Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Midna79 | 2010-11-04 21:42 | |
![]() | Har haft sköldpaddor, leopardgeckos och leguaner. Alla har varit tama på det viset att de gått att hantera och de har gjort skillnad på folk (vilka som fått ta i dem o.s.v.) - men de ger såklart inte samma respons som en hund. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-04 21:46 | |
![]() | "Min bror berättade en skräckhistoria om en kille som hade en orm som även den fick sova i sängen. En dag när han vaknade låg ormen stel som en pinne helt utsträckt bredvid honom. Det visade sig att ormen måttade om den skulle kunna svälja honom......" Fy fan... *ryser* | |
| Zentero | 2010-11-04 21:46 | |
![]() | Haha Tyckte om den där skräckhistorien. | |
| Bibbilo | 2010-11-04 21:49 | |
![]() | jag tycker nog att man kan kela med reptiler eller vissa som ödlor som sagt jag har ju en ödla som jag tar ut då då och hon rör sig inte så mycket men det kan ändå vara mysigt att ha den ute ibland Jag älskar spec. en ödla jag kommer inte på vad den heter men iaf dom kan klättra på väggarna och hoppa dom hoppas jätte bra rätt coolt tycker jag en sån ödla vill jag ha | |
| Mamik | 2010-11-04 21:50 | |
![]() | Tamdjur som begrepp i tex "Lagen om hundar och katter" gäller endast boskap. kor, får, etc. Reptiler kan dock vara tama och hållas som husdjur. | |
| Bibbilo | 2010-11-04 21:53 | |
![]() | Har du nått djur Mamik? du verkade kunna lite om dom iaf | |
| Bibbilo | 2010-11-04 22:04 | |
![]() | Jag har sätt en Orm som typ äter en antilop eller vad dom nu heter inte så mysigt den ormen var nog mätt ett tag asså tänk att det finns så stora ormar så dom äter en antilop | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-04 22:06 | |
![]() | Ja, man kan ju ha reptiler som tamdjur och kära husdjur. En bekant har en boaorm (Hübert) men den är jättetråkig. Den ligger bara ovanpå köksskåpen och växer. Äter var 14:e dag. Men ibland släpper den ner sig till golvet med ett brak och då hoppar alla till. Det är enda hobbyn den har. Sen lyfts han upp igen (väger fn drygt 20 kg). | |
| Bibbilo | 2010-11-04 22:10 | |
![]() | haha låter rätt roligt att den ramlar ner kanske inte är det men vem vet vägde rätt mycket du jha vissa ormar gör det alltså väger den där ormen nästan lika mycket som min lillebror ojj | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-04 22:27 | |
![]() | Ursäkta, jag blev osäker och frågade. Hübert är en kungspyton. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-04 22:27 | |
![]() | Reptiler är inte tamdjur, därför får man absolut inte skära i dom. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-04 22:29 | |
![]() | Nej, fast jag såg en ormoperation i tv. Den hade äggstockning eller så. | |
| Loppan65 | 2010-11-04 23:32 | |
![]() | Jag hade en salamander en gång, hon hette Tilda. Hon älskade rå torsk och kom vaggandes fram när det vankades mat. Tyvärr så smet hon ur terrariet och hittades senare bakom en soffa...torr och stel :( | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-11-05 01:20 | |
![]() | Nejdå | |
| Rooty | 2010-11-05 01:27 | |
![]() | Djur i bur :´( | |
| Laserswärd | 2010-11-05 01:54 | |
![]() | Ett djur är inte ett tamdjur bara för att vi har det i ett terrarium och kallar det för husdjur. Reptiler är inte riktigt skapta för att kela och känna empati för oss människor. Men det finns säkerligen undantag; Såg ett program om djur som räddat livet på sina ägare där en leguanödla figurerade. Ägarinnan till ödlan sov alltid sittandes med leguanen på bröstet. När hon på kvällen slutade andas i sömnen så sprang leguanödlan till ytterdörren och krafsade så dant att grannarna vaknade, och räddade kvinnan... | |
| dinodog | 2010-11-05 10:24 | |
![]() | Är ingen älskare av reptiler. Hur social är en orm? Kommer den frivilligt och ringlar sig upp i knät och vill bli klappad och kliad? En del ödlor vet jag att dom kan vara lite sociala, men knappast att dom vill ligga och sova i samma säng (om man nu tycker om det). Dessutom är det en del meck med att hålla reptiler. | |
| LisaLong | 2010-11-05 12:58 | |
![]() | Jag gillar ALLA djur även reptiler och insekter, alla djur är för mig facinerande fast på olika sätt:) | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-11-05 13:15 | |
![]() | Jag ser INTE reptiler som tamdjur | |
| Bibbilo | 2010-11-05 17:23 | |
![]() | Jag tycker Ödlor är mycket mer sociala än ormar jag mena ormar krålar bara omkring medans ödlor iaf rörs sig ödlor kan hoppa och sånt det kan inte ormar direkt menmen | |