Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 18 806 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tipitina | 2010-11-08 15:40 | |
![]() | Nja, LisaLong det där stämmer sisådär som du skrev 15:34... Vi har fått studera och jämföra foder och det går absolut inte att dra slutsats Dyrt= Bra Billigt= Dåligt. Varken innehållsmässigt, källmässigt eller utifrån hur hundarna mår. Det är jättepersonligt från hund till hund vad som passar och i min hunds fall tex har hon aldrig skitit så mycket som hon gjorde då hon åt Hill´s eller varit så dålig i magen som när hon åt Royal´s och både dessa tillhör de dyraste fodren. Idag äter hon Carrier, ett mellandyrt foder och hon mår finemang på det. | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-11-08 15:42 | |
![]() | Köp kött som datumet gått ut på. Det får man oftast jättebilligt eller gratis. Bättre att hunden äter det än att det slängs i soptunnan. Bra för miljön också. Dessutom mums och nyttigt för vovven! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-11-08 15:47 | |
![]() | Ja, anledningen till att jag skrev just det är att jag har läst en undersökning där man hävdar att det faktiskt inte är någon större skillnad på torrfoder och torrfoder. I alla fall inte i relation till pris. Jag testade faktiskt Willys billigaste billiga och det som det hela stupade på var faktiskt det faktum att vår hund inte ville äta det. Och han är labrador så det vill inte säga lite. Nu kör vi på Eukanubas och eftersom han gillar det och verkar må så himla bra och har så otroligt fin lyster i sin päls så fortsätter vi. Men så blandar vi ut det med rester till och från också. | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-11-08 15:50 | |
![]() | Jag har också en labbe. Måste vara ngt fel på din, Tvålis, om han inte äter!! Min äter ALLT. Allt från ruttna äppelskruttar, kattskit, apelsiner, citron, parkettgolv, potatisskal, mobiltelefoner, fiskrens, hela laxar, 1/2 kg ost en gång. Förstås all sorts hundmat. Det billigaste på ÖB får duga. Ändå är pälsen perfekt skick. | |
| bujum | 2010-11-08 15:50 | |
![]() | här i norge finns det en butikskedja där man får varor som går ut på datum samma dag eller dagen efter. har fått massor med fint kött till hundarna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-08 15:57 | |
![]() | för några år sedan såg jag stripptise program om torrfoder,arbetshandskar hela hästkadaver maldes ner till torrfoder,och det är endast förpackningen man betalar för allt är samma skit med lite olika tillsatser ochh fett innehåll,så det är bara ta det billigaste vi är så lurade,men tron kan försätta berg så vill man köpa Hills foder hos vetrinären så gör det men det är totalt onödigt man är helt lurad | |
| bujum | 2010-11-08 16:35 | |
![]() | En sak som ær både gott och nyttigt ær fiskbullar. Brukar køpa i buljong och antingen blanda med kokt ris och lite olja eller ha uppe på torrfodret. Dessutom ger jag ofta mina hundar en skvætt naturell yoghurt eller lite filmjølk. | |
| Minta | 2010-11-08 16:48 | |
![]() | Det är möjligt att dyrt torrfoder är dåligt, men billigt (det billigaste) skulle jag inte köpa. Foder med mycket spannmål i kan inte vara bra för hundar, endast utfyllnad. Jag blev inspirerad här att göra mer egen mat till min hund. | |
| Saxon_x | 2010-11-08 17:16 | |
![]() | nu ska Resurection även in i denna tråd och göra sig rolig, mogen person det där....not | |
| slånbär | 2010-11-08 19:08 | |
![]() | Jag har Schäfrar och ger dom uteslutande torrfoder, Royals rasfoder. Har haft det till dom i flera år och det är verkligen jättebra. Dom skulle gärna äta rester också och gjorde det när dom var yngre men nu funkar det inte längre för dom blir dåliga i magen med jämna mellanrum när vi blandar upp torrfodret med annat. När dom äter bara torrfoder så har dom inga som helst problem. Det blir jäkligt dyrt-599:- för 12kg och det går en säck var fjortonde dag. Men det är det värt-inget roligt att komma ner på morgonen och hela köket är sprejmålat i en obestämbar brun nyans......... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-08 19:47 | |
![]() | kör röd doggy ,har sgt bernad hon äter en säck i månaden ,tror det är 18 kg,hon får alla maträster också | |
| Miss_jk | 2010-11-08 21:30 | |
![]() | Vänta här nu, jag tror att TS vill veta vad ni vill läsa på förpackningen, inte vilket foder man ska välja. Innehållsförteckning, näringsinnehåll o.dyl. står självklart redan på förpackningen, men vad MER skulle ni vilja läsa? Jämför med baksidan på en mjölkförpackning fast det skall vara inriktat på hundar. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-11-08 22:44 | |
![]() | Ha ha 945... Han äter nog ALLT annat, bland annat så satte han i sig en ostbricka när hela släkten åt varmrätt hemma hos mina föräldrar. Det var Tallegio, Parmesan och en roqueforte.. Nice chunky bites tror jag att han upplevde dom som :-) Lillkillen drog i sig ost för 1500 spänn....Utan att bli dålig i magen.... Nej det är sant... Lök käkar han inte heller... Men han verkligen älskar morrot.... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-11-08 22:48 | |
![]() | Och för att återkoppla till TS... Lite värdefulla tips på hur och vad du kan komplettera ditt torrfoder med. Hur mycket i köttrester kan jag ge min hund för vilken motsvarande mängd torrfoder... Om intensiva promenader, hur mycket dosera upp??? Hur göra när killen är magsjuk? Nostalgiska grejer, om hunden äter gräs, betyder det nåt?? etc... | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-11-08 22:55 | |
![]() | 945LTT: Haha...härligt...vår valp äter dessutom väggar, allt som finns på golvet vilket inkluderar ALLT, lär sig av mamma och syster att kattskit är delikatess, hon gillar dessutom elkablar och skinnfåtöljer...meeen.... börjat löpa första gången ( en liten kaffeböna förvandlades till en melon :( stackarn) och lugnat ner sig betydligt. Och till alla som går i fodertankar...så natunära som möjligt tror jag är bäst för hunden. Skulle du vilja äta knäckebröd,även om den innehöll all behövlig livsuppehållande näring, för resten av ditt liv? En hund som får riva i sig av ett köttstycke...eller ett ben...eller en älgskank...då är dom hundar...vi är så fjolliga med våra matskålar och torrfoder. Men det är vad jag tycker! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-08 22:58 | |
![]() | har aldrig läst på förpackningen,det är bara skräp i alla fall | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-08 23:03 | |
![]() | min hund äter älgskit häst skit,gäddor som legat ute på isen och ruttnat upp,en kvarglömd blöja ,varje dag ätor hon desutom en disktrasa av märket wettex,så när man går ut och går så ligger det utskitna disktrasor överalt,hon kanske har lite damp,men hon bryr sej inte om vad hon äter | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-08 23:08 | |
![]() | bryr _du_ dig om vad hon äter? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-08 23:22 | |
![]() | nä det behövs inte hon har plåtmage och min förra sgt bernad blev 14 år,nej jag tycker inte att det är vesentlit | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-08 23:24 | |
![]() | Hoppas att din hund inte får tag på något riktigt farligt att svälja, ttiittii. Jag undrar över en sak hos vegetarianer. De vill inte att någon ska dö för att de ska bli mätta men en massa djur får dö för att deras husdjur ska bli mätta? Torrfoderbranschen är nog inte vidare trevlig. | |