Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 904 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-06 16:43 | |
![]() | Domen är helt klart fel. Flickan är 16 år och inte myndig att skriva på avtal för det första. För det andra så är det inte rimligt att skriva kontrakt sinsemellan på misshandel. Precis som andra borderline nöjen så go ahead och plåga er själva men det ska inte gå att induviduellt förhandla bort sitt ansvar i misshandel. Det är inte den interna uppgörelsen som är av intresse utan hur vi som stat ser på misshandel. Du kan inte längre ta tillbaka en anklagelse om misshandel som hustru till exempel av just den anledningen. Det är faktiskt ointressant om folk nu vill mörda sin rullstolsbundna hustru i deras läggning och dom har skrivit hundratals inbördes avtal. Vi som stat accepterar inte mordbrand om ägaren är med på det och inte heller misshandel. Det måste bli slut på att politisk korrekthet för minoritet är så jäkla överdriven att ett solklart fall av misshandel ifrågasätts? Fritt fram för misshandel som krydda i ditt sexliv om du går i gång på det, men då hoppas jag att man också går igång på att veta att man enligt staten begår en brottslig handling. Domen är fruktansvärt fel i grund och ännu mer fel beroende på att ett kontrakt signerat av en minderårig är gällande. Skamligt. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-10-06 17:14 | |
![]() | "det ska inte gå att induviduellt förhandla bort sitt ansvar i misshandel" Då får vi förbjuda alla kampsporter. Och hockey. Och tatueringar. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-06 17:20 | |
![]() | Som boxning? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-06 17:23 | |
![]() | Om jag säger så här då. Tycker ni att det är okej att två huligan gäng skriver under på ett ömsesidgit kontrakt med alla som kommer att vara inblandade att dom är med på samtliga skador som kan inträffa under bataljens gång. Sen är det bara att pryla skiten ur varandra. Knogjärn på och knivar fram... Sen ställer vi oss som stat och tittar på när folk för livshotande skador och men för livet. Jag ställer mig inte bakom den typen av passivitet. Vi hade den typen av passivitet i Sverige när vi tillät aga av barn. Jag tyckte inte det var bra heller. | |
| zassa89 | 2010-10-06 17:44 | |
![]() | Helt rätt att det blev en friande dom. Okej, flickan va ung, och hade haft ett självskadebeteende, men ska man anses som omyndig och inte kapabel till att ta ansvar för det? Att dom skrev kontrakt va helt i sin ordning, hade vart mer konstigt om dom inte hade gjort det enligt mig, eftersom ett kontakt ska vara en ömsesidig "affär" med vilkor som båda parter går med på och ska hålla sig efter. | |
| Caligatia | 2010-10-06 17:48 | |
![]() | Skillnaden mellan huligangängen är väl snarare att huliganerna möjligen njuter av att utdela smärta, och är villiga att betala priset för att få utdela just den smärtan. I det här fallet handlar det om sex, där det faktiskt finns människor som njuter av att både utdela och tillfogas smärta, utan att det är nåt fel med det. Desto bättre då om de hittar likasinnade (eller snarare tvärtom) och därmed kan njuta fullt ut av det de själva tycker om utan att någon annan blir påverkad (utom de som vill sätta sig till doms). Det är en jävla skillnad på faktisk misshandel och aga av barn mot frivillig bdsm som i förlängningen är tänkt som en del av njutning. Nu hittar inte jag hela domen, så dela gärna med er, den som har. | |
| Marttina | 2010-10-06 17:48 | |
![]() | Tjejen sökte själv kontakt på kinkysidor och ville ha den typen av sex,,,,varför är hon psykisk sjuk just därför? De andra som är likasinnade är de också psykiskt sjuka då? Deras läggning kan diskuteras men det är dock självvalt. Helt rätt dom. Hade en ung kille gjort samma sak och en kvinna hade varit den som slog så hade det inte ens kommit upp i media. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-06 17:59 | |
