Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 293 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Syntax-Fe | 2010-03-22 19:28 | |
![]() | Håller med Misslyckad. Hade ett liv! dvs umgicks med folk, var kreativ, skrev långa fint handskrivna brev, motionerade, gick på krogen, dansade, pratade i telefon, tog hand om hemmet och djuren, läste massor av böcker, kort sagt: det var ett bättre liv! | |
| speedwagon - Ej medlem längre | 2010-03-22 19:32 | |
![]() | Var ute med kompisar, cyklade till badet eller hem till någon och lyssnade på radio. Umgicks med familjen, spelade kort, yatzy eller monopol, fikade eller åkt och besökte släkten. Stod i långa rader med bilarna sida vid sida med nedvevade rutor och snackade. Gick på dans, hade hobbies, skrev brev, läste tidningar och böcker i massor. | |
| ejnar5 | 2010-03-22 19:33 | |
![]() | Då rummet och tiden (rumtiden) skapades i och med Internet är frågor som "Hur skapades Internet?" eller "Vad finns utanför Internet?" meningslösa, då rumsliga begrepp inte är definierade på andra ställen än på Internet. Också tidsbegreppet "före Internet", är av samma anledning meningslöst. | |
| Dyslekso | 2010-03-22 19:58 | |
![]() | IRL och internet är snart helt jämbördiga. Folk träffas irl för att prata om saker de sett på nätet, och kutar sen hem för att berätta på sin blogg, sin fb-sida eller sitt forum om hur duktiga de varit som träffat en kompis irl. | |
| Syntax-Fe | 2010-03-22 20:06 | |
![]() | Just det, man var aktiv i en massa föreningar också, engagerad i samhällsdebatten, åkte på kurser och intressanta möten, bakade allt bröd själv, födde barn och gjorde storkok, reste iväg för att träffa släkt och vänner....näe, nu sitter man bara här och är passiv.... | |
| pycke | 2010-03-22 20:10 | |
![]() | Innan uppfinningen internet trampade in i mitt hem var jag definitivt mycket mer aktiv och social. Jag minns att jag längtade ut, hela tiden. Jag pratade en hel del i telefon, när allt på stan var stängt. Jag umgicks med mina vänner mycket mer än vad jag gör idag och hela ute var bekant i varje hörn. Idag är jag glad om jag hittar till ica *skrattar golfvet*. Jag saknar det naturliga umgänget med folk och jag saknar definitivt brev. Brev med frimärken och hem-/handgjorda presenter. Och jag saknar att skratta tillsammans med mina vänner, det är liksom inte samma sak att sitta på andra sidan bredbandet och brista ut i ett garv. Det blir liksom inte hejdlöst roligt, så som det blir med hela kroppspråket på plats. Före internets tid visste man inte så mycket som man har tillgång till att få veta idag, på en sekund. Fantasin flödade ganska fritt på den tiden. Det var lite spännande. Jag undrar, vars tog fantasin vägen? Socialt umgänge, brev och fantasi - ja, det är saker jag saknar stort idag. Tack för att du tog upp detta. Nu ska jag skriva ett brev :-) imorgon ska jag leta efter fantasin! | |
| LisaLong | 2010-03-22 20:14 | |
![]() | Många här som tycker dom inte hade ett liv:) Men det är väl ett eget val:) Jag kommer ihåg när föregångaren till internet kom, satt och chattade på BBS, det tyckte man var såååå häftigt heheheh Jag spelade nog MER spel innan internet kom. Atarispel:) Man satt ofta i varandras kök och fikade och snackade:) | |
| skogstorparn | 2010-03-22 20:16 | |
![]() | "bakade allt bröd själv, födde barn och gjorde storkok" jo dessa saker är ju lite smådjävligt att göra på nätet..;-) | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-22 20:18 | |
![]() | ejnar: jag förstår inte | |
| Syntax-Fe | 2010-03-22 20:18 | |
![]() | skogstorparn: föda barn håller jag med om är svårt att göra i cyberspace, men att riktig mat fått vika för snabbmat är ett faktum. | |
| LisaLong | 2010-03-22 20:25 | |
![]() | Syntax varför låta internet styra ditt liv om du mådde så bra innan internetkom?:) | |
| Syntax-Fe | 2010-03-22 20:27 | |
![]() | LisaLong: Fråga en alkoholist varför han inte slutar supa om han nu hade ett bättre liv innan han började! | |
| LisaLong | 2010-03-22 20:34 | |
![]() | Syntax så du är beroende av det? Det finns hjälp för även det:) | |
| skogstorparn | 2010-03-22 20:35 | |
![]() | jag själv var engagerad i den lokala idrottsföreningen,först spelare sen lagledare kul minnen,gick kvällskurser matlagning,jägarexmen,bok föring m m..cyklade,simmade och läste mycket mer | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-03-22 20:38 | |
![]() | ejnar, vad otroligt krystat... | |
| Satyra | 2010-03-22 20:40 | |
![]() | Känns som att FÖDA barn överhuvudtaget måste vara svårt om man är man?!? :-o ;-) Handarbetar mindre nu och spelar inte längre Nintendo. ;-) Men i övrigt är det nog inte så stor skillnad i mitt liv nu jämfört med innan jag hade internet. Och absolut inte någon negativ skillnad där det finns skillnader. För förutom att husera i Betapet periodvis och kika in i FB några minuter om dagen så är det skapande(grafik/hemsidesb yggande/musicerande/skriv ande) jag pysslar med vid datorn, precis samma mängd "pysslande" som innan alltså, bara i lite annan form nu. | |
| Satyra | 2010-03-22 20:41 | |
![]() | Första meningen var till skogstorparn alltså. ;-) | |
| Rut med Krut | 2010-03-22 20:41 | |
![]() | Innan internet så lekte jag med mina vänner. Man rörde på sig mycket mer och träffade mer människor. Men så var jag inte så himla gammal när vår familj skaffade internet. | |
| Countrybabe | 2010-03-22 20:47 | |
![]() | Ungefär samma som nu faktiskt. Så mycket sitter jag inte vid datorn. Jag lyssnar fortfarande oftast på musik via stereo (tja, mycket mp3-spelare nu iofs), läser en massa, bakar, ute och går/joggar, målar, spelar gitarr och piano. Tja, precis som nu. Det bästa med itnernet är just betapet...jag har inte ens facebook...känner mig rätt ensam om det:-) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-03-22 20:53 | |
![]() | Äh, who am I kidding. Man hade inget liv innan heller, nu har man iaf något att fylla upp de långa tomrummen med! haha :) | |