Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 19 549 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Manara | 2015-06-24 23:35 | |
![]() | Hur upplever du flygplatsen? Hur upplever du en flygplats? En bekant tycker att det är en jobbig plats, trivs inte alls med många människor runt sig, köer, att hitta till specifika platser och biljetter och allt annat som hör till där. Själv tycker jag frihetskänslan är extra påtaglig i denna inrättning. Jag vandrar gärna runt i taxfree-butiker eller betraktar planen eller äter något gott om detta erbjuds. För mig är flygplatsen en plats där äventyret börjar (och slutar). Hur tänker du kring denna speciella institution i tillvaron? | |
bujum | 2015-06-24 23:50 | |
![]() | Jag älskar just det momentet. Början på ett äventyr. Eftersom jag nästan enbart åker riktigt långt med mellanlandningar så blir det ofta en hel del tid på flygplatser. Kul att titta på människor. Provsmaka i taxfreebutikerna. Frihetskänsla och lite pirr i magen. | |
FinPralin | 2015-06-24 23:56 | |
![]() | Intressant ämne, tycker jag! En bekant sa att han trodde att den positiva upplevelsen av en flygplats är omvänt proportionell mot det egna antalet flygtimmar. Den som t.ex. flyger mycket i jobbet tycker bara att flygplatsen är jobbig väntan medan den ovane resenären känner äventyrets fläkt. Själv har jag tydligen inte flugit tillräckligt mycket för att ha tröttnat. Jag älskar flygplatser och kan sitta i timmar och iaktta människor som passerar förbi, fundera över vilka de är, vart de är på väg och vad de ska göra på resmålet. Är det en förlupen äkta hälft som är ute på en förklädd jobbresa, med eller på väg till en hemlig käresta? Är kvinnan som fingrar oupphörligt på örhängen och halsband flygrädd? Flygplatser är speciella platser för mig. | |
tanja77 | 2015-06-25 00:31 | |
![]() | Flygplatser för mig är en glädjeplats, man har förhoppningar, man ser en massa människor som ska helt på skilda platser, gå i tax freen och sniffa på parfymer, sätta sig och äta nåt gott (fast sist var det saftigt-250 kr för en räklandgång! :-D Men god var den) | |
nattmaria | 2015-06-25 00:47 | |
![]() | Förväntningar, glädje och lite ångest ;) | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-25 06:38 | |
![]() | Det är väldigt olika beroende på vilken flygplats. Changi i Singapore tex är väldigt trevlig. Medan den i Rangoon inte alls är det. | |
Nachteis | 2015-06-25 07:32 | |
![]() | Jag brukar gå runt och äcklas å min och andras vägnar, för att vi aktivt ser till att driva vår planet i stöpet genom att värdera oss som viktigare än vi i själva verket är. Jag vill mest bara hem och leva med skammen tills jag åter gjort rätt för mig. | |
AnnaHanna1 | 2015-06-25 08:54 | |
![]() | När jag rökte var det alltid prio 1 att hitta rökrummet på flygplatsen, vilket inte var det lättaste... I Warszawa minns jag att flygpaltspersonalen tipsade om att man kunde tjuvröka på toan... Nu är jag rökfri och därmed lös och ledig att gör vad jag vill på flygplatserna! | |
Blasse | 2015-06-25 09:53 | |
![]() | Gött för dig AnnaHanna, jag gratulerar dig att du blivit rökfri. Flygplatser upplever jag olika på olika platser när man flugit från exempelvis från GBG till London bytt plan till USA och ska byta till ny destination då är det tråkigaste och jobbig plats att behöva vara på eftersom då blir det jäktigt, man skall godkännas i immigrationen hämta ut bagage checka in gå genom säkerhetskontrollen men leta efter rätt gate brukar gå lätt förutom på Kennedy AirPort | |
markoolio5 - Ej medlem längre | 2015-06-25 13:01 | |