![]() | Varför är misshandel OK för att sex är inblandat? Jag förstår inte hur ni menar? Lustmord då? Är det OK om man är kinky och tänder på tanken att dribbla med sitt liv under tiden man har sex? Och varför tro att huliganer inte går igång på smärta? | |
| Caligatia | 2010-10-06 18:10 | |
![]() | Om vi vänder på det då? Var går DIN gräns för misshandel? Om nån dunkar huvudet i sängramen för att det går lite hett till borde det alltså vara vållande till kroppsskada? Bondage kan vi ju också ta och utesluta helt och hållet - det är ju trots allt olaga frihetsberövande. Väck med alla avarter, alltid drabbar det ju någon. Lagstadgad missionären i säng med madrasserade sänggavlar åt folket. | |
| sejmårr | 2010-10-06 18:15 | |
![]() | Håller med tvålis. Så fort sex är inblandat så blir plötsligt en massa saker tillåtna; våld och misshandel, tvång och utnyttjande. Om en tjej är redlöst berusad och blir sexuellt misshandlad - då är det plötsligt tveksamt; Ville hon verkligen inte detta?! Om hon bara skulle ha blivit misshandlad är det ingen tvekan. Det är då plötsligt klart att ingen vill bli misshandlad rakt upp och ner! Men stick in någonting i hennes slida.... DÅ kan man komma undan! Och jag tycker verkligen att du har ett bra argument i att det är vad vi som samhälle kan tänka oss att tolerera. Det är bra att vi som samhälle har normer. Det är inte alltid lagarna hänger med. | |
| Caligatia | 2010-10-06 18:22 | |
![]() | Det var aldrig tal om att det var någon våldtäkt i det här fallet. Det fanns ingen alkohol inblandad. Problemet med fallen du beskriver handlar inte om att man antar vad tjejen ville eller inte ville, utan det handlar om bevisning. Jag har ingen lust att låta resten av samhället stå med pekpinne och tala om för mig vad jag får eller inte får göra med MIN sexualitet, så länge min partner frivilligt ställer upp på det - och så länge det inte tillfogar allvarlig kroppsskada (som det i det här fallet inte gjort). Håll er i era egna sovrum och gör vad NI vill där. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-06 18:37 | |
![]() | Men det var ju exakt det argumentet som man använde mot att legalisera mot barnmisshandel. Så länge man bara håller det i familjen eller bakom stängda dörrar är inte argument som håller för mig. Folk kan gärna ha sex med våldinslag. Men då bör dom vara så trygga i det faktum att den dom utövar våld emot inte kommer att åtala på grund av den grundmurade överenskommelsen. Finns det läge för att efteråt komma med en anklagelse, så finns det faktiskt läge av ett våldsövergrepp. Det, senast jag kollade, är olagligt i svensk lag och borde vara så även vid sexuella relationer som vid alla andra relationer. Mannen som misshandlade ihjäl sin rullstolsbundna fru i sexlekar i veckan hade säkert en tro om att samtycke fanns. Jag tror att utövaren av våld behöver ta ett mycket större ansvar för samtycke än en papperslapp signerad av en kvinna som är mentalt illa däran. | |
| Måns_E | 2010-10-06 20:59 | |
![]() | Tvålis, det är väl en jäkla skillnad mellan barnaga och bdsm-sex? För det första så är det en överenskommelse mellan två byxmyndiga personer som dessutom har kommit överens och t o m skrivit ner det i ett kontrakt. Utöver det så har det inte varit fråga om något tvång då flickan har kunna avbryta akten precis när hon själv har velat (nu ville hon dock inte det). Kan det bli mycket mer samtycke än så? Om ni vill diskutera byxmyndighetsåldern, så för all del, men det är en helt annan fråga. I min bok gällande rättssäkerhet och anständiga lagar så tycker jag att det är mer upprörande att det är helt ok att ha sex med någon mellan 15 och 18 år, däremot så är det förbjudet att ens SE en bild på en naken 17-åring. Ja eller förresten hon behöver inte ens vara naken det räcker att hon är tillräckligt utmanande på bild, och ja just det hon behöver inte ens finnas, det räcker med en teckning av någon som anses kunna se ut som om h*n är under 18. Utöver det så har vi ytterligare en lag som är helt fullständigt irrationell, den om vad man kan antas eventuellt planera att göra. Det är förjäkligt att vi skall importera en massa rättsvidriga moralkonservativa lagar från USA. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-06 21:01 | |
