Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2010-05-09 11:16 | |
![]() | Underbar länk av Smålänning! Att det skulle krävas över tio inlägg innan Enrico Caruso nämndes i en opera-tråd är ju på gränsen till justitiemord... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-09 13:33 | |
![]() | ja verkligen smålänning, bellissimo! | |
| bj-olle | 2010-05-09 15:22 | |
![]() | värre att ingen nämnt jussi. jussi! | |
| strella70 | 2010-05-09 16:16 | |
![]() | opera är helt fantastiskt! jag gillade inte heller det först, tills jag följde med en gammal farbror som jag abetade med, musiker och operafantast, och blev helt såld! sen dess (ca fyra år sen) går vi på åtminstone en förställning per år! | |
| bj-olle | 2010-05-09 17:14 | |
![]() | jag räknade ut att när jag bodde i stockholm gick jag på operan i genomsnitt typ 1,5 gång i månaden. jag gillart! katarina dalayman som brünnhilde var en höjdpunkt. fattar inte varför inte svt ger ut ringen på dvd, när de filmade den i hd och allt. det var en fantastisk produktion rakt igenom! anna larsson sjöng erda, och när jag såg rehnguldet var det tomtefar själv, leif segerstam som dirigerade. det var fab! maria costanza nocentini som violetta i la traviata såg jag fem gånger, och hillevi martinpelto och matilda paulsson i rosenkavaljeren var en annan höjdare! och visst är det härligt med en svensk scen som faktiskt _beställer_ koreografi av folk som preljocaj och sabrina matthews? vrider mig i smärtor över att jag inte är i stan och kan se les noces och våroffer nu när de går! "stockholmsslutet" på svansjön måste ju alla se, och världens bästa nötknäpparuppsättning! | |
| bj-olle | 2010-05-09 17:22 | |
![]() | ska kolla carmen i wien nästa vecka. rapporterar till tråden, om den överlever. förresten, på tal om dvd, om ni missade zoroastre på drottningholm så finns den på dvd. en underbar produktion. och en fågel viskade i mitt öra att nån teater (tror det var i usa) ska sätta upp zimmermanns die soldaten! modern opera är kanske inte allas favorit, men att dom tar i tu med DEN operan är ju värt att vända blicken och även om nån inte är ett fan av modern konstmusik, så får man ju erkänna att det är bra kräm i ouvertyren :) www.youtube.com/watc...zD Qyt7BtaY | |