![]() | Tycker inte alls om flygplatser, än mindre att sitta på planet. Detta på grund av att jag tidigare reste ganska mycket i jobbet och det var ett jobb jag vantrivdes med i de flesta aspekter. Blev väl på totalen ett femtiotal flighter om året. Därför har jag utvecklat ett gigantiskt "anti", och tar hellre bilen på semestern även om det handlar om några hundra mil ... | |
Humblen | 2015-06-25 15:15 | |
![]() | Är inte speciellt förtjust i flygplatser. Tycker att kontrollerna är lite jobbiga, kanske för att jag var ganska ung när jag tittade på Bankok Hilton. Är inte så förtjust i att flyga, inte alls flygrädd, om det är långa flygturer... till Tokyo var inte roligt. Men det är rätt skön känsla att komma fram så destinations flygplatsen gillar jag bättre. | |
klobba2 - Ej medlem längre | 2015-06-25 19:53 | |
![]() | Har inte rest speciellt mycket eller långt men alltid upplevt flygplatser lite stressande. Men har dock inga planer på att flyga nåt mer i mitt liv. | |
kryddeluntan | 2015-06-25 20:05 | |
![]() | Jag gillar flygplatser, har bara positiva erfarenheter var jag än har varit. Titta på folk, shoppa lite i taxfree, se plan som taxas ut och lyfter, fundera vart de ska och vilka som åker med. Men jag älskar att flyga och det har jag lärt mitt 7 åriga barnbarn också. Just nu är det inom Sverige, men snart bär det iväg till Frankrike, bara " för att se hur det ser ut där", som hon säger. | |
le-lou | 2015-06-25 20:10 | |
![]() | total ångest. | |
Adaptiv - Ej medlem längre | 2015-06-25 20:33 | |
![]() | Ångest över invägning av bagage | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-25 21:54 | |
![]() | Köp en bagagevåg så slipper Du den stressen | |
Manara | 2015-06-26 15:59 | |
![]() | Vad trevligt att ni delar med er av era flygplatsupplevelser! Ni som rest långt och mycket, finns det speciella flygplatser som är extra bra eller extra hemska? Kan en flygplats vara så rörig och illa skyltad att ni närapå missat flighten? Ni som byter plan nattetid, har det hänt att ni känner oro på flygplatsen för diverse ljusskygga element som stryker runt er och ert bagage? Och när ni fått se planet ni ska fortsätta resan med, har det då hänt att ni tänkt; "Nej det här gamla ruggiga planet vill inte jag gå ombord på" ? Och till sist tröttheten kontra att resa ensam, vågar ni ta risken att slumra till lite på bänken inför en flight? | |
Maradona1986 | 2015-06-26 16:54 | |
![]() | Reser en del i jobbet, så har ingen särskild känsla på flygplatser. Däremot är det en helt annan känsla när man flyger privat på semester Jag gillar små flygplatser, där allt går snabbt. Som London City, Rotterdam, Strasbourg. Bland de stora flygplatserna är Schiphol, Singapore, Munchen och Hong Kong några av favoriterna. Charles de Gaule, gamla terminalen på Sheremetyovo i Moskva och flera av de amerikanska flygplatserna, t ex Atlanta, hör inte till favoriterna. | |
siwu | 2015-06-26 17:13 | |
![]() | Har ett traumatiskt minne från Paris då sonen,nästan 2år, fastnade med huvudet mellan en glasvägg och en stolpe....de två föräldrarna satt och åt medan sonen sprang ur sig energi. En cafegäst fick loss honom. Sedan åkte vi rulltrappor upp och ner för att glädja sonen. Flygplatsen i Lagos saknade AC. Nigerianerna svor när vi kom in i hallen :-) I Nigeria fick vi förklara syftet med resan flera gånger för olika myndighetspersoner samt att de gick igenom väskorna två gånger. Militären försökte skrämma mig så de kunde få lite muta... det var underhållande. | |
Sharky68 | 2015-06-26 18:54 | |
![]() | Barajas i Madrid är ingen trevlig flygplats. Det var när vi skulle byta plan på väg mot OR Tambo i Johannesburg i Sydafrika. Det var ingen trevlig personal på flygplatsen i Madrid och likaså crew på Iberiaplanet. Stor flygplats med tåg mellan terminalerna. | |