Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| levmysjkin - Ej medlem längre | 2010-10-05 00:46 | |
![]() | Ettore Scola är mästerlig men inte är det romcoms han gör. "Vi som älskade varann så mycket" och "Fula, skitiga och elaka" är visserligen hutlöst roliga men inte särdeles "romantiska" eller lättsamma. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-10-05 00:48 | |
![]() | PS I LOVE YOU! | |
| alexon | 2010-10-05 00:48 | |
![]() | rigoletto av giuseppe verdi. | |
| alexon | 2010-10-05 00:51 | |
![]() | åtro - ska det vara åtrå eller otro? ps. mästerångarna i nürnberg är ett annat tips. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-05 07:15 | |
![]() | Almodavars filmer är sjukt bra... Dom är komiska, fyllda av underbara persongallerier och ofta lite tänkvärda. Detta samtidigt som den underbara spanskan fyller TV hörnan. Så allt av Almodavar kan jag rekommendera. "allt om min mamma" är lite väl sorgsen och tung kanske. Men börja med "Bind mig, älska mig"... | |
| FruMuffin | 2010-10-05 08:32 | |
![]() | Håller med Tvålis, Almodovar är bra. Köttets lustar gillar i a f min make, andra filmer han sett har han tyckt är lite skumma. Men jag vet inte riktigt om det är en romantisk komedi... Imagine Me and You är en härlig romantisk komedi. | |
| FruMuffin | 2010-10-05 08:37 | |
![]() | Ett annat tips är att börja kolla på en TV-serie. Avsnitten är inte lika långa som en film, så det passar även om man är trött eller om barnen somnat sent. (Jag har själv barn och tycker mycket om att mysa i soffan på kvällen med min make). | |
| matildeH | 2010-10-05 08:48 | |
![]() | Mina flesta förslag är redan uppräknade , men till och med min man fällde en tår till "A Walk to Remember" | |
| TopBanana | 2010-10-05 08:51 | |
![]() | Ni kommer båda gilla "How to lose friends and alienate people" :)) | |
| gnill | 2010-10-05 09:21 | |
![]() | Closer Look both ways Italienska för nybörjare (dansk film) Dark horse (dansk film) Sliding Doors Little miss sunshine Stranger than fiction Little Children Alla är inte romantiska komedier, men alla är lättsmält och välgjord underhållning | |
| schmuppisch | 2010-10-05 09:23 | |
![]() | P.S I Love You är en grymt bra film som din fru antagligen kommer älska! (om hon nu inte redan sett den) Cop Out är en rolig komedi med Bruce Willis i en av huvudrollerna. SE IT! The Whole Ten Yards är också en sjukt rolig och bra film. | |
| le-lou | 2010-10-05 10:37 | |
![]() | "I love you man" ....DN skrev: ". Utåt är den snarlik Du, jag och Dupree men detta är cirka 180 grader bättre, sitt utpräglade killkompistema till trots kan den faktiskt vara en av säsongens bästa dejtfilmer. " (Själv skrattade jag så tårarna rann) Håller med om " Mamma Mia." De flesta kan uppskatta den, trots att de sjunger. Hatar man ABBA så bör man nog inte se den dock. Jag älskar ABBA och jag älskar filmen. Även "Muriels Bröllop" tillhör en av mina favoriter, även den med mycket ABBA-musik i, dock ingen musikal men väldigt väldigt bra. "Tre bröllop och en begravning" är en annan klassiker men den har ni säkert redan sett. Det är den ultimata romantiska komedin tycker jag. Klockren. | |
| le-lou | 2010-10-05 10:38 | |
![]() | Ah jag glömde : "Dagboken". Vääääldigt romantisk, inte så mycket till komedi men den som inte blir berörd av den är det ju nåt fel på. En riktig pärla till film ! | |
| le-lou | 2010-10-05 10:39 | |
![]() | inte tre bröllop. FYRA ska det vara. Jag är så satans trött att jag både tänker och ser fel :( | |
| Megaherz | 2010-10-05 10:48 | |
![]() | Barfuss är bra www.youtube.com/watc...ir G-wsgT_U Tror den finns med svensk text :) | |
| Råddan | 2010-10-05 11:21 | |
![]() | DAVE IN REAL LIFE... annorlunda men bra film. THE HOLIDAY... en av min favorit filmer, gullig. PS I LOVE YOU... bra!!! THE WEDDING DATE | |
| Råddan | 2010-10-05 11:29 | |
![]() | DAN IN REAL LIFE skall det vara... sorry! | |
| Dino78 | 2010-10-05 16:50 | |
![]() | Är det Dan in real life som är den när Steve Carrell blir kär i sin brors tjej? Den filmen älskade jag!! | |
| Robyn_ - Ej medlem längre | 2010-10-05 16:55 | |
![]() | 'The Holiday & Love Actually slår det mesta inom "lättsamma amerikanska komedier som ändå är värda att se-genren" | |
| Ydh | 2010-10-05 17:02 | |
![]() | "Ghosts of girlfriend's past" är riktigt bra faktiskt. Skön humor och faktiskt tänkvärd. | |