Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 398

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvålis - Ej medlem längre2009-12-20 20:06
Antal inlägg: 4429

Klart att jag är!

ANDERStG2009-12-20 20:14
Antal inlägg: 7560

"Det kan bli riktigt bra om man är slängd i käften."

Håller med Busan, du verkar inte alls rapp i käften. Du demonstrerade väl främst våldets makt över tafatta inviter. Ingen lärling till Aristoteles direkt.

lycopersicon2009-12-20 20:15
Antal inlägg: 355

Tvålis: Jag är kvinna och jag har haft bild förut men försöker numera vara lite anonym då jag tidigare blivit trakasserad av några stalkers här inne.

mrperfect2009-12-20 20:23
Antal inlägg: 11437

TVÅLIS

Jag brukar få frågan om jag är kvinna eller man---är det konstigt med mitt nick?

Tvålis - Ej medlem längre2009-12-20 20:25
Antal inlägg: 4429

Jag skulle kunna tänka mig att en kvinna skulle kunna ha kul åt det paradoxala i ett nick som "mr perfect". :-)

mrperfect2009-12-20 20:26
Antal inlägg: 11437

Hmm, det finns bara en, sällsynt :D

regression2009-12-20 20:34
Antal inlägg: 1563

TS,

Att det överhuvudtaget finns sådana här jobb i verkligheten..! Vad jobbade du som? Pistvakt?

Jag tror ärligt talat det är ett problem att det på regeringskansliet är så lågt i tak när det kommer till personliga skämt att man överhuvudtaget inte kan tänka sig att ''riktiga'' sexuella trakasserier ens existerar. Jag kommenterade på en manlig kollegas fysik en gång efter en brandövning (jag var imponerad och frågade hur ofta han låg i gymmet) och fick en erinran av gruppchefen ett par dagar senare. Det är liksom vår vardag.

ANDERStG2009-12-20 20:40

regression: Är du en kvinna trots profilen? Eller har brandväsendet börjat tona ner homoerotiken? :)

näppaN2009-12-20 20:41
Antal inlägg: 6

den här diskussionen är som att gå runt med ett överstruket hakkors på ryggsäcken. sluta sparka in öppna dörrjävlar...

Zmurfy2009-12-20 21:04
Antal inlägg: 117

näppaN: Hahaha..du får min röst klockrent!

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-20 21:09
Antal inlägg: 2521

Joo-o då, nog finns fenomenet på riktigt.

Och till och med så undrar jag om det överhuvudtaget finns någon endaste tjej som helt skulle ha sluppit att nångång ha blivit föremål för dendär typen av uppmärksamhet?

ANDERStG2009-12-20 21:15

www.thebookpond.se/i...70 25-1.jpg

Syntax-Fe2009-12-20 21:21
Antal inlägg: 319

Undran: gjorde sig inte TS skyldig till sexuella trakasserier när hon grep grabben i skrevet och klämde till? Det var ju en fysisk attack som säkert gjorde ont. Om grabben en längre tid med ord och åtbörder hade betett sig illa mot kvinnan, är det då rätt att ta till fysiskt våld?

micro1132009-12-20 21:23
Antal inlägg: 17542

Miss Yoco
Fast slipper killar undan då?

Grejen är ju att när man råkar ut för det så måste man bestämma sig för om man vill falla in jargongen, eller på en gång tala om att man är inte med på det.

Annars får man köpa läget lite grann -- för andra kan inte gärna veta vad man tänker.

Jag har varit med om att vi på en arbetsplats blev kallad till chefen just för att vi hade lite halvrå jargong med varandra, men när det kom en nyanställd så behandlade vi givetvis denne korrekt -- vilket resulterade i att vi blev anklagde för att frysa ut personen.

Det är inte alltid helt enkelt att veta om folk vill vara med eller utanför.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-20 21:35

micro113

"Fast slipper killar undan då?"

Ingen aning, fråga dom vetja.

"Det är inte alltid helt enkelt att veta om folk vill vara med eller utanför."

Ja, så kan det också vara.

Bland det jag ofta "tjatar" om (främst för mina barn) är att man brukar vinna på att vara så tydlig som möjligt i alla sammanhang i livet. Och det samma gäller nog verkligen i dessa sammanhang också...

blankomblank2009-12-20 21:46
Antal inlägg: 1403

Jag tycker att det är svårare att ta sån skit ju äldre man blir. Om man gillar någon på jobbet är det helt ok att säga till personen att han eller hon är attraktiv eller snygg, men allvarligt detta är ju inte en raggteknik denna person befattat sig med. Om han seriöst var intresserad hade han knappast kommenterat bröst vid kaffeautomaten.
Unga tjejer tycker detta ger dem viss makt eftersom de känner sig eftertraktade men ändå har kontroll.
Som mogen kvinna ser jag bara en låg kvinnsyn och ett sätt att försöka rubba, kontrollera och trycka ner en kvinna. Synd för dig att du var tvungen klämma på tasken bara det låter lite äckligt...
Jag skulle förmodligen hällt kaffet och uppmanat till en kalldusch!

Lindalainen2009-12-20 22:46
Antal inlägg: 651

resturangbranchen verkar vara knepig.

när jag jobbade var 16 och jobbade i ett kök så var chefen jävla på. i början var det lite kul över det hela, men till slut när han frågade när vi skulle skaffa barn och grejer visste jag inte vad jag skulle göra.
och eftersom jag var så feg så gjorde jag aldrig ngt. skrattade bara eller gick därifrån.
men nu, några år senare när jag tänker tillbaka på det, då är det enklare att se hur bisarrt det hela egentligen var och idag skulle jag mer än bara ryta tillbaka!

ArgsintEva2009-12-21 13:48
Antal inlägg: 248

Moral på Arbetsplatsen borde vara A och O....

DennisPlz2009-12-21 18:14
Antal inlägg: 4031

Några föga uppskattade ord är alltså värt ev böter för misshandel? Förvirrande klar logik där. Bra jobbat!

Det borde tas fram en tabell där straffen är mer klargjorda innan.

Slemmiga förslag: Organvridning och högljudd utskällning.
Odiskad kaffekopp: Knä i skrevet och en rejäl luggning.
Glömt fylla på papper i skrivaren: Tåstamp och fyra örfilar.
"VAB" dagen efter våt firmafest: Tabasco i ögonen och fish hooking.

... osv...

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-21 18:24

mm...snyggt getskägg - också.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?