Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jona80 | 2010-12-02 18:37 | |
![]() | Mina närmaste vänner och mina föräldrar och syskon har jag lärt och bara kliva in och säga hej, så jag slipper resa mig upp och gå och göra saker. Men då ska jag också nämna 2 saker, normalt har jag blivit kontaktad först då jag jobbar mycket udda-tider och inte alltid själv dag från dag vet exakt hur jag jobbar denna dag eller senare i veckan. Så man får ett sms med frågan jobbar du? (av någon anledning så är det oftast det man gör) Eller om dom kommer spontant så är det lugnt, vill jag ha förvarning så låser jag. Men anledning 2 till att folk bara kliver in och hjälper sig själv är som tidigare skrivits i denna tråd. Jag bor i Norrland.... /J | |
| Cassano | 2010-12-02 19:56 | |
![]() | Jag tycker att det är jättekul att folk bara tittar in. Inga problem, men då får de ta det som det är. (Här handlar det mest om syskon och föräldrar. Eventuellt någon fikasugen granne). Och man kan inte räkna med att det finns fikabröd om man inte hör av sig innan, men det brukar lösa sig, för de som bara tittar in brukar ha fikabröd med sig :) | |
| nystan1 | 2010-12-02 19:59 | |
![]() | Jag är kontrollfreak, så det är något av det värsta jag vet när folk "kikar förbi". En halvtimmes varsel minst, så jag hinner plocka undan lite och kanske fixa nåt fika. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2010-12-02 20:10 | |
![]() | Jag tror det har att göra med hur ofta det händer. Som hårt(?) arbetande tvåbarnsfar är mitt social umgänge reducerat till kl 3-kaffet med kollegorna. Jag tror att det oftast bara skulle vara kul om något tittade förbi. | |
| Midna79 | 2010-12-02 20:11 | |
![]() | Nej det går bort - man ringer först. Det kan faktiskt hända att det inte passar med besök. | |
| birkan96 | 2010-12-02 20:21 | |
![]() | "Jag öppnar aldrig dörren. Kan ju vara Radiotjänst för böveln!!! Och dom hör om man smyger fram och kollar i titthålet!" Haha och??!! De kan ju ändå inte tvinga dig att öppna.. Det blir ju nästan ännu roligare om de hör att du är där innanför men vägrar öppna!! :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-02 20:31 | |
![]() | Här är det svängdörr... och mer lär det bli när barnen är större. Att ställa fram en extra tallrik är alltid kul. | |
| Bitte - Administratör | 2010-12-02 20:32 | |
![]() | Håller med Tvålis,, äter vi så serveras det mat till ev gäster Bitte | |
| Minta | 2010-12-02 20:40 | |
![]() | Jag tycker egentliigen det är jättekul, men jag behöver ibland en kvart att röja undan. Det beror på nivån på städningen för dagen. I mitt föräldrahem på landet kunde folk komma när som helst, det var mycket naturligt. | |
| Tess 08 | 2010-12-02 20:42 | |
![]() | Sitter ofta hos en kompis och tittar på/hjälper till när hon lagar mat, fixar med hundar osv.. Där kliver man in om man bara är beredd på världens goaste Riesen som tror sig vara en dvärg :) Hon kommer hem till mej också och ropar "Heeeeeej! Knäpp på lite kaffe!" sen är de väl medvetna om hur det ser ut här så om de inte orkar se stöket får de la åka hem... Det är så det ska vara!! :) | |
| Minta | 2010-12-02 20:46 | |
![]() | Det blir ju väldigt opretentiöst och naturligt då än om man alltid måste bjuda hem folk. | |
| nystan1 | 2010-12-02 21:24 | |
![]() | Man måste inte alltid bjuda hem folk, men om folk vill kika förbi kan de ringa en stund innan de kommer och kolla om det är ok. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-02 21:52 | |
![]() | här kommer det och går folk hela tiden skulle tro mina vänner blivit sjuka om dom ringer först,jag är lite telefon allergisk,det är alltid stora grytor med mycket mat ock det är bara kul om det är många dörren är öppen och folk kliver bara in utan att knacka | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-12-02 22:45 | |
![]() | Tidsbokning hos vänner för en visit????? inte vänner till mig. | |
| Lillstölla | 2010-12-03 00:40 | |
![]() | Det beror ju alldeles på vem det är som dyker upp med. Vissa är ju mer välkomna än andra! | |
| Grynkorv | 2010-12-03 01:09 | |
![]() | Jag vill INTE ha folk som "tittar förbi" utan att meddela sig innan. Om det är morsan eller syrran så är de undantagna, men övriga männsikor vill jag INTE ha indroppande. Vill absolut hinna plocka undan, dammsuga av, klä på mig... U name it! | |
| bujum | 2010-12-03 01:41 | |
![]() | Tycker det är mysigt när folk tittar in för där jag bor är det nästan en mil till närmaste granne. Men det händer ju ibland att de kommer just när man tar sig ett nummer. Ibland är det frustrerande, men ibland kan det rent av vara lite pirrande att gå där och ha oanständiga tankar medans man serverar kaffe och bullar och pratar om allt och inget. Känner mig lite som om jag har en liten släng av Tourettes syndrom och är nästan lite rädd för att jag ska säga nåt olämpligt. | |
| Grynkorv | 2010-12-03 03:24 | |
![]() | bujum- Menar du att du har svängdörr t o m när du ligger i sänghalmen? :-O Kan inte tänka mig något värre... | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-03 03:33 | |
![]() | Det finns faktiskt tillfällen när vi låser dörren. | |
| Grynkorv | 2010-12-03 03:40 | |
![]() | Så fort jag är ínnanför låser jag... | |