![]() | Det är klart att det finns en gräns för hur mycket våld man kan komma överens om. Som den där tyske kannibalen som hittade en snubbe som tyckte det var okej att få sin penis avskuren, tillagad och gemensamt uppäten varefter den avsnoppade mannen blev avlivad, styckad och stoppad i frysen. www.aftonbladet.se/n...e3 43573.ab Men BDSM spelar väl inte riktigt i samma division ... :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-06 21:13 | |
![]() | Jag är ledsen. Jag kan bara inte förstå hur det kan vara så enkelt för er att legitimera misshandel bara för att det råkar vara sex inblandat. Det kan mycket väl vara så att ett vuxet par kommer överens om att ha den här typen av sex med varandra. Men det har väl inte med legalisering att göra. Jag tycker inte att du kan avtala bort din skuld när du misshandlar en annan människa. För min del så är ansvarsbilden större än en inbördes överenskommelse. För min del så har vi ett rättsligt samhälle som inte accepterar misshandel. Om du så är huligan eller BDSM spelar ingen roll. Och visst finns det liknelser med hur vi resonerar kring bdsm och barnaga. Tidigare så var det verkligen heligt att det som hände bakom din dörr var din angelägenhet. Vi ansåg annorlunda och med stort motstånd så skapade vi en lag som förbjöd fysisk misshandel av våra barn som var utsatta och rättslösa. Som jag ser det så är du med eller utan samtycke utsatt när du väljer/blir utsatt för misshandel inom sexuella sfären också. Alternativt huligan slagsmål. Ni får gärna stå upp för den rätten att misshandla och förnedra sina medmänniskor. Men ni hittar mig på den andra barrikaden. I min värld så äger den som misshandlar en medmänniska ett otroligt stort ansvar. Om detta sker i samtycke så ska detta vara så starkt att en dom inte ska vara beroende utav en lapp som skrivs på av en mentalt ostabil 16-åring. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2010-10-06 21:22 | |
![]() | Lagen säger att man kan komma överens om sådan misshandel som är "ringa". Sen är det kört oavsett lappar. Det tycker jag är ganska rimligt. Då kan vi fortsätta ha tacklingar i hockey, men man får helt enkelt finna sig i att inte kunna få inihelvete med stryk eller penisen avskuren även om man är sugen på det. | |
| Måns_E | 2010-10-06 21:24 | |
![]() | Jaha, hur skall man göra med sex överhuvudtaget då? Skall man skriva en bok över vilka njutningar som alltid anses vara ok? Är analsex, oralsex eller matsex ok? För det kan säkert finnas någon som ångrar sig i efterhand och tyckte att det där var kanske lite dumt, även om de för stunden samtyckte. Hur skall man göra med de som verkligen njuter av BDSM? Skall det vara förbjudet bara för att det skall vara det? För att det är omoraliskt och för att man inte får göra illa folk som inget hellre vill? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-06 21:34 | |
![]() | Jag tycker att alla PK män ska gå samman och neka alla kvinnor som vill bli tagna hårt eller få en klatsch på skinkan i stridens hetta. Och så kan alla vi andra fortsätta att göra som vi alltid har gjort ... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-06 21:38 | |
![]() | Det är det som är skillnaden mellan oss Måns. För mig upphör inte misshandel att vara misshandel för att sex är inblandat lika lite som för att fotboll är med på ett hörn. Du kan ha hur mycket våldssex du vill med samtycke. För om det verkligen är samtycke, så hamnar du inte i rätten. Hamnar du i rätten efter sex så finns det stor risk att du på ett eller annat sätt har överskattat samtycket. Och om folk överskattar samtycke under sex gällande misshandel. Då är det ju regelrätt misshandel fastän man har sex. Så ser jag det. | |
| Måns_E | 2010-10-06 21:39 | |
![]() | Tvålis, uppenbarligen så kan man ju hamna i rätten ändå, det torde väl just det fallet som vi diskuterar handla om, eller? | |