Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 18 652 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2010-12-21 23:18 | |
![]() | När jag var liten och trodde att jag hade slutat tro på tomten så va det nog inte så att jag hade slutat att tro. Det var nämligen så att varje jul hade antingen min mor eller far varit iväg någonstans medans tomten var där och de sa alltid att de skulle gå att jobba eller gå över till grannen och hälsa på. Men så en jul så satt vi alla där och vänta och min bror sa att han skulle gå över med en burk pepparkakor till grannen, så sa jag nä nu är det lika tråkigt igen att alla inte är med när tomten kommer och det är säkert brosan som kommer utklädd till tomte. Men när väl tomten kom och vi alla satt i soffan så kom brosan in genom entré dörren och vi alla var hemma. Jag tappade hakan och sprang och gömde mig....I tron på att det var den riktiga tomten... Kommer inte ihåg hur gammal jag var när detta hände men min mor har berättat händelsen gånger flera. När jag sluta tro på tomten ja det är en annan fråga... | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-21 23:22 | |
![]() | När jag råkade se att han hade kommit med farbror Zhao's cykel. | |
| magyarisch | 2010-12-21 23:31 | |
![]() | Jag har nog aldrig direkt trott på tomten. Efter att ha frågar min mamma så har jag aldrig varit helt galen om någon nämnt tomten heller, jag har mest ryckt på axlarna och fortsatt det jag höll på med. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-12-21 23:32 | |
![]() | Va? Finns han inte? Är han inte egentligen själva kontentan av att vilja ge och göra andra glada? Fasen, jag som trodde att figuren med rensläden mest var en metafor för den där varma, glada känslan av gemenskap och givande - och då inte nödvändigtvis presenter även om jag tacksamt tar emot.... ;) *lessen* | |
| Yamma | 2010-12-22 01:30 | |
![]() | Jag trodde aldrig på tomten. Han kom heller aldrig på besök, det var alltid någon familjemedlem som delade ut julklappar. Så är det med religiösa föräldrar... =) Jag tyckte att alla som trodde på tomten var fåniga. | |
| gnill | 2010-12-22 05:46 | |
![]() | Tomten drack lite väl mycket whiskey... och bråkade med min mamma... jag minns inte när, men ganska snabbt förstod jag ju vem det var. Jag var sex år kanske? | |
| värmeljus | 2010-12-22 06:52 | |
![]() | aldrig | |
| schmuppisch | 2010-12-22 07:19 | |
![]() | Jag tror fortfarande på tomten. Men jag tror inte att han sprider klappar över hela världen utan han är den som sprider julglädjen och mysfaktorn runt hela julhelgen. | |
| sus50 | 2010-12-22 08:24 | |
![]() | 3? 4? Såg farbror Pelles skor under rocken. Trodde nog inte innan heller. | |
| mrperfect | 2010-12-22 08:27 | |
![]() | Minns inte alls,men en jul då vi firade jul i Fritidshuset och mina släktingar som också hade stuga i samma område så tomtade jag för några yngre släktingar som var på besök. Jag pulsade iväg ett antal hundra meter innan jag vände och tände min stearinlykta så att jag syntes i mörkret. Alla sa att mitt beteende och stämningen som blev med denna figur som långsamt rörde sig i julenatten i den bistra kylan på en för övrigt folktom trakt gjorde att det såg så verkligt ut att de nästan började tro på tomten. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-22 10:19 | |
![]() | Ja Robert Lind i Kramfors ska man inte skoja bort. Då kan man bli slagen med en gummisko... Tomten slutade jag tro på när jag var typ 7 år gammal och brossan skulle gå på skoldans på julafton... Sen var tomten förvirrande lik honom. Men på den tiden var det lite som med Gud i filmen "The usual Suspects..." - "I don´t belive in god, but I´m scared of him"... | |
| Jacko58 - Ej medlem längre | 2010-12-22 10:44 | |
![]() | Jag slutade tro på tomten när jag var tre (?). Min morbror hade klätt ut sig och jag sa när han kom in: "Mamma, där är morbror!". Min storebror bara skrattade och sa: "Nej, Hanna! Det är ju tomten!" | |
| pion ekrot | 2010-12-22 11:45 | |
![]() | Jag upptäckte vem det var när jag var sisådär 6 år men jag blev inte besviken, snarare lättad. | |
| Quispiam | 2010-12-22 12:25 | |
![]() | Det var nog ganska tidigt. Jag kan inte minnas att jag någonsin trodde på tomten. Kommer ihåg att jag fick klä ut mig och vara en medhjälparnisse när jag var kanske åtta. :) | |
| CroCop86 | 2010-12-22 12:50 | |
![]() | För mig var det ganska sent... tror jag var 9. Meeen jag har förresten fortfarande inte slutat på på tomten. ;) | |
| Mia W | 2010-12-22 12:55 | |
![]() | Vad säjer ni om att det avslöjats i Wikileaks att tomten inte finns. Kan man verkligen lita på det som publiceras där??? Jag tror förstås fortfarande på tomten tills motsatsen bevisats på ett vetenskapligt korrekt sätt. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-12-22 13:04 | |
![]() | Har inget minne av att hur/om jag trott eller inte så därför väljer jag att tro att tomten finns. Självklart gör han/hon det. Det vimlar av godhjärtade människor. Ser många tomtar här på beta :-D | |
| PhilipFry | 2010-12-22 13:33 | |
![]() | Jag tror definitivt på tomten. Min finns precis utanför fönstret och består av en gräsmatta. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-12-22 13:58 | |
![]() | :) fyndigt Philip! | |
| Night Monkey - Ej medlem längre | 2010-12-22 14:01 | |
![]() | Vem är denna Tom Ten alla snackar om. ? | |