Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 755 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2011-02-03 13:30 | |
![]() | Och bara satsar på quick fix metoder för arbetslösa, kbt terapi o dyl. Allt sådant gynnas som ger snabba pengar och kortsiktiga resultat medan genomgipande förändringar om det så handlar om arbetslöshet, psykvård you name it, får allt sämre förutsättningar. | |
| YamahaJet | 2011-02-03 13:46 | |
![]() | Jaja, ni kan säga vad ni vill men ingen lyssnar ändå. Val- och opinionsresultat - inte bara i Sverige utan mest överallt i världen, visar på att allmänheten i allt större omfattning betraktar er vara oseriösa mytomaner, och för er egen skull bör ni hitta en mer meningsfull syssla än att försöka vända på de globala högervindarna. Visst är regeringens politik långtifrån perfekt, men allt ni anmärker på har ni heller inte egna lösningar på. Arbetslösheten exempelvis. Ni lyckas inte ens få fram en enda vettig person som vill styra över ert numera kapsejsade skepp, och er mest kompetenta ledare heter Lars-Göran. Det ger väl en liten ledtråd om vilken sida intelligenta människor väljer, när man inte förmår hitta en enda sådan bland miljoner anhängare. | |
| AMF | 2011-02-03 14:33 | |
![]() | Kortsiktighet är Alliansens signum!! Jag är inte stolt över Mona Sahlins ledarskap, ej heller över Göran Perssons. Med Ingvar Carlssons avgång krackelerade socialdemokraterna och det har sakta gått utför. Det betyder inte att jag har så mycket som en tanke på att lämna socialdemokraterna. Ideologin är mitt rättesnöre och lättlurad är jag inte!! Och du YamahaJet; Vad ger dej mandat att föra vår talan!? | |
| AMF | 2011-02-03 14:38 | |
![]() | YamahaJet; Du anser dej intelligent och vi ointelligenta. Att du uttalar dej på det viset visar att det enda du är är en riktig SKITSTROPP! | |
| YamahaJet | 2011-02-03 14:43 | |
![]() | Nja, alltså, jag tycker väl lagindelningen talar för sig själv? Å ena sidan lågpresterande, arbetslösa dyslektiker som gnäller på "rika människor" och all den skada vi orsakar samhället - å andra sidan utbildade karriärsmänniskor, entreprenörer, framåtsträvare och andra individer som klättrar upp för ett nytt trappsteg varje år, istället för att stå och stampa på botten hela livet. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-02-03 15:05 | |
![]() | det är inte bara i Sverige utanförskapet ökar men vi är väl det sista vänsterfästet i Europa och kanske det är på tiden att Svenne själv tar ansvar för sitt liv istället för att som vanligt lägga ansvaret på staten. Ett jädrans gnällande är det och hur många härinne har gett något åt dessa utsatta iform av tid, pengar eller annat som kan lyfta dem ur deras "misär"????? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-02-03 15:05 | |
![]() | Jag slutade lyssna på dig för 1 år sen YJ. Dina absurt svepande argument gränsar till det löjliga. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-02-03 15:27 | |
![]() | och om staten inte vill ta ansvar ökar det moraliska ansvaret på de som "lyckas" i livet noblesse oblige är inte ett uttryck för respektlöshet | |
| STHLMStadion | 2011-02-03 15:48 | |
![]() | Finns saker som är betydligt viktigare än intelligens, pengar och karriär. Ord som Empati och sympati för andra människor. Antar att YJ saknar bägge av dessa.. Att klanka ner på folk som inte lyckats få äran att torka arslet med pengar istället för lambi, äta ostron istället för fiskbullar är för mig bara patetiskt. Vi och dom är lika intelligensbefriat som sverigedemokraternas politik! Hoppas du hamnar på botten i din så kallade karriär, så du vaknar upp och ser livet ur en annan synvinkel! | |
| tysken1 | 2011-02-03 15:52 | |
![]() | Håller med ovanstående talare! | |
| Nyrakad | 2011-02-03 15:58 | |
