Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 18 554 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| marmeladov22 | 2011-03-01 10:52 | |
![]() | Fick prova herbalife nångång och jag kände mig också påverkad. Hade dock inga problem med vikten. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 10:58 | |
![]() | ja men de många gör fel är att det ska gå snabbt & det ska vara enkelt!ja då blir de de snabba & enkla metoderna,men de är inte del ångvariga metoderna!du kommer gå upp igen,så enkelt är det,då du börjar äta igen.Ditt val... vill du ha bestående resultat,så är det tid du måste ge de & ge din kropp vad som är rätt mat för dig & dina mål!kolla de i biggest looser,de har massvis med kilon att gå ner,inte är de väl drinkar de lever på?Och när de ska klara sig själva hemma så är det fasta måltider,bra mat & motion som gäller.Byta livsstil är det!inte att svälta sig med drinkar för några veckor & det finns INGEN som kunnat återgå till ett ohälsosamt liv & inte gå upp igen efter ett liv med drinkar som kost. | |
| Optimisten | 2011-03-01 11:13 | |
![]() | Min kollega gick ner mycket med ett antal veckors pulverdiet, kan tyvärr inte säga vilket för det kommer jag inte ihåg. Men jag tror att det var en 10 veckors kur. Hon håller dessutom vikten efteråt. Lycka till, | |
| Optimisten | 2011-03-01 11:15 | |
![]() | Önskar jag hade karaktären till det samma, men jag hittar så mycket annat som hoppar in i munnen, bara så där, suck. | |
| nyckelpigan_ | 2011-03-01 15:39 | |
![]() | Ja, jösses. Här i forumet finns inget stöd bara en mur av "så här är rätt att göra" Verkar som ingen av dessa har läst mitt inlägg ORDENTLIGT. Tydligen hoppat över det man inte vill ta till sig om beteendeförändring och motion. Det är lätt att döma och tala om för andra hur man skall göra. Glädjande har några svarat på min FRÅGA - tack för detta!!! Det ger mig hopp och glädje. | |
| bommarna | 2011-03-01 16:13 | |
![]() | Du går ner i vikt så länge du dricker smörjan sedan när du börjar äta som vanligt går du upp igen. Finns ingen genväg till viktnedgång...bara en...att äta mindre. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 16:14 | |
![]() | alltså,duhar inte tänkt på att det ÄR det som är de rätta?saken är den att du är ute efter en sak att höra,du får inte höra det & då passar det inte.Jag vet precis vad det är jag snackar om som jobbat som PT. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 16:22 | |
![]() | Jag kan inte stötta dig i att ställa in din kropp på svält det är därför du går ner i vikt. Jag står för god hälsa & sund livsstil. | |
| nyckelpigan_ | 2011-03-01 16:24 | |
![]() | Jo, Valkyria mfl - självklart och givetvis har jag tänkt på det. Och försökt. Och misslyckats. Om du har läst vad jag tänkt att göra så är det ett beteende ändring på lång sikt där motion och annat ätbeteende ingår. Har du alls läst det? Kan du ha någon förståelse för om du har försökt och inte fungerat på andra sätt att du testar något annat? Är det inte så att en del saker är lättar för andra än för vissa? Är det inte så att alla metoder inte fungerar för alla? Lite mer förståelse, empati och inte bara: så här är det. detta är rätt, så här skall du göra, det du håller på med är skit. När man inte ens verkar ha läst vad jag skrivit? Dessutom så har väl kanske 10 procent svarat på den fråga jag ställde.......... Utöver detta är det bara massa negativ skit!!! Så drar mig ifrån ämnet och vänder mig någonannanstans där man lyssnas till och får lite positiva vibbar istället för dessa påhopp. Skittråkigt faktiskt. | |
| Nenne82 | 2011-03-01 16:32 | |
![]() | Jag kör själv på Herbalife och jag har gått ner 10kg under 6 månader och det tycker jag är bra. Jag har hållt vikten i 6månader nu och nu ska jag köra igång en riktig kur igen. Jag byter ut frukost och lunch mot pulver och sen äter jag en grym middag sedan. Det funkar bra för mig och jag är inte hungrig alls. Jag har försökt med allt innan, äta sunt, träna och hela köret men Herbalife fungerar faktiskt för mig och jag mår bra. Jag är en gladare person eftersom jag får i mig det jag behöver. Det är underbar att känna mig sån. Plus att magen inte är uppblåst och gasig. Det är ett väldigt stort plus. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 16:37 | |
