Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Skugga | 2010-08-27 12:26 | |
![]() | Haha, jag håller med cb! Dessa karlar, roten till allt ont i världen... ;) | |
| bitteb | 2010-08-27 12:27 | |
![]() | Jag e inte orolig för min egen del...jag tänker på de stackarna som redan nu har det för jävligt... pga brist på mat o bostäder. | |
| bitteb | 2010-08-27 12:34 | |
![]() | svar på ett annat inlägg.... ja att skita i att göra egen el och i sället importera, det e ju smart!!??? ...nån annan får stå för problemen.. . | |
| Pocaloca | 2010-08-27 12:36 | |
![]() | vad gäller just oljan, så är resurserna absolut inte på väd att sina | |
| bobo flux | 2010-08-27 12:40 | |
![]() | Dinosaurierna härskade i flera miljoner år. Människan har väl bara existerat i några hundra tusen år, men har varit ganska produktiv under den här perioden. Jag tror vi är försvunna från planeten inom 5000 år. Moder Jord kommer ersätta oss med någon annan livsform. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-27 14:03 | |
![]() | det fins annat bra sett att gör a el på än vindkraft som är riktit dålit | |
| bitteb | 2010-08-27 15:59 | |
![]() | bobo flux...håller med dig, men det kommer att gå snabbare | |
| bitteb | 2010-08-27 16:05 | |
![]() | ...och jag tänkte inte på olja och el i första hand, utan på producerad och lagrade varor. Mat alltså...ris ,spannmål, mejerier, kött osv. Det GLOBALA! | |
| reallynx | 2010-08-27 16:28 | |
![]() | Äh det är väl lika bra att mänskligheten dör ut, det finns säkert liv på andra planeter som sköter sina liv bättre än vad vi gör. | |
| bobo flux | 2010-08-27 17:01 | |
![]() | Kan ju rekommendera boken "Jurassic Park" av Michael Crichton (inte den överskattade filmatiseringen som systematiskt raderat bort de bästa dialogerna i storyn). I ett kapitel ger en vetenskapsman en väldigt bra och tänkvärd bild av hur flera miljoner år av retrospektiv och prospektiv evolution på planeten förkastas av människan på grund av hennes oförmåga att se längre än tidsspannet för sin egen arts existens. | |
| Lillstölla | 2010-08-27 23:55 | |
![]() | Ja kan också samarbeta, bara så länge du gör som jag vill Bobo | |
| Subutai | 2010-08-28 00:00 | |
![]() | Kan någon förklara för mig vad det exakt den här tråden handlar om eller vad diskussionen är? Om man går efter trådtitlen, "Världens resurser är påväg att ta slut" så kan man starkt konstatera att det inte är så. | |
| adamis - Ej medlem längre | 2010-08-28 00:05 | |
![]() | Jag kör inte ens bil...så skyll inte på mig. | |
| MatsJoel | 2010-08-28 01:22 | |
![]() | "Redan den 21augusti var jordens resurser slut, nu lever vi bara på kapitalet resten av året." Denna menings totala brist på meningsfullt innehåll skrämmer mig. | |
| SämstpåBeta | 2010-08-29 03:01 | |
![]() | Tänker på serien BC där någon alltid går runt med ett plakat och säger att jorden går under om tre dagar. Denna tråd känns lite så oxå! | |
| ocki | 2010-08-29 03:34 | |
![]() | Håller med mats och betasämst. Den här tråden fick mig att skratta lite för mig själv. Men jag är trött på det här miljöskitsnacket, för trettio år sedan sa de att vi skulle nå en ny istid också. Är vardagen för tråkig eller? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-29 07:54 | |
![]() | Det stämmer faktiskt inte att jordens resurser var slut 21:e augusti. För det var en gammal tant i Bulgarien som hade ett stort lager i källaren. Så det räckte ett par dagar till. | |
| stansjaern | 2010-08-29 08:43 | |
![]() | den 21 augusti var ju domedagen! Vinden slutade blåsa, solen slutade lysa, vattenfallen blev helt plötsligt stilla. Bönderna som ännu inte avklarat årets skörd... ja den försvann väl bara helt plötsligt så nu finns där ingen skörd. Alla kor rymde tillsammans med fåren och grisarna, vi har varken kött eller kläder nu. Hönorna flög till en annan planet, där det fortfarande fanns resurser kvar. Så nu lever vi som är kvar på jordens lager. Lustigt, för min mjölk är tillverkad igår. | |
| Jobbar | 2010-08-29 10:48 | |
![]() | Vad som menas med årets resurser tar slut är att den nybildning som sker är använd, och vi sedan lever på kapitalet. Men om man tänker efter så nybildas ju inte olja, vad jag vet, så vad menas egentligen? För allt som nybildas, t.ex. biomassa, gäller i alla fall ovanstående resonemang | |
| Behringer | 2010-08-29 11:04 | |
![]() | För er som vill fördjupa er i vad TS menar kan ni googla på "jordens resutser slut 21 augusti " och får då upp bl a denna träff www.dn.se/nyheter/va...-1 .1157138 Främst handlar det om fossila bränslen, som vi för 200 år sen utvann i princip i dagbrott, nu letar vi kilometervis under jordytan och havsbottnen och självklart kommer de en dag att ta slut... | |