Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 354 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-12-21 14:00 | |
![]() | Om ni misstänker att någon har satt i system att avbryta matcher bör ni meddela någon spelvärd om det. Då tar vi ett snack med vederbörande och det hjälper oftast. Det tillhör ju allmänt hyfs att spela sina matcher till slutet, även om det går dåligt. Att man avbryter någon enstaka match är en annan sak, det kan hända oss alla. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-21 14:11 | |
![]() | Bitte, ja du ät en dålig människa ;) nej såklart inte. men jag tycker att om man har någon andledning att avbryta så kan man skriva det så den andre vet om det. jag har spelat 501 matcher och 4 avbrutna, fick det till 1,25 %. men är inte alls säker på att det är rätt, jag är ganska dålig på matte. rätta mig om jag har fel =)) | |
| Jumanjia | 2008-12-21 14:15 | |
![]() | bitte: Är uppkopplingen dålig som kan händá så brukar spelaren bara försvinna ur spelet, avbryts det inte, utan då står det skrivet (spelaren har kopplat ner om inte denne kommer tillbaka inom 5 min avbryts matchen) | |
| Jumanjia | 2008-12-21 14:17 | |
![]() | the king: Ja precis som det går att göra men då kan det vara försent,, om spelaren hunnit lägga ett ord (eller man själv har gjort det) så kan man inte själv avbryta för då förlorar man på det hela.. men det gör man ändå då man vet att om jag lägger ett bra ord kommer denna att försvuinna (det har hänt alldeles för ofta) | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-21 14:17 | |
![]() | Jumanjia, ja det är sant men det ser ut ut som en avbruten match i statistiken sen ;P | |
| Jumanjia | 2008-12-21 14:23 | |
![]() | hannaroman: Det har jag inte tänkt på.. men när man ser spelare som har kanske spelat 500 matcher och har kanske 100 av dom avbrutna då blir man bra misstänksam, skulle man ha så dålig uppkoppling kanske man ska ta och spela betapet IRL istället.. jag vet inte.. kanske byta internet leverantör *skratt* Nej men skämt och sido. Tackar vet jag dom som inte ger upp bara för dom ligger under.. men jag vet ibland hur gärna man vill avbryta matchen för man ligger under med 200-300 poäng (alla har vi dom dagarna då det inte blir rätt) ^^ Men sen, hur viktigt är den där rankingen egentligen? Nej tackar vet jag dom som spelar klart ^^ Det är juh trosts allt bara ett spel. så varför avbryta och inte spela klart? oj nu vart det svar till dig hannaroamn + lite till :-) | |
| ANDERStG | 2008-12-21 14:35 | |
![]() | 4/501 = 0.00798 = 0,8 % Vad är glädjen i att spela färdigt en match med en argsint människa? (Förutom den uppenbara skadeglädjen.) Dessutom ger det bättre ratingökning om motståndaren avbryter än om båda höstar in lika mycket poäng i resten av partiet. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-12-21 16:09 | |
![]() | men... när nån har dålig uppkoppling så står de väl *** har kopplat ner.. de står väl inte ger upp?? :s.. har var me om att folk ger upp o lämnar rummet utan att säga ett skit innan.. skulle ja mot all förmodan ge upp nångång så förklarar ja nog varför.. o de e ALDRIG för att ja ligger under.. | |
| Gungner | 2008-12-21 17:05 | |
![]() | Birgerkung vad vinner man på att sätta i system att avbryta spelen? Det är fullt tillåtet att avbryta spel när man vill, knappen finns där av den anledning. | |
| Caligatia | 2008-12-21 17:19 | |
![]() | JAG hatar när folk inte trycker "Ge upp", utan blir "nedkopplade". Visst kan man ha dålig uppkoppling, det säger jag ingenting om, men har stött på en ansenlig mängd som blir nedkopplade, och sen går in i ett annat spelrum. Så får man sitta där och glo fånigt medan tiden går... :S | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-21 17:21 | |
![]() | Håller med Gunger, jag kan faktiskt förstå att folk bryter ofta om de är på en arbetsplats elelr har småbarn som vaknar t ex. För min del: hellre de sticker än 10 min paus. Som Anders säger, är det bara förnedrande att spela ut, när det inte funkar och jag känner mig faktiskt taskig om jag har tur med brickor och poängrutor, så att jag får extremt mycket mer än motspelaren. (slump) Jag kräver absolut inget tfgm heller, även om jag hälsar och tackar själv och helst spelar med artiga. Gillar inte uthängningssnacket i rumschatten om att den och den inte tackade för sig osv. Caligatia hur menar du då? Får du minus om du drar själv då sen? | |
| Caligatia | 2008-12-21 17:25 | |
![]() | Nej mommes, men det är inte alla gånger jag kollar om de loggar in i ett nytt spelrum. Vill ge dem en chans att komma tillbaka. | |
| Jumanjia | 2008-12-21 17:34 | |
![]() | mommes: det håller jag med på,, folk får tacka så bäst dom vill. att bli uthängd för att man inte tackar.. vem orkar bry sig om det? | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-21 17:36 | |
![]() | Jumanjia ..Men du hänger ju ut den du spelade mot det är ju bara att kolla det så vet alla vem du pratar illa om,, lågt tycker jag Bitte | |
| Sangria | 2008-12-21 18:33 | |
![]() | oj oj oj vad jobbigt det måste vara för alla er som retar upp er på dylika triviala ting. Borde kanske finnas ett eget rum bara för er så alla vi andra, som spelar beta som ett tidsfördriv som är lite kul sådär och har andra riktiga problem att ta itu med i det riktiga livet utanför Beta, kunde få spela ifred för alla regelkorrekta rating och poängpoliser. Skulle ju var jätteskönt tycker jag:) | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-12-21 18:47 | |
![]() | Sangria, det finns bara en sak som är värre än folk som gnäller för mycket, och det är folk som gnäller på att folk gnäller för mycket. | |
| Sangria | 2008-12-21 18:50 | |
![]() | Birgerkung- hoppsan, då är du och jag med i samma klubb verkar det som fast själv föredrar jag att se saker från den lite mer humoristiska sidan och inte så allvarsamt . Men det är väl en tolkningsfråga antar jag. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-12-21 18:55 | |
![]() | Nej jag är med i folk-som-gnäller-på-folk- som-gnäller-på-folk-som-g näller-klubben. Det är skillnad. | |
| Sangria | 2008-12-21 19:03 | |
![]() | Men då fattar jag-det är glasklart:) | |
| ANDERStG | 2008-12-22 08:48 | |
![]() | Bitte: Men hur ska hon då kunna diskutera problemet? (Inget problem i mina ögon, men vi är alla olika). Ska hon säga att det hände en kompis till henne? Om nån är så extremt intresserad att de går in på hennes statistik och söker upp vilken motståndare som avbrutit... så må det vara hänt. Har man för mycket fritid så har man. | |