![]() | Äum,påhopp?snarare så att i alla fall jag som är utbildad inom detta,gav min synpunkter.Att läsa något sånt & ta det som påhopp,ja det får stå för dig. Om det var sympati,förståelse & empati du var ute efter,så skulle du kanske skrivit just det.Men du skriver om hur du äter osv, ja då svara människor på det. Jag kan inte ge dig förståelse för du ställer in din kropp på självsvält.för det är att plåga din kropp & är bara en kortsiktig lösning som sagt. Sedan har jag inga som helst problem med att förstå det kan kännas jobbigt under tiden, eftersom jag arbetat med mina fd klienter inte bara fysiskt utan oxå psykiskt,de hänger ihop för att kunna ändra sitt beteende & för att kunna ändra sin kropp. Det är lätt för alla att välja drinken,men alla vill inte ta den genvägen. Trist att du tar det så hårt. Jag förkastar drinkar helt & hållet. Det finns en metod som fungerar för alla &det är den jag nämnt ovan,den är hälsosam för dig både fysiskt & psykiskt & lever du efter det så kommer du aldrig å upp & ner i vikt som en jojo.De gör man då man går på drinkar & bantningskurer.Eftersom du måste börja äta igen. Metoden jag tog upp gäller även de som vill upp i vikt,bara det att man byter ut en del saker,som den som vill upp måste få i sig mer kolhydrater(mycket protein om denne vill lägga på sig muskler dock) Och den som vill ner i vikt,mindre kolhydrater & mer protein. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 16:42 | |
![]() | "Vet flera som väntar på fetmaoperation som går på pulver inför operationen" Det är den enda gången jag kan ge med mig angående drinkar.Då har man en viss tid på sig & kanske inte hinner gå ned till den vikt som krävs för man ska få genomgå operationen. | |
| Beccizz | 2011-03-01 17:09 | |
![]() | ja körde på i ett dygn sen åt ja mat för ja va hungrig! | |
| Bitte - Administratör | 2011-03-01 17:18 | |
![]() | Flytande inför en viktoperation är för att leven ska krympa och de ska kunna operera via titthål Bitet | |
| Bitte - Administratör | 2011-03-01 17:19 | |
![]() | och självklart ska det stå Bitte | |
| nyckelpigan_ | 2011-03-01 17:31 | |
![]() | Valkyria......... nej, jag är inte "ute efter sympati och förståelse". Det är svårt att förklara för någon som inte vill förstå så jag avstår. Du har helt missat att jag kommer att efter pulverdrickandet övergå till ok matkosthålning och med en gång motion. Tydligen hoppar du över dessa rader. Vidare har du ingen som helst förståelse att det som passar en del inte kanske inte passar alla. Du skriver att det är okej inför en fetmaoperation. Har du någon susning om hur mkt övervikt jag har och vad min läkare sagt till mig? Samt hur jag mår och vilka fysiska besvär jag har? Låt mig ge ett annat exempel: Någon som söker jobb gör som "vanligt" men lyckats inte få något jobb. Skall man då säga till denna - vill du jobba så är det bara att söka jobb. Jaha, gör du det? Jomen då får du försöka bättre! Alla andra lyckas - varför gör inte du det? Det är bara att söka så får du ett jobb! Lätt som en plätt eller hur?? Nåväl, jag skall inte fortsätta tjata. Som sagt, vi är alla olika och har olika förhållningssätt i livet samt öppenhet för olika alternativ. Nuuuuuu avslutar jag denna diskussion för min del. Sammanfattningsvis ser jag trots denna tråd framemot viktminskning, beteendeförändring och motion. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 17:39 | |
![]() | Vart vill jag inte förstå?jag sa för min egna del att jag aldrig kan ställa mig bakom eller förstå att man är villig att svälta sin kropp,oavsett TID. Däremot vet jag att det kan vara jobbigt att ställa om sig,jobba för det man vill osv.Det skrev jag allt! Jag vet precis hur det är som sagt jag har jobbat med personer som vill både upp & ner i vikt & vet oxå därför vad som passar alla & inte.Men för kroppen finns det bara en sak som passar såsom i vad som är bra förkroppen!& jag har nämnt vad. Att jag tog upp operationer var för Maja tog upp det & då jag jag min synpunkt på drinkar,att då kan jag ge med mig.Har inget med dig att göra där. | |
| beta_queen | 2011-03-01 17:56 | |
![]() | Jag har gått ner 40 kg med hjälp av pulverdiet! =) Har ej börjat äta vanlig mat ännu och är väl medveten om att det är bättre, sundare matvanor och motion som ska till för att jag ska kunna hålla min nya vikt! Gäller bara att lyckas med det... Det känns som att det kommer till att gå bra för jag vill ALDRIG komma tillbaka till den vikten jag låg på innan men samtidigt ser jag folk runtomkring mig som gått på samma diet och sakta men säkert ökar i vikt... Men jag ska, ska ska klara det!! Lycka till nyckelpigan! =) | |
| vigren | 2011-03-01 18:36 | |
![]() | När någon startar en tråd så dyker genast besserwissrar upp ur alla hörn... Tror ni inte att vi vet att man måste förändra sin livsstil?!? Av en eller annan anledning så kanske man inte har möjlighet för tillfället utan vill "dricka" sig till en nystart... När tråden om gåband startade så blev det genast en massa inlägg om att det är bara att bege sig ut och motionera istället. Tror ni inte att vi vet det?!? Det är så tråkigt att så fort någon yttrar sig om sina levnadsförhållanden så är det någon som hugger direkt och måste tala om hur man skall förhålla sig till det ena eller andra. Om vi bara hade en liten chans till det så skulle vi nog vara lyckliga. Det vore bra mycket trevligare om det fanns lite stöd istället... Döm inte ut någon innan ni vet hur övervikten uppkommit och varför man t ex inte kan motionera ute när som helst. Bara för detta är vi inte dumma i huvudet!!! Och - säg inte att det är av omtanke som råden ges... Bullshit | |
| vigren | 2011-03-01 18:37 | |
![]() | Lycka till förresten, Nyckelpigan! Jag hejar på dig! | |