Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
DennisPlz2010-05-10 22:11
Antal inlägg: 4031

Minda79: Du vill förbjuda bemanningsföretag?

ramsay - Ej medlem längre2010-05-10 22:12
Antal inlägg: 9204

eller va faan, nasty var det som skrev om behov!

pion ekrot2010-05-10 22:14
Antal inlägg: 3340

Varför inte bara lägga in en kontaktannons? Jag tror att köp av sex handlar om nåt annat och nåt mer än att bara tillfredställa sitt sexuella behov.

Little15 - Ej medlem längre2010-05-10 22:14
Antal inlägg: 85

Solbro: Jag är kvinna och har inga problem med att erkänna mina behov. Men nej, sex med en annan människa är ingen mänsklig rättighet och ska inte kunna köpas.

bobo flux2010-05-10 22:16
Antal inlägg: 11371

Rätta mig om jag har fel, men i Lindbergs liberala syn ligger väl latent grundtanken att en kvinna själv ska få bestämma över vad hon ska göra med sin kropp så länge det inte skadar henne? På vilket sätt skadar frivilligt sex mellan två vuxna människor åtföljt av en penningtransaktion?

Se i så fall till att hårdare lagstifta bort koppleri, hallickar och all profit som görs av andra än den enskilda kvinnan själv i samband med prostitutionen.

No 52010-05-10 22:17
Antal inlägg: 74

Midna79 "Jag undrar om de som föreslår den typen av lagar hoppas på att deras döttrar ska prostituera sig."

Det skulle jag aldrig hoppas - det är ju inte det det handlar om, jag hoppas hon slipper slita på ett verkstadsgolv, som toalettstädare eller torsktungrensare också - men sker det ändå (du/ni är medvetna om att det gör det va?) så ser jag hellre att hon arbetar på en bordell än som det ser ut idag!

Solbro2010-05-10 22:17
Antal inlägg: 10

ramsay: du har fattat galoppen!
Midna79:Det är väl inte hennes mening heller att allas sexbehov ska tillfrädställas på en bordell...men med tanke på verkligheten så vore det kanske inte heller fel att ge dom som utövar prostitution att ha rätt till humana vilkor.

Lillstölla2010-05-10 22:20
Antal inlägg: 23831

Nasty Nimrod: Ja men du får väl ta upp resonemanget med Danska Staten då. Var inte jag som tog beslutet!

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-05-10 22:23
Antal inlägg: 3451

Jag tycker att det skulle vara skoj om den borgliga regeringen privatiserade hela samhället och samtidigt startade statligt reglerade bordeller.
"Vi vill ha marknadsekonomi inom alla områden utom knulleri"

Lillstölla2010-05-10 22:25
Antal inlägg: 23831

Vet inte vad man ska säga om det hela egentligen, är i grunden emot prostitution men för var människas eget val. Så väljer man själv att sälja sig så borde det väl vara okej. Eller?
Finns ju så många olika synpunkter att ha i åtanke, jag vet vare sig från eller till!

No 52010-05-10 22:33
Antal inlägg: 74

ROT-avdrag kan få en annan innebörd...

Solbro2010-05-10 22:33

Lillstölla...Ja, det är ju precis som det är, varje människa har ett eget val och om man väljer att sälja sin krop så är det väl valfritt. Och det finns ingen tvekan om att det alltid finns dom som är villiga att köpa sex både inom och utanför "äktenskapet". Som du säger, finns många olika synpunkter. Men ska det vara så svårt att låta var och en att välja själv. Hur det än är så är det en själv som har fullständigt ansvar för sig och sitt liv.

bulll2010-05-10 22:34
Antal inlägg: 365

I en perfekt värld skulle jag hålla med alla liberaler som tycker att alla har rätt att göra som de vill, och vill vuxna människor ingå avtal som innebär att sälja och köpa sex, så borde ju även det vara ok. I en perfekt värld. Där alla val som görs är helt och hållet frivilliga och framför allt jämställda. Där valet att vara prostituerad varken handlar om risig självbild, sorglig bakgrund, ett galopperande missbruk eller självskadebeteende. Utan helt enkelt en fri vilja att sälja sin kropp. Då tror jag inte att det blir kvar så många prostituerade att bordellerna kan fyllas upp.

