Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-10-20 23:30 | |
![]() | Det får dem ju, och gör hela tiden | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-10-20 23:33 | |
![]() | Håller med Loppan där........ | |
| Loppan65 | 2008-10-20 23:52 | |
![]() | Tack för det och godnatt | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-10-20 23:54 | |
![]() | jösses... letar folk trådar att skriva i va andra inte ska skriva eller? | |
| micro113 | 2008-10-21 00:01 | |
![]() | Loppan Medias insyn i rättsväsendet fungerar för att säkra rättssäkerheten -- media är svenska folkets ögon in i rättsmaskineriet, vårt kontrollorgan helt enkelt.... ..det vore helt emot demokratins principer att utestänga media från den biten. Jag tycker inte om att läsa om aktier och ekonomi, och förstår inte alls hur folk orkar gräva ner sig i sportreportage .... skall vi begränsa rapportering om det också då .... eftersom jag och säkert fler med mig tycker artiklarna och A-ekonomi och sport är jobbigt? | |
| micro113 | 2008-10-21 00:03 | |
![]() | Själv prenumenerar jag på Nordisk Kriminalkrönika -- en bok som kommer en gång om år ...... just för att jag är intresserad av brott, utredningar, straff och information kring brottet. Det är genom att öppna ögonen och se, och leta kunskap, som vi kan arbeta preventivt -- inte genom att blunda och låtsas att problemen inte finns. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-21 00:47 | |
![]() | Jag tycker också det är bra att de rapporterar om dessa händelser istället för att skriva om vilken kändis som var fullast och gjorde vad med vem. Däremot tycker jag inte att de ska ägna sig åt spekulationer utan enbart rapportera händelsen och utvecklingen. | |
| micro113 | 2008-10-21 00:54 | |
![]() | bizzzy Där är vi överens -- de skall rapportera, inte spekulera. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-21 05:33 | |
![]() | klobba2 nu vet vi ingenting om vad som egentligen hände, men hur som helst anser jag att llt sådant är intressant. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-21 05:35 | |
![]() | micro113 de skulle jag oxå vilja prenumerera på, hur mycket kostar den? Är den bra? Är det både gamla o nya brott iden | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-21 06:51 | |
![]() | Kan ju nu tala om att lokaltidningarna gåt ut med mannens namn i idag ,, samt att kammaråklagaren INTE tror på hans berättelse om att det skulle vara en olycka,, Just nu hoppas jag verkligen att de hittar hennes kropp så de anhöriga kan få börja sorge procesen.. Bitte | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-10-21 07:21 | |
![]() | Inte lokaltidningarna väl? Det är väl hittills bara NSD som har gjort det? Det är ju upp till ansvarig utgivare och det är alltid intressant när det blir två olika ståndpunkter i den frågan. De mest intressanta fallen i det avseendet tycker jag för övrigt skedde vad gäller Mattias Flink samt Malexandermänniskorna. | |
| micro113 | 2008-10-21 09:06 | |
![]() | BiNo Det är polisens idrottsförbund som ger ut den ... den kostar knappt 500 kr.. Fallen som berörs är ett eller ett par år gamla, samt en del kriminalhistorik och internationella brott. Boken började komma ut någon gång på 70 talet, och man kan beställa gamla exemplar om man vill komplettera sin samling. | |
| micro113 | 2008-10-21 09:07 | |
![]() | Att tänka på är dock att boken i någon mån är en partsinlaga -- eftersom det är de utredande poliserna som skriver artiklarna. | |
| Mouche - Administratör | 2008-10-21 09:10 | |
![]() | Jag flyttar den här tråden till Snack, inte för att händelsen är ointressant eller oviktig, utan för att det tyvärr händer mängder av sådana otäcka saker varje dag och alla kan inte tas upp här i Seriöst. Det man kan säga är att det är fruktansvärt, man är chockad, ledsen över att sådant händer, men att få igång en reell diskussion om saken är näst intill omöjligt och det är just det som Seriöst är till för, alltså debatt. Mouche | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-22 22:52 | |
![]() | I kväll har dom hittat hennes kvarlevor ,, kan nog trots allt vara rätt skönt för anhöriga at nu kunna börja sörja.. Mina tankar går till dom Bitte | |
| DennisPlz | 2008-10-22 22:55 | |
![]() | Jag hoppas verkligen det snart blir ute att ha ihjäl okända flickor/kvinnor, men det lär inte hända så länge idoliseringen i media pågår. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-23 09:04 | |
![]() | jag ber till gud att jag aldrig någonsin ska komma nära en förövelse av den här arten, så jag kan fortsätta mitt någorlunda bekymmerslösa liv där mord och övergrepp är ord jag mest kan relatera till i fantasin. | |
| Bitte - Administratör | 2009-01-21 12:36 | |
![]() | www.nsd.se/nyheter/a...ID =4379419 Detta kom precis i lokalpressen..Han bedöms INTE psykist sjuk Bitte | |
| mrperfect | 2009-01-21 12:42 | |
![]() | Jag tycker att man skall rapportera allt som händer, däremot inte att det skall stå om samma sak på sidan 1, 5, 6, 7, 8,9, mittuppslaget och samma nyhet i en vecka framåt där man använder och intervjuar snabbköpskassörskan angående hur många liter mjölk offret brukade köpa i veckan och andra perifera pesoner som inte har med saken att göra. Dessutom dessa förbannade bilder, är det exempelvis intressant att se en suddig helsidesbild med en person som täcker sitt huvud med jackan? | |