Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:55 | |
![]() | Litar inte på hantverkare som kärlekspartners, men det är å andra sidan det enda jag provat. | |
| Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-17 21:59 | |
![]() | Över en kam! Inte dra alla över en kam... | |
| teamgrens | 2010-03-17 22:00 | |
![]() | Sen undrar jag över alla er som inte hade vågat ha hantverkare i hemmet när ni inte är hemma? Är inte det väldigt obehagligt att gå runt och vara så oroliga. Be att få skriva av id kortet på personen, skriv papper på att ni lämnat ut nyckel. Det har aldrig hänt oss. Vi får nyckel sen behåller vi den tills jobbet är klart. Får vi ingen nyckel gör vi inte jobbet. Vi har så mycket torktider så vi kommer och går och kan inte alltid säga exakt vilken tid vi kommer tillbaka. Man måste ju kunna lita på folk. Oavsett vad personen jobbar med. Kolla upp företaget hos skatteverket och kronofogden så att allt är som det ska. Tittar på fuskbyggarna just nu. Hade folk bara ringt några samtal hade dem fått reda på att han kursat 34 gånger. Han har ju tom varit med i tidningen pga alla fel han gjort | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:00 | |
![]() | Vi är jättenöjda med allt annat utom mattläggaren. Angående firman så är det den mest kända och en av de allra dyraste. Vi valde denna för att vi inte ville ha något "billigt" badrum, utan kvalite och många års kunnande. vi valde alltså inte efter plånboken, för då hade vi absolut valt en annan firma. | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:05 | |
![]() | dessa två människor som la mattan nekar helt till att dom gått runt i huset!:( Allt dom behövde fanns på nedre våning. Inget på övre där har vi bara sovrum o allrum.. inget vatten eller toa. Och sen tycker jag att hade dom ringt och sagt att dom behövde gå runt av någon anledning ändå så hade det varit okej. Bara dom hade haft något bra skäl. Nu nekar dom ju bara! Det är ju ord mot ord. Och deras chef tror bara på dom, INTE på oss. | |
| 98oktan | 2010-03-17 22:08 | |
![]() | JOOO du kan lita på hantverkare i alla väder,, Åtminstone när det ska faktureras då är de alltid punktliga | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:09 | |
![]() | Fuckturera är de bra på, åtminstone den jag känner. | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:11 | |
![]() | Om jag var som du hade jag gjort polis anmälan. | |
| Zmurfy | 2010-03-17 22:11 | |
![]() | jaha ja, så om en svart kille rånar mig i parken så är alla svarta män rånare (dessutom vare ju en svart kille i skolan som var stöddig så man vet ju hur de är) En läkare ger dig piller som inte fungerar och är dryg, så läkare kan man inte lita på.. Vääääldigt många på Betapet forum är rent ut sagt dumma i huvudet så alla betapetare är dumma i huvudet... Hmm..tja i vanlig ordning.. Jesus Christ, Mary and Josef... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:11 | |
![]() | En del skulle jag lita på med mitt liv. Andra har jag suttit i rättegång med. Bägge har jag gjort vid enskillda fall. Många är rejält bra, stolta yrkesmän. En del är en skam rent ut sagt. Kriminella dårar. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:15 | |
![]() | teamgrens: "Sen undrar jag över alla er som inte hade vågat ha hantverkare i hemmet när ni inte är hemma? Är inte det väldigt obehagligt att gå runt och vara så oroliga. Be att få skriva av id kortet på personen, skriv papper på att ni lämnat ut nyckel. Det har aldrig hänt oss. Vi får nyckel sen behåller vi den tills jobbet är klart. Får vi ingen nyckel gör vi inte jobbet. Vi har så mycket torktider så vi kommer och går och kan inte alltid säga exakt vilken tid vi kommer tillbaka. Man måste ju kunna lita på folk. Oavsett vad personen jobbar med." ------- Nope. Tycker inte det är obehagligt alls, oroar mig inte vidare mycket heller. Känner mig snarare trygg då jag kollar att allt är som det ska va. När vi installerade vårat larm hemma till huset så blev installationskillen rejält förvånad när jag bad om hans legg och gjorde en sk "motringning". Han tyckte det var riktigt roligt, jag var den första som någonsin gjort det under de 2 år han arbetat med detta. Han sa att "dom flesta bara brukade titta lite snabbt på legget och sen tycka att det räckte som garanti." Då höll jag på att trilla. Folk ska få ett larm installerat och "nöjer sig" med att lite snabbt glutta på ett kort...!? | |
| veroniqua | 2010-03-17 22:16 | |
![]() | Det finns många bra men minst lika många opålitliga.. titta bara på tvn! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:20 | |
![]() | En gång skulle jag hem till min mor och hon skulle hämta mig, men hantverkarn skulle komma så hon skickade honom att plocka upp mig vid skolan. Vi hade aldrig träffat honom förut. Så, ja, jag litar på hantverkare. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:21 | |
![]() | Din mor gör det uppenbarligen iaf... ;) | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:22 | |
![]() | Vi förstår att du knullar hantverkare. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:23 | |
![]() | Ojoj larvbrud,,det lät inte bra det. Och din mamma som var en sån bra förebild, nu blev jag besviken:-( | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:26 | |
![]() | Fetzer: Faktiskt inte. Tycker inte om att vara hemma när de kommer för jag går oftast utan kläder. Ser till att vara borta. Seriöst är jag ibland rädd att vissa ska ta för mycket betalt eller lämna jobben lite oavslutade och inte dyka upp. Fast det vägs upp av att andra gör jobb gratis och är supernoga. | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:27 | |
![]() | Det var menat till Sylvia :-) | |
| teamgrens | 2010-03-17 22:29 | |
![]() | grönöga: Nej många kollar inte leg mm. Därför finns det ett program som heter fuskbyggarna. =) Sen kan man råka ut för det ändå, tyvärr. Och de e inte rätt. Jag är lika arg på klåparna som den drabbade familjen. Dem sätter oss i dålig dager. Och som sagt vi får alltid nyckel, det har aldrig varit något problem. Ingen har skrivit papper med oss eller kollat vårt leg heller. Sen har de flesta kunder varit hemma hos oss och tittat på vårt hus (som vi håller på att renovera) för inspiration samt resultat. Som liten firma har man bättre kundkontakt och den är viktig | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-17 22:32 | |
![]() | Intressant, Fetzer. Vilka är "ni"? | |