Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 636 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| run-marie | 2009-09-07 16:19 | |
![]() | Haha, Plums, ja om de gick till nån annan så kanske den förbarmade sig över de stackars, utsvultna små tiggarna. :) Min Ludde är också ganska folkskygg (en riktig liten fegis faktiskt), men hans mamma kelar med flera grannar och gör riktiga kullerbyttor av glädje när nån klappar henne. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-09-07 16:27 | |
![]() | :) Min honkatt morrar om hon ser eller hör grannarna. Hon låter som Marge i Simpsons. Hrrrm. | |
| Ässät | 2009-09-07 16:43 | |
![]() | Min katt jamar efter varje gång jag nyser. Vet inte om det är Prosit eller nåt. En gång så nös jag kanske 10 gånger kort efter varandra, hon jamade efter varje *s* Vet inte varför | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-07 16:47 | |
![]() | haha gulligt! | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-09-07 16:49 | |
![]() | *lol* | |
| nettan23 | 2009-09-07 17:05 | |
![]() | Run Marie: Ja det måste va ngt sånt :) Skönt att han hittat rösten hursom ;) | |
| apbur | 2009-09-07 18:16 | |
![]() | Jag skulle gärna vilja ha en katt som jamar sådär mjukt och gulligt. Min katt skriker eller låter helt efterbliven när han sätter igång. Väldigt irriterande. Hade man mätt min hjärtrytm vid jam och icke-jam lovar jag att den varit fördubblad i jamsituationer. | |
| Ässät | 2009-09-07 18:17 | |
![]() | Osså låter hon som ett lamm emellanåt.. hm kanske får kolla med veterinären vad hon är för slags djur egentligen *s* | |
| nettan23 | 2009-09-07 18:22 | |
![]() | Apbur: Han vill dig väl ngt ;) Min katt jamar normalt först, sen om jag inte lyssnar på vad han vill, så jamar han hej vilt och lyssnar jag fortfarande, så sätter han sig t.ex. på fönsterbrädet och börjar pilla på blomkrukorna samtidigt som han kollar lite utmanande på en, lyssnar jag fortfarande inte, ja då åker krukan i golvet! Haha! | |
| Ässät | 2009-09-07 18:24 | |
![]() | ja dom är roliga. Min katt började med igår att stå på handfatskanten, titta på mig lite sött tills jag sätter på vattenkranen, sen ska hon leka med strålen eller stoppa hela huvudet under, sen ser hon medlidande ut på mig för då kommer hon inte ner *s* | |
| apbur | 2009-09-07 18:57 | |
![]() | nettan23, jag vet oftast vad han vill. Det hjälper tyvärr inte så ofta då vi inte vill samma sak. | |
| Kirkelina | 2009-09-07 19:37 | |
![]() | Vi hade också en hankatt som aldrig jamade. Han rörde bara på munnen. Däremot så "purrade" han ofta. Nuvarande kissen jamar jämnt. Eller rättare sagt vrålar. :) | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-09-07 19:40 | |
![]() | Jag brukar nynna när jag kissar för att snabba på omvandlingen från inre själssörja till urin. Det där ögonblicket av klarhet när man inser - återigen har mitt liv blivit gult och behändigt, doftar salt sommarhav. | |
| Hedokatt | 2009-09-07 19:57 | |
![]() | Katter kommunicerar väldigt sällan med ljud sinsemellan (förutom morr/fräs etc i konfliktsituationer), utan ljudkommunikationen är något de lärt sig av oss människor. De är väldigt bra på att manipulera oss med sina jamanden (alla vet säkert hur "söt-och-hungrig" låter ;). Vissa blir mer inspirerade än andra och jamar glatt på medan andra är mer tystlåtna. Av mina fyra katter är det en som kuttrar (som en *bannad duva..) mer eller mindre konstant, en som jamar när han är uppspelt, en som jamar när hon vill gosa och en som bara jamar när dom ska få något extra gottigt att äta (alla jamar/piper när det vankas gottemat). Han som piper och kuttrar mest kan man ha intressanta samtal med. Vissa raser är också mer jam-benägna än andra, t.ex siameser, orientaler, bengaler och sphynxar. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-09-08 08:04 | |
![]() | Min katt har v ä l d i g t stark självkänsla och självförtroende tydligen! :-) En gång när vi var på landet och kollade på Valborgsbrasan var han med och kollade också. Han satt mitt på vägen (ingen bilväg) och folk fick gå runt honom för han vägrade att flytta på sig! :-) Han skingrade en hel folkmassa! Hahaha! Han bits i fötterna om jag inte är tillräckligt snabb att ge honom mat eller släppa ut honom ;-) När vi är på landet och går en promenad ska han naturligtvis vara med och gå först och "visa vägen". Om han hamnar på efterkälken kan han jama så att det skrålar över hela området, och uppbringa värsta avgrundsljuden! :-D Precis som om han säger: "Hörrni min flock, vänta på miiiiig!" Jag tror att katter tror att de är människor! :-) Han äääälskar ost, lasagne och grillat kött, med kryddor och bearnaise-sås och hela kittet! ;-) | |
| Päronmüsli | 2009-09-08 08:06 | |
![]() | omg, precis detta har hänt med min grannes katt.. det ser ut som att han jamar men man hör inget :O | |
| -style is me | 2009-09-08 09:34 | |
![]() | skaffa hund ist... el en man;) ja, el vad ni nu föredrar. jag skriver adekvata och ärliga inlägg. straight up. c ya;) | |
| lepralotta | 2009-09-08 11:22 | |
![]() | Oh dessa underbara djur.. alla mina 4:a jamar högt å tydligt.. men 2 damerna för att dom vill ha kel och herranra för mat. och alla 4 när dom kommerin med presenter.. "mjau mjau se va duktig jag är som ger dig en mus" ... gölligt! | |
| -style is me | 2009-09-08 11:51 | |
![]() | hund ska det va | |
| gummirumpa | 2009-09-08 12:28 | |
![]() | Har 2 katter, den ena har alltid jamat o pratat, den andre (6 år) har börjat att jama under det sista året. Han måste ju ha lärt sig att det inte hjälper att bara stum sitta o glo på dörren, när han vill in. Nu jamar han när han har nytta av det.. Sen pratar han väldigt mycket och har olika tonfall. tex när han mitt i natten kommer in och lägger vår frukostmus på sovrumströskeln. Fåniga små ljud för att komma från en 8 kilos katt. Däremot så snarkar han så att han håller oss vakna... | |