Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Loppan65 | 2008-08-03 23:27 | |
![]() | Mitt i allt elände kring denna fruktansvärda händelse så måste jag säga att hela historien är helt otrolig - skulle passa som manus till en ruskigt bra film (förlåt). | |
| bobo flux | 2008-08-03 23:40 | |
![]() | inget att be om ursäkt för, Loppan65. Innehållet i hela den här tragedin är ju förbluffande märkliga, och som tagna ur en film. Jag drar vissa paralleller till bioaktuella filmen The Dark Knight, där Jokern alltså är en person som inte finns i något register whatsoever. inget DNA, tandkort, fingeravtryck, alias, namn...ingenting...detsam ma gäller ju de här morden...det finns ingenting på brottsplatsen, och de får bygga allting kring indicier och osäkra vittnesmål...skulle tyskan vara skyldig till detta, så är hon antingen en criminal mastermind eller begåvad med en tur som inte är av denna värld... | |
| Loppan65 | 2008-08-03 23:46 | |
![]() | En annan sak som jag tänker på är alla inblandade och allt deras byk som skall tvättas offentligt (iofs underhållningsvärde för oss läsare).....hur känner de sig. | |
| bobo flux | 2008-08-03 23:52 | |
![]() | det vågar jag inte tänka på, det måste vara fruktansvärt jobbigt...en sak som slog mig just nu är, om det inte är tyskan som är skyldig...vem är det då? en förbjuden tanke poppar upp: familjen har en besatt, stalkande tyska i knutarna...mamman får en mental ka-boom och mördar sina barn och skadar sig själv, därav frånvaron av teknisk bevisning på platsen...mamman pekar ut tyskan, som får ta smällen...jag hoppas innerligt att det inte är så...det skulle skära i hjärtat ännu mer efter all den uppståndelse som redan varit... | |
| Loppan65 | 2008-08-04 00:07 | |
![]() | Opsa.....Den tanken har inte slagit mig ( fniss ) | |
| Loppan65 | 2008-08-04 00:08 | |
![]() | Vad tror Du om den lilla flickan Maddie som försvan från hotellrummet i Portugal då? | |
| y not | 2008-08-04 07:48 | |
![]() | Jag tror precis du löste gåtan Loppan det är säkert Maddie som är mördaren | |
| DennisPlz | 2008-08-04 08:00 | |
![]() | mommes: Du har svårt att sätta dig in i hur en kvinna kan göra nåt sådant mot små barn? Hade det varit lättare att föreställa sig en man mörda två oskyldiga män? Vidare, varför uppfattas det mer hemskt med mördade barn än andra oskyldiga? I så fall, vid vilken ålder går ett mord på en oskyldig från "hemskt" till "inte fullt så hemskt"? Enligt mig är ett mord på en oskyldig människa lika avskyvärt, oavsett om denne är 1, 15, 25 eller 95 år gammal. (Vilka som kan definieras som oskyldiga är en annan femma.) | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-04 08:02 | |
![]() | Är du 25 år har du säkerligen chans att försvara dig. Som ettåring är du helt utlämnad till andra människor. Det tror jag om du sätter dig ner och tänker efter lite inte är så svårt att inse. | |
| DennisPlz | 2008-08-04 08:04 | |
![]() | Så om du kunnat försvara dig, men blev mördad ändå, så är det inte lika illa? Du kanske bör se över din människosyn? | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-04 08:10 | |
![]() | Det är en intressant diskussion Dennis. Lovar att fundera på den i dag, men min direkta reaktion är ändå att när människor i beroendeställlning till andra utsätts för våld känns det än mer grymt. Om det sen gör att min människosyn inte är till belåtenhet så får jag nog lov att leva med det. | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-08-04 08:41 | |
![]() | Jag e nog med Limerick här! | |
| Lemon pie | 2008-08-04 09:07 | |
![]() | Mårten: Det är lite intressant att du känner till precis hur de svenska tingsrätterna fungerar att du kan döma ut dessa totalt men inte känner till en så elementär sak som att tilltalade i brottmål inte vittnar. =) | |
| Grymming | 2008-08-04 09:08 | |
![]() | Det verkar ju inte finnas några tankar om att det kanske skulle kunna vara någon annan mördare? Det känns lixom konstigt att så skulle vara fallet. HON HAR JU FÖR FASEN VARIT I ARBOGA DEN KVÄLLEN DET HÄNDE!!! | |
| y not | 2008-08-04 09:09 | |
![]() | Däremot har jag faktiskt lättare att förstå att en mamma mördar sina egna barn en att vem som helst slår ihjäl en okänd. Men det gör inte att jag tycker handlingen är mer försvarbar eller inte lika hemsk. För det är ju just våld i nära relationer och då där den ena står i beroendeställning som är det vanligaste och mest lättförståliga. Möradere som Flink och Quick är ju mera udda faktiskt. | |
| y not | 2008-08-04 09:11 | |
![]() | Grymming jag förstår inte. Hon var väl inte den enda som var i Arboga den kvällen eller? | |
| Grymming | 2008-08-04 09:18 | |
![]() | jo visst..men att just hon är där....som bevisligen är väldigt avundsjuk på familjen och som bor i Tyskland annars... | |
| bobo flux | 2008-08-04 09:31 | |
![]() | det är ju det som är förbryllande. det har inte hittats ett spår av tyskan i huset...Grymming, det kan ju ha varit någon som passar på just för att tyskan är i krokarna...hon är ju perfekt att skylla brottet på. hon har motiv, hon befinner sig i ett annat land just på grund av besatthet och är psykiskt instabil... | |
| y not | 2008-08-04 09:42 | |
![]() | Jag har inte följt fallet alls, har lite svårt för medierättegångar, jag läser inte kvällstidningar. Men undrar därför en fråga som kanske är självklar. Hur ofta har hon varit i Arboga. Hur många dagar det senaste året tex. Jag tyckte teorin tidigare om att mamman tappat besinningen verkade riktigt lovande, fast visst slogs hon också av det hammarliknande föremålet? | |
| bobo flux | 2008-08-04 09:52 | |
![]() | jag har följt det lite till och från, med det är ju onekligen intressant med tanke på bevisläget...är det tekniskt möjligt att slå sig själv i samma omfattning och med samma kraft som om någon annan skulle göra det? | |