Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| annakarineli | 2010-09-11 18:21 | |
![]() | Ugnsrostade rotfrukter kan det nog bli. Har potatis, kålrot, morötter och rödbetor. :) Kycklingfilé finnes i frysen med det är frågan om man har lust att vänta på att de ska tina... Tack för tipsen! :) | |
| schmuppisch | 2010-09-12 10:32 | |
![]() | Nudlar är snabbt och enkelt. Stek upp en wook till det och VOILA! | |
| stansjaern | 2010-09-12 11:09 | |
![]() | anna... ja, en till frukost =) Det är ju dagens viktigaste mål, om man käkar frukost tre gånger om dagen får man superkrafter till slut. (tror jag) | |
| ger055 | 2010-09-12 11:11 | |
![]() | Köp sushi! | |
| mrperfect | 2010-09-16 19:18 | |
![]() | Här är en hel artikel om Fast food www.bytbil.com/motor...d= uv55akyg | |
| HappyGrace | 2010-09-16 19:45 | |
![]() | Har du lite tid över en kväll då tycker jag du skall göra ett storkok med rotfruktssoppa! Gör en enkel bas, sen är det bara att kasta i sådant som är gott. Ex räkor, kryddig krov, fisk mm... Då har du god och fin mat på bara några min. | |
| dr_gren | 2010-09-16 19:46 | |
![]() | Kebabrulle om du hoppar såsen | |
| annakarineli | 2010-09-16 20:10 | |
![]() | HappyGerrace; har du något bra recept på denna bas? Soppor är en favorit så det var inget dumt tips! :) | |
| Antonsmamma | 2010-09-16 20:56 | |
![]() | Kycklingsoppa: Fräs lök, curry, färsk paprika, och bambuskott i kastrullen, slå på 5-6dl kycklingbuljong. stek små kycklingbitar snabbt i en stekpanna. Häll försiktigt ner kycklingen i buljongen, smaka av med salt, peppar och ev. mer curry. Låt koka en liten stund. Tillsätt ev. majs på slutet, eller varför inte lite tärnad morot samtidigt med kycklingen. Om du gilla koriander kan du ha färsk koriander på soppan vid servering. Smaklig spis! | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2010-09-16 21:14 | |
![]() | Det här tar en minut: Rosta bröd, lägg på massor av skivad camemberost så det smälter,rårörda lingon ovanpå! Mums! och det här tar fyra minuter: Koka färskpasta,rör ned röd pesto och cremefraiche och klipp i lite skinka,el grillad tunn rostbiff... eller kläm en ost,skinka,lök- dubbelmacka i våffeljärnet...eller en man-tager-vad man haver-omelett går ju jättesnabbt om man är panikhungrig! | |
| HappyGrace | 2010-09-16 21:34 | |
![]() | Hej Annakarineli! Jag brukar svänga ihop en soppa genom att ta fem dl färdig grönsaksbuljong, annars går det fint att ta 5 dl vatten och ha i en buljongtärning. Jag brukar välja rötter efter årstid och nu passar palsternacka, morot, potatis, selleri, rotfrukt mm. Kör lika mycket rötter som buljong och koka i ca 10 min, Jag föredrar stora bitar då de håller sig bättre när man fryser in. För tillfället har jag fått dille på att smaksätta med ingefära, vilket ger fin smak på soppan. Även är blommkål och broccoli super denna årstid, men då är koktiden bara ett par minuter. Jag gillar att ha tuggmotstånd :) Vet inte om detta har kommit till nytta. När det gäller soppa är det bara att improvisera och ta vad som finns. Hoppas det smakar! Ska göra på en liter imorrn... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-16 22:09 | |
![]() | Jag kan inte laga snabb mat. Inte utan att planera först. Minst aktiv tid mat däremot är jag grym på. Alla långkok tar ungefär ca 10-15 minuter i förberedelser (om man nu inte är lite övernitisk som jag) ett par timmar på spisen och sen har du en grym höjdar middar. Så minsta möjliga insats är nog gryta och ris. Snabbaste jag har är annars advokado macka med flingsalt. | |
| bj-olle | 2010-09-16 22:24 | |
![]() | jag brukar börja med en... spik... sen blir det alltid nåt av i slutändan. oftast med broccoli, har jag märkt. | |
| hussar | 2010-09-16 22:30 | |
![]() | egna hamburgare, med massa lök, o sånt på :P | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-09-16 22:34 | |
![]() | En bönsallad. | |
| witchgame | 2010-09-16 22:35 | |
![]() | vill du ha hyfsat god och nyttig hämtmat kan du satsa på falafel med sallad, eller om du har en thai, kina eller indisk krog i närheten kan du ta de flesta wokade rätter med ris till eller indisk chicken tikka masala tex... eller... ännu hellre sushi ! bon appetite ! | |
| strömavbrott | 2010-09-16 22:46 | |
![]() | Avocado, keso och rom på burk - jättegott! kan byggas ut med tomater, kryddgrönt, citronsaft, skinka t.ex. | |
| HappyGrace | 2010-09-17 17:54 | |
![]() | bra ideér strömavbrott :) | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-17 18:08 | |
![]() | Jag äter inga kolhydrater, så nä. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-09-17 18:15 | |
![]() | Går det att kombinera månntro? | |