Solbro2010-05-10 22:43

Vi kan stöta och blöta tills vi dör, men faktum kvarstår att det alltid har funnits och kommer alltid att finnas ett behov av tillfredställande sexuellt både för män och kvinnor både inom och utanför äktenskapet. Om man sedan väljer att kalla det för hor eller otrohet är valfritt som i Bottenhavet men faktum kvarstår, sexualdriften är den starkaste driften bland mänskligheten och den kommer att tillfredsställas på ett eller annat sätt. Så du som har ett förhållande, se till att hålla kärleken levande varje dag =)

bobo flux2010-05-10 22:44
Antal inlägg: 11371

bulll, på vilket sätt ska den enskilda arbetsuppgiften kopplas till de sociala problem du hänvisar till? Folk sitter på kontor, i taxibilar, jobbar på vårdavdelningar och arbetar med en massa andra saker idag för att ha råd att köpa droger. Samma människor som jobbar på "vanliga" jobb är dessutom deprimerade, har självskadebeteenden, taskig barndom, ätstörningar, ångest och överlag uselt psykiskt och fysiskt mående.

pion ekrot2010-05-10 22:49
Antal inlägg: 3340

Om det bara handlar om sexuella behov så förstår jag inte varför det ska blandas in köp av annans kropp. Hur svårt kan det vara. Det måste ju dessutom vara roligare att ha sex med någon som är genuint kåt på en. Men det kanske är just det, att för vissa spelar den lilla detaljen ingen roll. För mig vittnar det om en väldigt sunkig människosyn. Skriver under på bullls inlägg rakt av. Bra skrivet.

oumie2010-05-10 22:49
Antal inlägg: 100

Jag tror att alla vet att de flesta prostituerade inte är det av egen fri vilja. Det kan man inte blunda för. Jag säger inte att det inte finns de som vill prostituera sig, men de är mycket mycket få. "Avtal mellan fria individer" är bara bullshit. Man kan inte blunda för att prostitution hör ihop med människohandel. Sex och sexualitet är absolut någonting naturligt, och ingen hindrar ju de som vill att knulla runt så mycket de vill, med vem de vill (givet att de andra personerna samtycker givetvis). Det behövs ingen prostitution.

Tvålis - Ej medlem längre2010-05-10 22:53
Antal inlägg: 4429

Beror det inte mycket på vilket skyddsnät som adderas till dessa kvinnors redan så utsatta tillvaro? Vi kan ju låtsas som att det inte finns prostituerade idag som lever under slavliknande förhållande. Men tyvärr så är ju detta sanningen. Det är svårt att veta om det är så att en lagalisering kan ha vissa positiva bieffekter på en mycket snuskig bransch som erbjuder en större trygghet. För att vara helt ärlig, så når vi inte målet med att säkra mer human tillvaro för dessa kvinnor med att lagstifta emot. Tvärtom så förefallar den brottsliga världen breda ut sig som ett otäckt nätvärk som blir starkare varje dag.

Det är förhatligt i de flesta fall, jag vägrar tro på den lyckliga horan. Men av olika fasansfulla scenario, finns det kanske vissa där en legalisering skulle innebära mer trygghet för offret. Eller inte. Grymt svår fråga.

Linders - Ej medlem längre2010-05-10 22:57
Antal inlägg: 1943

Oumie: Men då är det väl bara positivt att ha en statlig bordell, som kan övervaka det.

oumie2010-05-10 23:00
Antal inlägg: 100

Nej! Naturligtvis ska man arbeta för att få bort skiten helt. Hårdare straff för torskar är en bra början.
Tänk om man hade resonerat likadant om slaveriet också? "Vi arbetar för att ge slavarna lite bättre villkor istället för att gå på själva roten till problemet, hur låter det?"

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?