![]() | Yamahajet och _hedvig_ Ni verkar leva i den villfarelsen att ALLA kan klättra ett trappsteg varje år och har den möjligheten. Det måste finnas hundratusentals människor som av någon anledning, sjukdom eller handikapp inte kan eller klarar att klättra. Vad skall vi göra med alla dessa människor, ska vi trampa på dem lite till eller, Ni låter som ena riktig borgare. "Bara jag själv har det bra så får ni andra klara er bäst ni kan." Sverige kommer att sluta som USA om det här får fortsätta, de som inte har jobb och kan teckna försäkringar kommer att dö i rännstenen. Är det dit vi vill? | |
| Slagrutan - Ej medlem längre | 2011-02-03 16:03 | |
![]() | YamahaJet, Det framgår inte i vilket av de två lagen, som Du beskriver, Du själv tror dig finnas. | |
| Nyrakad | 2011-02-03 16:09 | |
![]() | _hedvig_ "att Svenne själv tar ansvar för sitt liv istället för att som vanligt lägga ansvaret på staten" Varför tror du att vi betalar skatt för????? Varför ar det inte bra att Borgarna lockar med sänkta skatter för..... Därför att pengarna skall räcka till skyddsnät för utsatta människor, Skola, vård och omsorg. Vi kan inte fortsätta att skära ner mer och mer och satsa på privatskolor och privatvård som inte är tillgänglig för den vanliga arbetarklassen. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-02-03 16:10 | |
![]() | nyrakad-vad är det för snack, läser du inte vad jag skriver att man ska ta ansvar för varandra. Och du, det där skitsnacket om USA tillhör inte det stenåldern nu? rödtjutsvänstern kan då vränga till det | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-02-03 16:13 | |
![]() | varför är det inte tillgängligt för den vanliga arbetarklassen då- kanske den vanliga arbetarklassen är för "fin" för friskolor eller privatskolor. Ok jag håller med om att det ska finnas kvalitet på samhällets alternativ till skolor och sjukvård mm. så vi vanliga kan få adekvat omsorg. Tyvärr är det just den vanliga arbetarklassen som skapar motsättningar Vi o Dom | |
| Slagrutan - Ej medlem längre | 2011-02-03 16:18 | |
![]() | YamahaJet: ah sorry, jag missade ett litet "vi" i ditt inlägg. Ett vi som tydligen syftar på att Du är rik :). Det tror jag i och för sig inte på (att Du är speciellt rik menar jag) men Du behöver inte klargöra för vilket lag Du TROR att Du är med i. | |
| Nyrakad | 2011-02-03 16:26 | |
![]() | _hedvig_ Jag tycker nog att du själv vränger till det. Har du varit till någon vårdcentral nyligen, hur fungerar dessa tycker du. Jo man ringer sjukvådsupplysningen och får köa i 45 minuter innan man kommer fram till en sönderstressan sköterska som tycker att man skall ta en alvedon och ringa igen om det blir värre. Lysande sjukvård tycker du inte!!! Jo jag läser vad du skriver, du tycker att ansvaret skall ligga hos individen i stället för att de skall skylla på staten. Jag försöker ju säga att alla kan inte klara sig själva. Det måste finnas ett skyddsnät för de utsatta. Självklart skylls det på staten när detta skyddsnät luckras upp och alla får klara sig själva. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-02-03 16:32 | |
![]() | jag har fyra barn och vet hur sjukvården funkar-alldeles utmärkt Jag är medveten om att alla inte har samma förutsättningar att klara sig och att alla därför ska ta sitt ansvar. Däremot har den svenska modellen degenerat och utvecklats till nåt jäkla dagis för inte bara de som är svaga och utsatta. Jag välkomnar bättre kontroll för att minska missbruk även om jag tycker att det många gånger görs felbedömningar av inkompetenta tjänstemän. Jag vill inte ha tillbaka det planekonomiska tänkesättet som hämmar individens utveckling och utarmar samhället | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-03 16:36 | |
![]() | "Rödtjutsvänster" är så 70-tal. _hedvig_: jag tror tyvärr inte att du har en aning om hur det ser ut i dagens skolor och på arbetsförmedlingen. Det är så cyniskt att påstå att folk kan om de bara vill. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-02-03 17:04 | |
![]() | ännu en som inte kan läsa | |