Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 663

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vent Solaire - Ej medlem längre2010-10-31 16:24
Antal inlägg: 78

Tvålis, finner din åsikt mycket sympatisk.

Jag ser hela tiden män som ser mig och en del tar även kontakt, men de är "andra" män eller "andra kvinnors" män. Jag ser bara min man "på det sättet". Börjar jag se annorlunda på min man eller på de andra är det dags att fråga mig om mitt eget förhållande verkligen är ok eller är det kanske slut. Skulle aldrig i livet ens kunna tänka mig att ha en date vid sidan om. Om min man gör det med andra kvinnor är faktiskt han problem. Jag kan svara bara för mig själv.

Jag tror inte att man kan var otrogen utan att det syns på en. Jag skulle nog märka om min man vänstrade. I så fall skulle jag tappa intresset för honom ganska så direkt. Män är otroligt utbytbara. Bara absolut trohet i ett äktenskap gäller för mig - ömsesidigt. I annat fall kan man leva ensam och dejta löst resten av sitt liv.

Var går gränsen då? Där, var man blir sexuellt intresserad om någon annan än ens egen partner. Det kan te sig olika: lunchträffar, sms, mejl, beröring, kyssar, uppvaktningar eller bara att objektet upptar ens tankar och känslor.

Vent Solaire - Ej medlem längre2010-10-31 16:26
Antal inlägg: 78

bj-olle, jag fattar noll.

davdju - Ej medlem längre2010-10-31 16:42
Antal inlägg: 4

Det största sexuella organet är ju hjärnan, och för mig börjar det i hjärnan. För att avdramatisera attraktioner som skulle kunna uppstå (som inte leder dit jag vill med mitt liv) berättar jag om dem för min fru så direkt jag kan, och så för det mig närmare henne istället för ifrån. Då får de inte fäste i min hjärna :-) Skönt tycker jag, men visst kan det vara svårt.

Lycka till i kampen mot själviskheten

Loppan652010-10-31 16:46
Antal inlägg: 644

Undrar om "Larvbrud" är nick för Clinton?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-31 16:47
Antal inlägg: 4050

Hahahahaha

Channing2010-10-31 16:55
Antal inlägg: 134

Otrohet är när man går på samma toalett som en snygg brud...

hetsy betsy2010-10-31 17:01
Antal inlägg: 9

Först bör man ha någon form av överenskommelse som båda i relationen är beredda att stå för.
Sedan är det bara att hålla sig till denna.

Ingår man en relation/äktenskap så är det alltså bra att reda ut vad man vill och förväntar sig. Detta gäller givetvis även andra saker. Ett svek är ett svek oavsett om det är sex inblandat eller ej.

wobbler2010-10-31 17:07
Antal inlägg: 131

Larvbrud
gör verkligen skäl för sitt namn..

Yamma2010-10-31 17:15
Antal inlägg: 2285

Otrohet är det när man känner att man gör något man inte skulle vilja berätta för sin partner att man gjort.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-31 17:20
Antal inlägg: 4050

Möjligen något larvig och pueril. Så blir det när man är ren till själ och hjärta i en snuskig värld där det är okej att känna åtrå till nästan så länge man inte bryter mot reglerna.

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-31 17:25
Antal inlägg: 4429

Jag vet faktiskt inte om min man fantiserar om andra kvinnor än jag. Men jag ser det någonstans som ganska troligt och skulle tycka att frånvaron om tankar på andra som ganska främmande för människokaraktären. Vidare så hoppas jag också att han ibland gör saker som han skulle inte skulle vilja dela med mig. Jag hoppas verkligen att hans gränser för vad som han betraktar som "otillbördigt" börjar lite för tidigt och att det i sunda vuxenrelationer med andra ibland kommer att komma tillfällen som kan kännas som en potentiell möjlighet och att de på grund av den möjligheten kommer att kännas olämpligt långt före jag skulle uppfatta en sitution som sådan.

Kirgizistan2010-10-31 17:25
Antal inlägg: 1188

Jag anser att om man befinner sig i ett monogamt förhållande så räknas allt som inte hör det till som otrohet.

Nu är det förvisso så att monogami betyder engifte så faktum är att det i grund och botten handlar om att man enbart har en (äktenskaps)partner, det "speciella" man gör med denne skall man helt enkelt inte göra med andra.

Men nu är det ju så att det är sällan folk är så konsekventa och dessutom är inte alla förhållanden så pass seriösa, men vad jag anser är fortfarande detsamma eftersom det också handlar om respekt.

Vad enkel världen skulle vara om man inte kunde ha en objektiv definition av det mesta.

Kirgizistan2010-10-31 17:29
Antal inlägg: 1188

Usch, vad jag upprepar mig.

morotens2010-12-21 16:54
Antal inlägg: 10

Vad är otrohet annat än religionernas sätt att skuldbelägga människorna?
KÄRLEK KAN VÄL ALDRIG VARA FEL?

Yamma2010-12-21 16:59

Religionernas? De om några har länge förespråkat månggifte. Det är snarare människans ägandeinstinkt.

morotens2010-12-21 18:16

Jo, men även om de har månggifte ska man väl hålla sig till de man är gift med, Yamma, eller?

nettan232010-12-21 18:33
Antal inlägg: 4086

Otrohet är väl vad man båda kommer fram till är ok :)

En kram eller puss på kinden är ju inte otrohet för mig...

Sen beror det ju på situtionen, man känner oftast på sig vad som är okej eller inte.

Yamma2010-12-21 18:45

Morotens, njae, i Bibeln står det mycket om älskarinnor. Däremot är det ett bud att inte vara svartsjuk.

morotens2010-12-21 18:54

Så enligt bibeln äre ok att vara otrogen då, Yamma, superbt, man kanske kan bli religiös i alla fall då... :)

Yamma2010-12-21 19:02

Nja, inte religiös. Det är inte religionens påhitt, utan bara juda lagar i Moseböckerna. =)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?