Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade47
Mobilspel
Pågående18 615

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sandy pete2011-02-26 07:52
Antal inlägg: 100

Inte alls!

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-26 08:17
Antal inlägg: 4429

Le-Lou... Jag nätverkar som en tok. Det är sant. Sen har jag många väninnor via jobbet. Och stort bor jag. Jag har ju 5 barn så det måste jag.

brynske - Ej medlem längre2011-02-26 08:17
Antal inlägg: 123

Det är så illa att man spyr!!!!....fars dag, mors dag, kanelbullens dag ...ja listan blir lång av alla idiotiska påhitt. Kvinnans kamp liksom alla andras kamp för sin situation oavsett vaem och vad det gäller(tar för lång tid att räkna upp alla) är viktig varje dag och om man tror sig uppnå nåt med alla dessa dagar är man nog en av dessa,det krävs naturligtvis mer av alla än en s.k. dag för det hela.Det är nästan så att man kan nog se det som kontraproduktivt.

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-26 09:09

Okej. Vad är det du gör Brynske som är produktivt? Vi är ett gäng kvinnor som gärna vill vara en del av lösningen.

Sen är kanske inte mors och fars dag att jämnställa med Internationella Kvinnodagen. Men det är kanske bara jag.

ektis - Ej medlem längre2011-02-26 09:31
Antal inlägg: 4505

vad gulligt, tvålis, att bjuda hem femtio kvinnor: )
hoppas ni får jättetrevligt. om man vill fira på något vis tycker jag såklart man ska det. det kan ju aldrig skada liksom.

hur orkar man ens vara negativt inställd till något sånt, kan jag undra. take care.

brynske - Ej medlem längre2011-02-26 10:58

ja tvålis....man tar sig för pannan....i vilken relevant mening anser du att ik är produktiv? det jag gör är att alltid i alla avseenden försvarar kvinnans rätt i samhället ...vad gör du??

vickebo2011-02-26 11:06
Antal inlägg: 19

Alla både kvinnor och män kan på sitt eget vis uppmärksamma 8 Mars och Internationella kvinnodagen. Och jobba för utsatta kvinnor på sitt vis

Men att sitta och vara ironisk och otrevlig som såna klarar vi oss utan de tillför absolut inget

Valkyria80 - Ej medlem längre2011-02-26 11:12
Antal inlägg: 766

bara ATT man gör ngt!!allt räknas förutom de som inget gör,de räknas inte

jag är mer av den typen som försöker engagera mig lite här & där,politiskt osv,året runt i såna här frågor
och världen runt,ngt mer specifikt den här dagen har jag nog aldrig gjort tror jag!

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-26 11:13
Antal inlägg: 1188

Hahha

Jag tar mig också för pannan, men då över vissa bryska inlägg.
- Och när han dessutom (trots egen utsago om annat) tycks vara ganska kvinno-anti i det stora hela.

Fniss för denna tokroliga värld. :)

blue_moon2011-02-26 11:14
Antal inlägg: 9713

Bra inlägg Bimbogirl! Håller med dig.

ektis - Ej medlem längre2011-02-26 11:17
Antal inlägg: 4505

hahaha.

Stenknäck2011-02-26 11:38
Antal inlägg: 430

Jag firar min fantastiska 93-åriga Mamma som fött 5 barn och som fortfarande är alert och pigg i både kropp och huvud. Ett föredöme. Hon har alltid varit aktiv i föreningar, varit egen företagare, aktiv politiskt och en underbara Mamma till oss 5 barn.

Stenknäck2011-02-26 11:39
Antal inlägg: 430

Oj, jag glömde jag brukar skicka henne en stor bukett med mörkröda stora rosor som bevis för min uppskattning. I sommar ska hon få följa med på några sommarkonserter som hon älskar.

brynske - Ej medlem längre2011-02-26 12:01

Jag anser att problemen som kvinnor upplever är sprungna ur samma problematik, nämligen all osanning och är att leda in i samma skock som alla andra med problem och en enskild dag utgör ingen vinsta för nån. Alla dessa problem för kvinnor, fattiga, arbetslösa, sjuka, är VARJE dag....därav min lioknelse med far och mors dag.....eller kanelbullens...eller va fan det än må vara

brynske - Ej medlem längre2011-02-26 12:04

och nej...jag hatar inte kvinnor...precis tvärtom
jag kan i sanning dessutom påstå att jag är ganska ensam om att både lovordas och försvara kvinnor i dom mest oloika smmamhang....jag kan ge exempel....ganska nyligen ...så....relevanta kommentarer tack

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-26 12:09

Ja ge gärna bra exempel som vi kan efterfölja Brynske.

brynske - Ej medlem längre2011-02-26 12:11

om du som kvinna tvålis inte kan inse vad som krävs har du nog nått kärnan av problemet. tror du ens i din vildaste fantasi att en internationell kvinnodag gör en avgörande betydelse?

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-26 12:14
Antal inlägg: 1188

"Jag anser att problemen som kvinnor upplever är sprungna ur samma problematik, nämligen all osanning..."

Vadå för osanningar?

crooked rain - Ej medlem längre2011-02-26 12:28
Antal inlägg: 6334

Brynske, nu fattar jag ingenting. Menar du att IK är onödig bara för att den i sig inte löser några konkreta problem? Jag tror inte någon förväntar sig att 8 mars ska vara nån slags revolution då alla kvinnor plötsligt får det lika bra som män, det är inte det som är tanken. IKs enda syfte är att vara en dag då man uppmärksammar jämställdhetsproblemen lite extra, kanske genom debatter på TV, kampanjade, etc. Självklart ska man arbeta för jämställdhet varje dag, men ibland behövs det lite extra krut liksom.

Jag tycker inte det är någon idé att vara cynisk när det gäller sånt här, eller något annat för den delen. Cyniker har liksom aldrig åstadkommit nånting, DET om något är kontraproduktivt.

crooked rain - Ej medlem längre2011-02-26 12:30
Antal inlägg: 6334

Och knuckles till tvålis för en värd tråd, förresten.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?