Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pion ekrot | 2010-10-08 19:22 | |
![]() | Antingen klassiskt med pesto, mozzarella, oliver, vitlöksmarinerad fetaost och tomater eller en med curry och banan + valfritt. | |
| Måns_E | 2010-10-08 19:25 | |
![]() | enkelt, tomat, ost, köttfärs, lök, paprika, färsktomat champinjoner, eventuellt bacon och det viktigaste av allt; fetaost. | |
| Måns_E | 2010-10-08 19:26 | |
![]() | Färska tomater skall det så klart stå Banan skall man däremot inte förstöra mat med :) | |
| pion ekrot | 2010-10-08 19:45 | |
![]() | Banan och curry är kompisar. | |
| mijand | 2010-10-08 19:50 | |
![]() | Jag minns en kompis från när jag var ung. Deras familj gjorde en specialare. Pizzadeg, bananer och kaviar, sen in i ugnen. Aldrig vågat testa! | |
| Måns_E | 2010-10-08 19:51 | |
![]() | Oj jag inser att jag och Pion Ekrot inte är så matkompatibla, curry ligger nästan lika långt ner på min lista som banan över vad man skall ha i mat :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-08 19:52 | |
![]() | Absolut godast är: tomatsås ost chevre pinjenötter honung Och när den kommer ut ut ugnen... Ett stort berg med ruccola, ringla över olivolja och balsam vinäger. Oslagbart världsgodast. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-08 19:53 | |
![]() | Jäklar.. Jag glömde... PÅ ruccolan har du antingen lite parma skinka eller någon annan lufttorkad tunnskivad variant.. | |
| morsans syrr | 2010-10-08 19:56 | |
![]() | Skulle inte jag heller våga prova..... Jag passerad tomat, oliver, rödlök, paprika, färska tomater,ananas, mosarella och/eller vanlig ost. Italiensk salladskrydda innan gräddning o oregano efter... | |
| ninaaug | 2010-10-08 19:59 | |
![]() | Koka egen tomatsås på färska tomater, oregano, gul- och vitlök, salt och peppar. Det lyfter din pizza till nya höjder. | |
| Sigrids mor | 2010-10-08 20:06 | |
![]() | Tvålis: Sån pizza är ju så grymt god!!!!!! | |
| Miss_jk | 2010-10-09 09:40 | |
![]() | Hemmagjord deg, hemmagjord tomatsås, ost, skinka, färska champinjoner, oliver, mozarella och så en hemmagjord vitlökssås bredvid. Så underbart gott! Det ska jag göra ikväll tror jag bestämt. | |
| Snoosy | 2010-10-09 09:52 | |
![]() | Det viktigaste är degen i en hemmagjord pizza. Det här receptet är grymt. Det behövs inte jäsas (Om man har bråttom) 50 gram smör (Viktigt att det är smör) smältes 3.5 dl vatten (Hälles i, värms till 37 grader) 1 jäst (Smulas ner i en bunke. Häll på spadet) 1/2 tsk salt (Blandas ner) 8 dl mjöl (Blandas ner) Osten är också viktig. En ost med riktig smältbarhet :) En grej som också gör susen. Är att klicka ut en creme bonjour-ost över pizzan. (min favorit är gräslök) Annars. Oliver, skivade tomater (gärna små) paprika, skinka.. mm vad man känner för. obs! En annan viktig sak är också att tomatsåsen ska vara väldigt tunt utmsetad på degbotten :) | |
| Skugga | 2010-10-09 10:00 | |
![]() | Men Snoosy hur blir botten om jästdegen inte får jäsa innan? | |
| Tess 08 | 2010-10-09 10:07 | |
![]() | Vi kör Vår kokboks jäst-deg om vi har tid att vänta 1 h medan den jäser, annars sconesdegen... Viktigt med en salt deg! Tomatpuré utblandad i olja bres på i tunt lager. Tråkfamiljen vill mest ha skinka, men jag gillar massor med grejer på pizzan :) Inget universalrecept, utan jag tar det jag känner för! Smulad fetaost är ett tips :) | |
| eeistan | 2010-10-09 10:11 | |
![]() | Rejält med löksill och ost. Kanon!!! | |
| Miss_jk | 2010-10-09 10:38 | |
![]() | Jag fattade inte riktigt varför man skall ha jäst i degen om den ändå inte skall jäsas? Det går ju absolut att göra deg som inte behöver jäsas,men då har man väl inte jäst i? | |
| penguin1 | 2010-10-09 10:38 | |
![]() | Ang deg: Jag brukar köpa libanesiskt tunnbröd och använda som botten. Toppengott om man gillar tunn krispig pizza! | |
| magnusito | 2010-10-09 11:02 | |
![]() | tomatsåsen ska ha kokt länge med vitlök, vin och örtkryddor. Räkor har jag skippat efter att ha hört att för varje!!! räka som fiskas upp dör tio andra djur i onödan p g a våra rovdriftsmetoder. Så fick jag det sagt. Riktig Mozarellaost, färsk paprika, kronärtkocka, champignoner, färska tomater har jag gärna på. | |
| magnusito | 2010-10-09 11:03 | |
![]() | jo då lite jäst och lång jäsning, botten blir tunn o fin men aningen jäst. | |