Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 557

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-29 00:27
Antal inlägg: 7605

Om jag leder cykeln över vägen är jag fotgängare men om jag leder kon över vägen är jag fordonsförare enligt lagen.
Måste väl köpa vit pannlampa åt Gullros och en liten röd lampa att hänga i svansen samt orange reflexband åt benen.

Amiable2008-08-29 00:44
Antal inlägg: 1365

Om det hade varit nåt vett alls - så tycker jag att man skulle ta bort cykelbanorna. Har sett massor av barn/ungdomar och även vuxna som helt tappat begreppet om _hur_ man ska föra sig i trafiken.
Trafikvett vettja!

bizzzy - Ej medlem längre2008-08-29 00:47
Antal inlägg: 3169

Man kan väl säga så här att bilister lär sig regler innan de ger sig ut i trafiken. Det gör inte de andra. Borde vara lite utbildning i skolan på trafikregler. Har mött massor med cyklister som cyklar mot enkelriktat som ett exempel.. Även vuxna..

Pg up - Ej medlem längre2008-08-29 00:51
Antal inlägg: 1354

Ja, och så kan biltrafikanter se till att stänga av hellyset åt de som promenerar med kläderna fulla av reflexer.

kajix2008-08-29 09:18
Antal inlägg: 7767

man har inte väjningsplikt mot cyklister på cykelbana (såtillvida man inte kör ut ur rondell eller svängt i en korsning)

man ska inte stänga av hellyset när man möter gångtrafikanter

StinaD2008-08-29 09:23
Antal inlägg: 349

Inte stänga av helljuset när man möter gångtrafikanter... kanske inte... men TACK om folk gör det. Äger en vovve (som så många andra) och promenerar med denne i ur och skur... Själv har jag ALLTID reflexväst på mig på kvällar och mornar, samt att min vovve har en blinkande knapp på sitt halsband OCH reflexväst.... så visst syns vi två.....

Men när bilisterna inte stänger av sitt helljus så blir det jobbigt... ärligt talat, jag blir helt blind och förvirrad och då finns risken att jag blundar för mycket och går ut i vägbanan istället.... Det är faktiskt sant... Jag tycker gott att man kan blända av när man ser en fotgängare...

kajix2008-08-29 11:00
Antal inlägg: 7767

risken är då att man missar annat i trafiken och råkar ut för en olycka.

om man blir förvirrad och blind av bilbelysning bör man undvika vägar.

ett tips dock, när du möter bilar, stå still och blunda.

RiabanEllie2008-08-29 11:33
Antal inlägg: 32

Har ända sen jag var lite uppsattat att bilister blinkar till (bländar av i en halv sekund) åt mig som fotgängare. Känns skönt att veta att bilisten har sett mig.
Gör själv på detta sätt då jag ser en fotgängares reflex.

Birgerkung - Spelvärd2008-08-29 18:58
Antal inlägg: 2392

Folk som kör bil och förpestar miljön har överhuvudtaget ingen rätt att klaga på oss som cyklar till jobbet varje dag. Ni borde skämmas. Nästa gång ni ser en cyklist framför bilen borde ni stanna ert äckliga fordon, stänga av motorn och kliva ur tacka vederbörande för att han tar sitt miljöansvar. Och sen gå hem och skämmas.

Nicktroll - Ej medlem längre2008-08-29 19:01
Antal inlägg: 857

Birgerkung: :-)

illiterate - Ej medlem längre2008-08-29 19:03
Antal inlägg: 6521

Håller med Birgerkung! Med reservation för att jag vill ha rätt att ändra mig när jag någon gång i framtiden kanske börjar köra bil. Fast i så fall kommer det vara en tyst elbil.

DennisPlz2008-08-29 19:04
Antal inlägg: 4031

Håller med vulcan: Använd lyse!

Det är ett helsike att tvätta och lacka om varje gång man kör på/över en cyklist. Hur står miljöpåverkan är inte det!

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-29 19:08
Antal inlägg: 9141

Å andra sidan kan man använda liken som gödning på åkern istället för de järnhårda kofötterna. Då får vi dock bygga om bilarna och ta bort kofångaren.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?