt på ett eller annat sätt. Andra kommer att dra på sig andra bilisters ilska över hur illa personen kör samtidigt som det skickas sms eller annat olämpligt beteende bakom ratten Meramera | |
Almen94 | 2014-08-07 17:54 | |
![]() | Jo, alltför många tycks tro att "det händer aldrig mig" Meramera: Har du 2 id:n, Meramera o Remiremi? | |
Remiremi | 2014-08-09 16:12 | |
![]() | Jepp Meramera | |
Almen94 | 2014-08-09 16:41 | |
![]() | Varför då? Vad är vitsen med det? | |